کد خبر: ۳۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱

اداره اوقاف موقوفات تصرف شده امامزاده علی‌ابن حمزه (ع)را پیگیری کند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه علمای انساب و رجال، تصریح روشن به منسب و مدفن علی‌ابن حمزه (ع) داشته‌اند، گفت: موقوفات تصرف شده علی‌ابن حمزه (ع) بازگردانده شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم شهادت علی‌ابن حمزه (ع) اظهار داشت: در مورد محل دفن امامزادگان اختلاف بسیار است چنانکه برای حضرت زینب (س) یک آرامگاه در مصر و یکی در سوریه ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: در مورد محل دفن راس مبارک اباعبدالله (ع) نیز اختلاف است و یا در مورد امیرالمومنین (ع) علاوه بر نجف، مزارشریف را نیز به عنوان مدفن آن حضرت ذکر می‌کنند.

وی افزود: این انتساب‌ها در مورد محل دفن در مواردی صحیح نیستند و برخی از آنها به ادله و مستندات قوی‌تر پذیرفته شده‌اند.

ایمانی بیان کرد: در مورد محل دفن علی‌ابن حمزه (ع) هیچ اختلافی نیست و از زمان زندیه و دیالمه تا به امروز، بزرگان وصیت می‌کرده‌اند در کنار مدفن این امامزاده به خاک سپرده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ادارات، نهادها و مردمی که اموال موقوفه امامزاده علی‌ابن حمزه را به عناوین مختلف در اختیار دارند برای تنظیم وقف‌نامه و اجاره‌نامه اقدام کنند که در روز قیامت شرمنده آن حضرت نباشند.

وی اضافه کرد: اداره اوقاف بازگرداندن موقوفات به امامزاده را پیگیری کند تا به برکت درآمد موقوفات برخی کارهای عمرانی ناتمام مجموعه حرم به اتمام برسد.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن از مودت ذی‌القربی به عنوان مزد رسالت پیامبر نام می‌برد که این مودت نه برای خود پیامبر بلکه برای نجات مردم مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جهان اسلام ایرانیان بیش از بقیه از نعمت مودت ذی‌القربی برخوردار هستند.

به گفته وی، مودت با بصیرت و معرفت نصیب شیعیان شده تا مانند برخی فرقه‌ها نگویند «علی و معاویه هر دو برحق بودند و تنها خداوند بر اعمال آنان واقف است».

نظرات بینندگان