کد خبر: ۳۸۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

ناله مرا به عمامه به سرهای ایران برسانید!

یکی این ناله مرا به گوش عمامه به سرهای ایران برساند، هر کی می خواهی باش! خودتو مجتهد می دانی؟ هر چه خودت را می دانی بر تو واجب است امروز تبعیت از یک نفر، تو حق نداری مقابل رهبر حرف بزنی، همه باید تبعیت کنند. دانشجویان عزیز، ای دانشگاهی ها، هوشیار باشید. گرگ ها شما را از رهبر الهی جدایی نیندازند. شما را گروه گروه نکنند. 

شیرازه، دو واژه "شیراز" و "شهید دستغیب" دو کلمه ای است که در حافظه تاریخ باهم توام و جدایی ناپذیر شده اند. بیستم آذرماه 1360، خون مردی از سلاله پاک رسول خدا به عنوان دومین شهید محراب بر زمین سومین حرم اهلبیت علیهم السلام به دست کوردلان منافق در عملیات انتحاری ریخته شد که سراسر زندگی او درس است و الگو. حضرت آیةاللّه سید عبدالحسین دستغیب قدس سره که امام خمینی(ره) از او تعبیر به معلم اخلاق، مهذب نفوس و متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی کردند و رهبر معظم انقلاب درباره ایشان گفتند: شهید دستغیب از نخستین کسانی بود که پرچم تبلیغ انقلاب اسلامی را در سخت ترین شرایط در استان فارس برافراشت و بر منابر و مجامع، نام امام امت را بر زبان جاری ساخت.

غیر از شخصیت والا و تاثیرگذاری بی نظیرش رفتار این شهید راه ولایت بود که ماندگار شد.رفتار شهيد دستغيب برگرفته از سيره وحی و سنت پيامبران و امامان عليهم السلام بود و سخن ايشان نيز چون که از دل برخاسته بود، لاجرم بر دل می‌نشست. سخنان ايشان چنان تأثير گذار بود که افراد، شيفته گفتار او می شدند.



کمونيست هم شيفته اخلاقش بود

 يکی از کمونيست ها به حجت الاسلام سيد مهدی امام جمارانی می گوید که من از ميان شما روحانيون فقط به يک نفر ارادت فوق العاده دارم آن هم آقای دستغيب شيرازی است، مدتی که با هم در يک سلول بوديم؛ من شيفته اخلاق اين مرد شدم و ارادت خاصی به ايشان پيدا کرده ام.

اصل و نسب و فرزندان شهید دستغیب

شهید دستغیب پنج پسر به نام های سید هاشم ، سید محمود ، سید محمد هادی ، سید محمدعلی ، سید بهاء الدین و سه دختر به نام های صدیقه ، بتول و زهرا بیگم دارد
فامیلی دستغیب حسب آن چه در اسناد اوقاف موجود است، به بیش از 800 سال قبل برمی گردد و از همان زمان تاکنون تعبیر دستغیب رایج بوده است و نسب ایشان با بیش از سی واسطه به جناب زید بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب علیهم السلام می رسد.

کوتاه و گویا: «اطاعت از خمینی اطاعت از خداست»

در راه ولایت و ولایت‌پذیری شهید دستغیب یک الگوی تمام عیار بود و خود را شاگرد و متواضع در برابر امام می‌دانست.

***هر کس بگوید امام زمان(عج) را قبول دارم ولی امام را قبول ندارم دروغ می‌گوید.

***جمله معروف «بی‏‌عشق خمینی نتوان عاشق مهدی (ع) شد» از سخنان این شهید عزیز است . وی همچنی در سخنان عارفانه خود می‏فرمود: «مَنْ اَطاعَ الخُمینی فَقَدْ أطاعَ اللّه‏؛ هر کس از خمینی رحمه‏الله پیروی کند، از خدا پیروی کرده است.

***هر کس می‌خواهد بداند، اگر امام زمان (عج) ظهور فرماید، نسبت به آن حضرت چه موضعی دارد، ببیند الان با نائب بر حقش چگونه است. اگر توانستید مطیع ایشان باشید و هرچه فرمود اطاعت کنید، اطاعت از امام زمان نیز می‌توانید بکنید.

تلنگری به مسئولین

***یا این که در نامه‌ی تاریخی خود خطاب به بنی‌صدر می‌نویسد: «مشروعیت شما تا زمانی است که تابع ولایت فقیه باشید و امام امت شما را تأیید کرده باشد، اما آن روزی که امام، نظرش را از شما بردارد، ریاست جمهوری شما مشروعیت ندارد و منعزل هستید.»

نکته دقیق و جالب توجه آنکه شهید دستغیب می‌گوید، منعزل هستی؛ یعنی نیازی نیست تو را عزل کند، بلکه خود به خود عزل می‌شوی!

دانلود سخنان شیوا؛ با لهجه شیرین شهید دستغیب

لعنت خدا بر عمامه به سری که مطیع رهبر نباشد!

اینها گوشه ای از مواضع صریح و روشن سومین شهید محراب است. مواضعی که اسباب شهادتش را فراهم آورد و به تعبیری در راه دفاع از حریم ولایت شهید شد.

چند خط زیر سخنان مشهور این مرد بزرگ است که توصیه می شود همه  به ویژه خواص و مدعیان ولایتمداری و همچنین کسانی که سالهاست با بهره گیری از نام آن شهید بزرگوار "نام و نانی" را برای خود دست و پا کرده اند بخوانند:

کیست که این ناله مرا به گوش عمامه به سرهای ایران برساند؟ هر کسی می خواهی باش! خودت را مجتهد میدانی؟ مقدمات خوان میدانی؟ نمیدانم. هر چه خودتان را می دانید، بر تو واجب است امروز تبعیت از یک نفر، تو حق نداری در مقابل رهبری حرفی بزنی، تماما باید بیعت کنند...

هر عمامه سری که از رهبر مکرم فاصله بگیرد، لعنت خدا برش باد. تمام عمامه سرها همه باید مطیع، همه باید مطیع یک رهبر، امام یکی نایب امام هم یکی، دیگری هیچ تقدم ندارد. همه باید فرمان ببرند، همه باید اطاعت بکنند. یک نفر میزان است، تعدد غلط است. حتی مکرر گفته ام، حسن و حسین یکی شان امام بود، حسن امام، حسین ماموم، هیچ وقت حسین تا حسن بود در عرض نبود، تابع، هر چه بهش می گفتند، می گفت هر چه حسن بفرماید! دو تا امام نمی شود، دو تا نایب امام هم غلط است، دو تا رهبر غلط است. رهبری یکی و آن هم معین است. دانشجویان عزیز، ای دانشگاهی ها، هوشیار باشید. مواظب باشید گرگ ها شما را از رهبر الهی جدا نکنند، شما را گروه گروه نکنند، شما را طعمه خودشان قرار ندهند. وسیله پیشرفت دشمن نشوید. شما الان در جبهه جنگید، در جبهه جنگ دینی هستید. وای به امتی که از رهبر الهی خود فاصله بگیرد، هلاک است، هلاک است، طعمه دشمن است.

راه و نامش جاوید باد. انشاالله...

{$old_album_38142}
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عمارنامه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱
0
سلام و درود؛

دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.

http://www.ammarname.ir/link/16472

ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .

موفق و پیروز باشید .

عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir

یا علی