کد خبر: ۳۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

پذیرایی شیراز از پناهندگان در خور فرهنگ این شهر است

ریاست کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: شیراز یکی از گهواره‌های تمدن است و خدماتی که در راستای اهداف انسانی به پناهندگان در این شهر ارائه می‌شود درخور فرهنگ و تاریخ آن است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، برنارد دویل صبح امروز در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس در باغ شاپوری این شهر اظهار داشت: ایران باید به خدمات ارزنده‌ای که در اختیار پناهندگان قرار می‌دهد افتخار کند.

وی افزود: خدمات آموزشی که پناهندگان در ایران می‌گیرند از مهم‌ترین خدمات جمهوری اسلامی ایران است.

دویل تصریح کرد: ایران تمدن خود را با دو همسایه عراق و افغانستان که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند به اشتراک گذاشته است.

وی بیان کرد: آموزش کودکان و بزرگسالان هم برای خود افراد پناهنده و هم برای آینده کشور آنها ارزشمند است چرا که با بهره گرفتن از این آموزش می‌توانند کشور خود را بازسازی کنند.

سابقه درخشان نظام در یاری رساندن به پناهندگان

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز در این دیدار اظهار داشت: ایران این سابقه را دارد که پناهندگانی را از کشورهای دیگر از جمله عراق پناه داده است و نظام در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

کمال فیروزآبادی افزود: در جنگ دوم خلیج فارس و در زمان اشغال کویت نیز تعدادی از مردم کویت به ایران مهاجرت و تا مدتی در ایران زندگی کردند.

وی ابراز داشت: مشکل پناهندگان تنها مختص به استان فارس نیست و  کمک‌هایی که سازمان‌ها و نهادها به پناهندگان می‌کنند فرصتی برای بهبود خدمات است.

فیروزآبادی اضافه کرد: کمیساریای پناهندگان متولی پناهندگان افغانی است و ما تعدادی مهاجر غیرقانونی نیز داریم که در کشور و فارس حضور دارند و دولت در این زمینه طبق قانون به وظیفه خود عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آن افرادی که به صورت رسمی در سال‌ها‌ی گذشته مانند زمان جنگ افغانستان، به ایران آمده‌اند از تمام امکانات لازم بهره می‌برند.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: بازدید نماینده ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل منجر به این می‌شود که کمک‌های بیشتری از این نهاد برای حل مشکلات پناهندگان صورت گیرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان