کد خبر: ۳۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

کشف باند بزرگ بین‌المللی قاچاق طلا در شیراز

دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: باند بزرگ بین‌المللی قاچاق طلا از کشور با دستور قضایی و به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) در شیراز کشف و توقیف شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی القاصی اظهار داشت: از این باند بین‌المللی که در سایر استان‌های کشور نیز فعالیت داشتند محموله‌ای بالغ بر 27 کیلوگرم طلا و 301 انواع سکه کشف شد.

وی افزود: پس از دستگیری اعضای این باند در استان فارس با سرنخ‌های به دست آمده از خروج بیش از 250 کیلوگرم طلا و تعداد بسیاری انواع سکه که از استان‌های فارس، یزد، اصفهان و هرمزگان توسط این باند جمع‌آوری شده بود، در هرمزگان جلوگیری شد.

دادستان مرکز استان فارس گفت: این میزان طلا و سکه در حالی که در لنج جاسازی شده بود و اعضای باند تلاش داشتند سرمایه‌های ملی را از طریق مرزهای دریایی از کشور خارج سازند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و عاملان آن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

القاصی تصریح کرد: با وجود دستگیری تعداد بسیاری از اعضای این باند تحقیقات در مورد اعضا و ابعاد دیگر فعالیت این باند ادامه دارد.

دادستان شیراز از مطلعان و کسانی که از فعالیت این باند آگاه هستند خواست به ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان فارس مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات باندهای جرائم اقتصادی در خروج طلا از کشور باعث ضربه به اقتصاد کشور و گسترش ناامنی و شکل‌گیری جرائم سازمان یافته می‌شود و دستگاه قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان فارس با این‌گونه فعالیت‌های باندی و جرائم سازمان یافته برخورد قاطع قانونی می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان