کد خبر: ۳۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
13 و 14 اردیبهشت ماه جاری صورت می گیرد

برگزاری نخستین جشنواره بین المللی زیارت در شیراز

مدیر توسعه و بازاریابی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری نخستین جشنواره بین المللی زیارت در شیراز خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، محسن عامری با اعلام این خبر گفت: نخستین جشنواره بین المللی زیارت اردیبهشت ماه امسال به ترتیب در سه شهر مشهد، قم و شیراز برگزار می شود که برای هر شهر دو روز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شیراز 13 و 14 اردیبهشت ماه میزبان سفرای کشورهای هدف گردشگری زیارتی ایران و مقامات بلند پایه کشوری است.

مدیر توسعه و بازاریابی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار داشت: مسئولان استان در تلاشند تا از طریق وزارت امور خارجه وزاری گردشگری کشورهای عراق، ترکیه، کویت، بحرین، امارات، عمان، پاکستان، مالزی، اندونزی و افغانستان را برای حضور در این جشنواره دعوت کنند تا در کنار سفرای این کشورها در ایران آنها نیز در این جشنواره حضور داشته باشند.

عامری حضور وزاری گردشگری کشورهای هدف گردشگری زیارتی ایران را برای جذب توریست های زیارتی بسیار موثر ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم یادبود سعدی در اول اردیبهشت ماه امسال گفت: با توجه به اینکه امسال در مراسم بزرگداشت سعدی نفر تعدادی از سفرای کشورها به شیراز سفر می کنند در تلاشیم تا با هماهنگی با وزارت امور خارجه، میهمانان این مراسم را نیز برای جشنواره بین المللی زیارت در شیراز دعوت کنیم و از این فرصت به نحو مطلوب بهره ببریم.

مدیر توسعه و بازاریابی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: در جشنواره یاد شده از تورگردانان شاخص کشورهای هدف گردشگری زیارتی ایران دعوت به عمل آمده تا با حضور در شیراز علاوه بر شرکت در این جشنواره با پتانسیل مذهبی، گردشگری و تاریخی شیراز از نزدیک آشنا شوند تا بدین ترتیب شیراز را به عنوان یک مقصد مناسب گردشگری به مردم کشور خود معرفی کنند.

عامری با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در شأن شهر شیراز مستلزم همکاری، هماهنگی و همدلی همه ارگانهای اجرایی و نهادهای مرتبط است، گفت: گرچه شیراز از عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) استفاده می کند اما بعد زیارتی شیراز هنوز ناشناخته مانده و باید برای معرفی شیراز به عنوان مقصد گردشگری مذهبی تلاش دو چندان کنیم.

به گفته وی این جشنواره شامل دو بخش عمومی و تخصصی است که بخش عمومی آن برای عامه مردم است که با برنامه ریزی های انجام شده، برنامه های بسیاری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای مردم برگزار خواهد شد و بخش تخصصی آن نیز در قالب پنلهای تخصصی است که با حضور متخصصان، تورگردانان کشورهای هدف گردشگری زیارتی شیراز و سفرای کشورهای هدف برگزار خواهد شد.

عامری  برگزاری نخستین جشنواره بین المللی زیارت در شیراز را یک فرصت طلایی برای شهر شیراز و استان فارس برشمرد و گفت: معرفی صحیح و جامع پتانسیلهای گردشگری و توریستی فارس به ویژه گردشگری مذهبی می تواند در رونق گردشگری مذهبی شیراز نقش بسزایی ایفا کند.


نظرات بینندگان