کد خبر: ۳۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۱

رساله حقوق امام سجاد (ع) سند افتخار شیعه است

خطیب موقت نماز جمعه کازرون گفت: امروزه رساله حقوق امام سجاد (ع) به عنوان سند افتخار و پشتوانه سیاسی و اجتماعی ما شیعیان محسوب می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمود صحرائیان در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ضمن گرامیداشت 25 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) در سخنانی اظهار داشت: اگر افشاگری و مجاهدت در راه رسوایی بنی‌امیه توسط امام سجاد (ع) نبود، به طور یقین حقایق کربلا به این‌گونه روشنی به ما شیعیان نمی‌رسید.

وی افشاگری امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) در زمان اسارت را از الطاف و عنایت پروردگار برشمرد و گفت: این دو بزرگوار خدمات بی‌نظیری به جوامع شیعه در برملا کردن حقایق واقعه کربلا ارائه دادند.

امام جمعه موقت کازرون افزود: گرچه آن امام همام به خاطر شرایط نامساعد زمانه از ارائه خدمات اجتماعی بازماندند، اما با ارائه رساله حقوق یک گنجینه و پشتوانه سیاسی و اجتماعی بزرگی برای شیعیان تا ابد به یادگار گذاشتند.

صحرائیان ادامه داد: امام سجاد (ع) رساله حقوق خود را در زمانی که دنیا در توحش برخی ملل بود، ارائه داد و در آن حق‌هایی از خداوند گرفته تا انسان‌هایی که در ظاهر از طبقات اجتماعی پایین‌تری قرار داشتند بیان شده است.

وی اضافه کرد: هدف آن امام بزرگوار در بیان رعایت حقوق اجتماعی در این رساله این بوده که تا روز قیامت حق‌داران فراوانی پیرامون ما انسان‌ها قرار دارند که باید حقوق آن‌ها را رعایت کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه کازرون در ادامه انس با صحیفه سجادیه را از ضروریات شیعه دانست و گفت: در این ادعیه مطالب لطیفی نقل شده که برترین مطالب عرفانی شیعه محسوب می‌شود.

صحرائیان، نماز، دعا و راز و نیاز را بهترین زره در مقابل تیرهای وسوسه‌انگیز شیطان و طلب پناهندگی از درگاه پروردگار عنوان کرد.

وی، گام‌های نخستین شیطان را وسوسه انسان به دام گناه و هم‌نشینی در مجالس انسان‌های گناهکار عنوان و خاطرنشان کرد: مجالست با اهل گناه و هوی و هوس فراموشی به وجود می‌آورد و انسان را دچار گناه می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش از مسئولان قضایی این شهرستان به خاطر اجرای حد الهی تشکر و تصریح کرد: بعد از سال‌ها در این شهرستان حد الهی اجرا شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

صحرائیان، اجرای حد الهی توسط مسئولان قضایی را مهم‌ترین عامل بازدارندگی بیان کرد و گفت: این حدود الهی باید به صورت کامل و رعایت آداب لازم اجرا شود تا تأثیراتی در جرائم داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: حد الهی برای تمام مجرمان بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی آنان باید اجرایی شود.

این مسئول در پایان سالروز شهادت مجاهد نستوه شهید محراب آیت‌الله دستغیب به دست منافقان کوردل را گرامی داشت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان