کد خبر: ۳۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲
پس از حرف و حدیث های جنجالی بالاخره مدیرعامل به حرف آمد

بابایی: آسمان از فارس نمی رود/ هیچ آدم عاقلی این بازار را از دست نمی دهد!

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مرکز منطقه جنوب هواپیمایی آسمان با 17 ایستگاه، روزانه 40 پرواز و جابه جایی ماهیانه 100 هزار نفر مسافر در شیراز است و هیچکس حاضر نیست این بازار مناسب را از دست بدهد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، کامبیز بابایی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با شوخی دانستن خروج هواپیمایی آسمان از استان فارس و شهر شیراز، گفت: هواپیمایی آسمان مقتدرتر از گذشته در فارس فعالیت های خود را ادامه می دهد و به زودی سرمایه گذاری های مختلفی در بخش های عمرانی و آموزشی انجام می شود.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری شیراز همکاری بیشتری با این هواپیمایی داشته باشد به زودی مرکز 14 طبقه آموزشی هواپیمایی آسمان را در شیراز کلنگزنی خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان ادامه داد: مرکز منطقه جنوب هواپیمایی آسمان با 17 ایستگاه ، روزانه 40 پرواز و جابه جایی ماهیانه 100 هزار نفر مسافر در شیراز است و هیچکس حاضر نیست این بازار مناسب را از دست بدهد.

 هواپیماهای پهن پیکر آسمان در شیراز

بابایی با اشاره به اینکه به زودی افزایش پروازهای خارجی هواپیمایی آسمان از شیراز را شاهد خواهیم بود، گفت: در حال حاضر 20 درصد پرواز های هواپیمایی آسمان از منطقه جنوب، خارجی و 80 درصد داخلی است که به زودی با اضافه شدن حدود سه تا پنج هواپیمای پهن پیکر شاهد افزایش پروازهای خارجی از شیراز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: افزایش پرواز های بین المللی فرودگاه شیراز از اولویت های هواپیمایی آسمان به حساب می آید که در خصوص افزایش این پرواز ها کشورهای اروپایی در اولویت قرار دارند.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور هواپیمای کارگو در شیراز نیز یادآور شد: کارگو سودمند و با ارزش است و طی چند روز گذشته مدیر کل کارگو را معرفی کردیم که با برنامه ریزی های انجام شده به زودی دو فروند کارگو وارد خط می شود.

بابایی افزود: دو فروند بوئینگ 747 تبدیل به کارگو خواهد شد که یک فروند آن آماده و دیگری نیز به زودی آماده فعالیت می شود.

وی ادامه داد: هواپیمایی آسمان در حال حاضر مسیر های خوبی را در اختیار دارد که به طور حتم با راه اندازی کارگو در تمامی این مسیرها می توان حمل و نقل بار را مد نظر قرار دهیم به خصوص استان فارس که در بخش کشاورزی دارای جایگاه خاص است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان با بیان اینکه مسئولین استان همکاری لازم را با هواپیمایی آسمان داشته باشند، گفت: این شرکت به نام آسمان در کشور به ثبت رسیده اما به دلیل حضور پر قدرت این هواپیمایی در شیراز همگان این شرکت را به نام هواپیمایی آسمان فارس می شناسند که ما هم از این موضوع استقبال کرده ایم اما مسئولین استان نیز باید بیشتر با ما همکاری داشته باشند.

بابایی یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و سپاه طی مدت گذشته همکاری لازم را داشته اند که این همکاری ها ما را مجبور می کند بیش از گذشته به فکر خدمات رسانی به مردم استان فارس باشیم.

سالن مخصوص آسمان در فرودگاه شیراز

وی با اشاره به راه اندازی سالن مخصوص هواپیمایی آسمان در فرودگاه شیراز نیز گفت: بیشترین تعداد پرواز هواپیمایی آسمان از فرودگاه شیراز است و به همین دلیل قصد راه اندازی سالن اختصاصی هواپیمایی آسمان در فرودگاه شیراز را داریم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان یادآور شد: برنامه ریزی های اولیه با مسئولین فرودگاه شیراز انجام شده و توقع داریم دیگر مسئولین استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

قرار نیست کسی تا ابد مدیر آسمان باشد

بابایی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص دلایل تغییرات مدیریتی در هواپیمای آسمان تاکید کرد: تغییر مدیریت بحثی عادی و معمول است و قرار نیست که کسی تا ابد مدیریت یک مجموعه را بر عهده داشته باشد.

وی تاکید کرد: یک نفر حدود هشت سال مدیریت هواپیمای آسمان را در منطقه بر عهده داشت که تلاش های فراوانی نیز انجام داد اما نظر مجموعه و تدبیر جدید بر جابه جایی این مدیر بود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان یاداور شد: عدم شناخت کافی از ما باعث شد که برخی از دوستان سخنان نادرستی را عنوان کنند و باعث حاشیه برای مجموعه شود که خوشبختانه با ایجاد شناخت کامل و کافی این حاشیه ها نیز از بین رفته است.

بابایی تصریح کرد: این حاشیه ها به مجموعه آسمان ربطی ندارد و این مجموعه با قدرت بیشتری فعالیت های خود را ادامه می دهد.

وی یادآور شد: نباید به اینگونه مباحث دامن زد زیرا گفتگو در خصوص برخی از افراد و رفتارهای آنها باعث اختلاف می شود و این مباحث برای کسانیکه در یک شهر زندگی می کنند درست نیست.

مدیر عامل هواپیمایی آسمان افزود: امروز مدیر گذشته و مدیر فعلی آسمان در فارس در خدمت خانواده هواپیمایی آسمان هستند و مسئولین استان نیز از این مجموعه حمایت می کنند.

بلیط هواپیما گران نمی شود

بابایی در پاسخ به سئوال دیگر در خصوص امکان افزایش نرخ بلیط هواپیما تصریح کرد: ما تابع شرایط کشور هستیم اما گمان نمی کنم که دولت اجازه افزایش نرخ بلیط را بدهد.

وی تاکید کرد: شعار ما در هواپیمای آسمان پرواز ایمن و استاندارد برای مسافرین است و این بحث را به عنوان یک اولویت مد نظر قرار داده ایم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به اینکه این شرکت باید به سود دهی کامل برسد تاکید کرد: سود دهی این شرکت تا به امروز قابل قبول نیست زیرا توان و دارایی شرکت هواپیمایی آسمان بیش از این میزان سود دهی است.

بابایی تصریح کرد: شرکت های هواپیمایی در دنیا به طور معمول درآمد هزینه هستند اما در تلاشیم که در مرحله اول این شرکت را به سود دهی کامل برسانیم و پس از راضی کردن سهامداران خود به فکر خدمات دهی بیشتر به گروه های مختلف جامعه باشیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وضعیت تعمیرات و نگهداری هواپیما های آسمان، گفت: با توجه به تحریم های موجود خوشبختانه چک های بزرگ هواپیما توسط متخصصین داخلی در فرودگاه ها انجام می شود و در این خصوص هیچگونه مشکلی نداریم.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی آسمان ادامه داد: از جمله کارهایی که مد نظر قرار گرفته است مشخص کردن وضعیت نیروهای هواپیمایی آسمان است که در این راستا به زودی حدود دو هزار پرسنل هواپیمایی آسمان تبدیل وضعیت خواهند شد.

بابایی افزود: هواپیمایی آسمان حدود هفت هزار نفر نیرو در کشور و یک هزار نفر در استان فارس دارد که متاسفانه برخی از این نیروها با 20 سال سابقه کار همچنان در بلا تکلیفی قرار داشتند.

وی یادآور شد: معیشت کارمندان آسمان را مد نظر قرار داده ایم تا این مجموعه با خیالی آسوده به فکر خدمات دهی به مردم باشد.


نظرات بینندگان