کد خبر: ۳۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

ظرفیتهای شیراز را به رخ جهانیان کشیدیم

شهردار شیراز گفت: همایش و نمایشگاه سرمایه‌گذاری چین، فرصتی بود تا توانمندیها و ظرفیتهای ایران اسلامی، استان فارس و شهر شیراز را به‌رخ جهانیان بکشیم.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، علی‌رضا پاک‌فطرت افزود: در این همایش و نمایشگاه اطلاعات خوبی از ظرفیت‌های ایران در همه ابعاد و توان پذیرش سرمایه‌گذار، در اختیار جهانیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها و طرح‌های متعددی از اقصی نقاط دنیا در این همایش و نمایشگاه عرضه شده بود، بیان کرد: در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه اطلاعات فنی و تخصصی از پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری شیراز به‌دست آمد که به‌نظرم خوب از آن استفاده شد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه همایش ایران در مرکز تجارت جهانی پکن برگزار شد و بخش های مختلف اقتصادی از ایران در آن حضور داشتند، افزود: این همایش و نمایشگاه زمینه‌ای برای بحث و تبادل‌نظر بین کارشناسان و انتقال تجارب و دیدگاه‌های فنی و تخصصی براساس علم روز و متناسب با نیاز همه جوامع، فراهم کرد.

پاک فطرت مزیتهای اقتصادی ایران را دارا بودن مقام چهارم در تولید نفت، مقام دوم ذخایر گازی جهان و نیز ظرفیت بسیار مناسب در حوزهای مختلف صنعت توریسم عنوان و عنوان کرد: همه این مزیت‌های ذاتی در کنار نیروی جوان و تحصیلکرده، در کمتر کشوری مشاهده می شود.

شهردار شیراز استقبال از غرفه‌های ایران را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: حضور پررنگ ایران در نمایشگاه سرمایه گذاری خارجی چین بیانگر توانایی‌های بالقوه اقتصادی ایران بود.

در چهارمین همایش و نمایشگاه ظرفیت های سرمایه گذاری خارجی چین که با حضور اغلب دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استان‌های سراسر ایران همراه بود، بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و مهدی صفری، سفیر جمهوری اسلامی در چین، صادق‌عابدین استاندار و اردکانی معاون عمرانی استانداری فارس، شهردار شیراز، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، مدیر کل سازمان اقتصادی و دارایی فارس، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز و مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری شیراز حضور داشتند، در شهر پکن برگزار شد.

شهردار شیراز از برخی پروژه های عمرانی و قطار شهری در کشور چین نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان