کد خبر: ۳۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

قیمت تمام شده پول در فارس بالاست!

مدیر عامل بانک صادرات ایران گفت: استان فارس از جمله استان هایی است که قیمت تمام شده پول در آن بالا بوده است.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، محمد رضا پیشرو شنبه شب در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در بسیاری از زمینه ها بانکهای صادرات در سراسر کشور آماده اعطای تسهیلات به مردم هستند اما متقاضی وجود ندارد و ما این امادگی را داریم که در شرایط متناسب به درخواست های دریافت تسهیلات ، تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیر عامل بانک صادرات ایران ادامه داد : این بانک زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را برای بیماران فراهم کرده و نخستین بانک کشور است که وام قرض الحسنه برای درمان پرداخت میکند .

پیشرو به شرایط پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری دراستان فارس اشاره و گفت : برغم آنکه قیمت تمام شده پول در فارس بالا است اما بالغ بر 75 درصد کل وجوه سپرده شده به این بانک در فارس، در همین استان سرمایه گذاری و هزینه می شود.

او افزود: استان فارس از جمله استان هایی است که قیمت تمام شده پول در آن بالا بوده است .

پیشرو گفت :بانک صادرات از معدودبانک هایی است که دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات خرد با یک ضامن را اجرایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به تمام مسئولان امور شعب و کارکنان بانک صادرات در سراسر کشور این بوده که تسهیلات 100 میلیون ریالی و کمتر را با یک ضامن ارایه کنند اما ضامن باید حتما معتبر باشد.

وی گفت: سرمایه گذاری در بخش خدمات معمولا سود دهی بیشتری دارد و بانک صادرات نیز از طریق شرکت های سرمایه گذاری نظیر سپهر فارس، در این مسیر وارد شده و هفت یا هشت پروژه را در شیراز اجرایی کرده یا در دست اجرا دارد.

وی اضافه کرد: بانک صادرات به دلیل ارائه تسهیلات بیشتر به مردم در مباحث سرمایه گذاری نیز وارد شده که تنها در یکی از پروژه های اقتصادی شیراز سرمایه گذاری اولیه یکهزار میلیاردریال بوده است که این رقم قابلیت خلق چهار برابر سرمایه گذاری را دارد.

پیشرو ادامه داد: به دلیل پشتوانه حضور بانک صادرات در این پروژه های اقتصادی دیگران نیز به راحتی در این پروژه ها سرمایه گذاری می کنند و زیرساخت های توسعه و پیشرفت بخش گردشگری در شهر شیراز را فراهم می سازند.

مدیرعامل بانک صادرات یادآور شد: شیراز از پتانسیل های بسیار مثبتی برخوردار است که مهمترین آنها بحث گردشگری و جذب توریست است که راه اندازی چندین پروژه اقتصادی توسط بانک صادرات در این شهر تنها به واسطه وجود همین پتانسیل بسیار مثبت در شیراز است.

نظرات بینندگان