کد خبر: ۳۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
عضو کمسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

چرا دولت سال های قبل به فکر تقدیر از ستادهای نوروزی نبود؟

در سال های گذشته در دولت های مختلف و حتی این دولت بحث خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز معمول و مرسوم بوده است اما جشن 100هزار نفری در ورزشگاه آزادی به بهانه تقدیر از مسئولان خدمات رسان به مسافرین نوروزی، یک بحث جدیدی است که از آن بوی کار سیاسی به مشام می رسد.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص جشن روز 29 فروردین دولت برای تقدیر از مسئولین ستاد تسهیلات نوروزی استان ها بیان کرد: در سال های گذشته در دولت های مختلف و حتی این دولت بحث خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز معمول و مرسوم بوده است اما جشن 100هزار نفری در ورزشگاه آزادی به بهانه تقدیر از مسئولان خدمات رسان به مسافرین نوروزی، یک بحث جدیدی است که از آن بوی کار سیاسی به مشام می رسد.

نادر فریدونی نماینده مردم فیروزاباد فارس ادامه داد: اگر قرار است تقدیر و تشکری شود، بهتر بود با لوح تقدیر از خدمات رسانان نوروزی تقدیر داخلی شود چرا که شعار پاک بودن و ساده زیستی از شعارهای دولت نهم و دهم است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دلایل غیرضروری بودن برپایی این جشن را برشمرد و گفت: به چند دلیل برپایی چنین جشنی نیاز نیست از جمله:

1- ایجاد هزینه سنگین که می توان این هزینه را برای امور دیگری نظیر امور خیریه و حتی کمک به زلزله زدگان بوشهر صرف کرد.

2- در آستانه انتخابات در سال حماسه سیاسی، چنین برنامه ای بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارد تا یک جشن معمولی.

3- غیر از هزینه از بعد سلامت و امنیت این جشن نیز نگرانی هایی وجود دارد.

4- چنین مساله ای سبب می شود یک انتظار ثابتی برای برگزاری چنین جشنی در سال های آینده برای دولت های بعد به وجود بیاید.

امیدوارم سفرهای استانی تشریفاتی نباشد

فریدونی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه این جشن را مصداق تبلیغات زود هنگام انتخاباتی ندانست و در این خصوص گفت: به نظر من تجمع در ورزشگاه آزادی مصداق تبلیغات زود هنگام انتخاباتی نیست ولی در صورتی که شورای نگهبان نشانه هایی از شائبه انتخاباتی بودن این جشن حس کند با کسی تعارف ندارد و آن را به عنوان یک نمره منفی در کارنامه کاندیدای دولت به حساب می آورد.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه آیا دور چهارم سفر دولت به استان فارس انجام می شود یا نه، اظهار داشت: امیدوارم این سفر انجام شود تا نواقص مصوبات سفرهای دوره های قبل برطرف شود. فریدونی ادامه داد: هم اکنون 30 تا 50 درصد مصوبات دور دوم و سوم اجرایی نشده است که امید است با سفر هیات دولت، این مصوبات جنبه اجرایی به خود بگیرد و این سفرها تشریفاتی نباشد.

فریدونی اظهار امیدواری کرد: مصوبات سفرهای قبلی از جمله سد تنگ آب، سلمان، هایقر، بیمارستان امام هادی(ع) فراشبند که جزء طرح های مهر ماندگار هستند، حداکثر تا پایان سال 92 به بهره برداری کامل برسد.

افراد با توجه به امکان پیروز شدن در عرصه انتخابات وارد شوند

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شما نمی خواهید کاندیدای ریاست جمهوری شوید و آیا شما احساس تکلیف نمی کنید، گفت: هر کسی باید به تناسب توان مدیریتی و اجرایی و امکان پیروز شدن خود در این عرصه وارد شود. اینکه کسی بخوابد و فردا خوابش را تعبیر کند و کاندیدا شود! درست نیست. این امر مصداق همان ضرب المثل است که «سنگ بزرگ، نشانه نزدن است».

فریدونی درخصوص ویژگی های کاندیدای مناسب برای ریاست جمهوری گفت: یک کاندیدا برای رئیس جمهور شدن باید یک رجل سیاسی یا مذهبی باشد؛ از تجربه، تعهد و وجاهت مناسبی برخوردار باشد؛ دارای دیپلماسی بین المللی قوی باشد؛ ضمن دفاع از حقوق و منافع جمهوری اسلامی با دنیا تعامل مناسب داشته باشد؛ مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و روش اعتدال را در جامعه برگزیند.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه چه فرد یا ائتلافی برنده انتخابات خواهد بود، گفت: بستگی دارد چه کسی یا کسانی تائید صلاحیت شوند البته وحدت و ائتلاف می تواند تعیین کننده باشد؛ اگر چنین قضیه ای رخ ندهد، پیش بینی برنده انتخابات سخت می شود.

انتهای پیام/523
نظرات بینندگان