کد خبر: ۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۱

برگزاری دومین شب شعر عاشورایی عشایر جنوب

مشاور استاندار فارس در امور عشایر گفت: دومین شب شعر عاشورایی جامعه ولایت‌مدار عشایر جنوب کشور سه شنبه دوازدهم دی ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس امین‌الله قربانی کشکولی امروز در شیراز گفت: تبیین و گسترش تفکرات عاشورایی حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه‌ای و تقویت شور و شعور عاشورایی در جامعه عشایری از اهداف برگزاری این شب شعر است.

وی افزود: تقویت روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری در نسل جوان، تبلیغ و ترویج مضامین عاشورایی در ادبیات عامیانه ایلات و طوایف عشایری، تقویت فضای تعامل و ارتباط اندیشه‌های دینی در شاعران و نویسندگان از دیگر اهداف برگزاری این شب شعر است.

قربانی معرفی توانمندی‌های ادبی شاعران جامعه عشایری در موضوعات عاشورایی و مذهبی را یکی از اهداف این شب شعر دانست و تصریح کرد: شناسایی، سازماندهی و هدایت شعرا و هنرمندان عشایر و برقراری ارتباط و تعامل بین آن‌ها از نتایج برگزاری این شب شعر است.

وی بیان کرد: هر شاعر برای شرکت در این شب شعر می‌تواند حداکثر سه قطعه شعر در موضوعات واقعه عاشورا، «عاشورا و عشایر»، «عاشورا و شهدای عشایر»، «حماسه‌های عاشورایی عشایر»، «امامت، عاشورا و عشایر»، «ولایت، عاشورا و عشایر»، «مرثیه‌های عاشورایی ایلات و طوایف» و «عاشورا، زیارت و عشایر»، ارسال کند.

قربانی ابراز داشت: اشعار باید به زبان و گویش ایلات و طوایف عشایری اعم از عربی، لری و ترکی باشد و ترجمه فارسی آن نیز همراه متن اصلی ارائه شود.

مشاور استاندار در امور عشایر خاطرنشان کرد: حداکثر زمان وصول اشعار به دفتر دبیرخانه تا 25 آذر ماه جاری است.

وی در ادامه گفت: این شب شعر با همکاری اداره کل امور عشایر فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عشایر فارس، اداره آموزش و پرورش عشایر فارس، موسسه فرهنگی هنری رهروان اندیشه امامت و محبین اهل بیت (ع) جامعه ولایت‌مدار عشایر فارس برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، آدرس دبیرخانه این شب شعر در خیابان شوریده شیرازی، کوچه یک، دفتر موسسه فرهنگی هنری رهروان اندیشه امامت و دبیرستان عشایری شهید بهشتی واقع در خیابان معدل است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان