کد خبر: ۳۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
اظهار نظرهای متفاوت مسئولین در همایش روسا و رابطين گزينش استان فارس

گزينش را باب السلام مي‌دانيم/كاري نكنيم كه مردم وادار به نفاق شوند/مسئولیت ملك مطلق ما نيست

بحث گزينش بسيار مهم است و بايد در انجام آن دقت شود. انجام اين مهم ضرورت‌هايي ايجاب مي‌كند. سلامت فرد گزينش كننده يكي از آن ضروريات است، نمي‌شود كسي خودش عامل نباشد اما از ديگران انتظار داشته باشد.

به گزارش شیرازه، اولين همايش استاني روسا و رابطين گزينش استان فارس با حضور معاون نظارت و ارزشيابي هيات عالي گزينش كشور‌، استاندار فارس، رئيس دادگستري استان و روسا و رابطين هسته‌هاي گزينش دستگاه‌هاي اجرايي امروز در استانداري فارس برگزار شد.

به اعتقاد ما اين نظام دارالسلام است و مدخل ورودي آن گزينش است پس گزينش را باب السلام مي‌دانيم.

معاون نظارت و ارزیابی هیات عالی گزینش کشور در اين همايش گفت: مطمئنا عملكرد مطلوب مصاحبه‌گر و محقق و اعضاي هسته گزينش مي تواند بر كاهش آمار اختلاس‌ها و تخلفات اداري و معنوي و مواردي از قبيل پناهنده شدن برخي مسئولين تاثير داشته باشد.

حجت الاسلام لطف الله ثقفی افزود: عدم صرف مدت زمان لازم براي پرونده‌هاي گزينش توسط مسئوليني كه در هسته‌هاي گزينش مسئوليت گرفته اند اما به خاطر تعدد مسئوليت‌ها وقت لازم براي رسيدگي را ندارند يكي از مشكلاتي است كه بايد رفع شود و كيفيت رسيدگي به پرونده‌هاي گزينش ارتقا يابد. وي ادامه داد: انتظار مي‌رود روسا و رابطين هسته‌هاي گزينش با هيات مركزي گزينش ارتباط مداوم داشته باشند و از كتاب‌ها و نشريات منتشر شده توسط اين هيات براي به‌روز رساني اطلاعات پرسنل خود بهره كافي ببرند.

حجت الاسلام ثقفی پیشنهاد داد: ستادي تشكيل شود و جلسات ماهانه‌اي جهت ارتياط مداوم روسا و رابطين هسته‌هاي گزينش دستگاه‌هاي اجرايي تشكيل شود. از پتانسيل اين ستاد مي‌توان براي برگزاري دوره‌هاي تخصصي نيز استفاده كرد.

كساني كه گزينش مي‌كنند خودشان بايد سالم باشند

استاندار فارس نيز اظهار داشت: بحث گزينش بسيار مهم است و بايد در انجام آن دقت شود. انجام اين مهم ضرورت‌هايي ايجاب مي‌كند. سلامت فرد گزينش كننده يكي از آن ضروريات است، نمي‌شود كسي خودش عامل نباشد اما از ديگران انتظار داشته باشد.

حسين صادق عابدين افزود: نظام به دست اندركاران گزينش اعتماد كرده است كه به عنوان نماينده نظام افراد را گزينش كنند اين وظيفه خطيري است. بايد تلاش كنيم كه به آبروي كسي لطمه نزنيم.

استاندار فارس با اشاره به اينكه در اسلام اصل بر برائت است افراد را بايد با ديد مثبت ببينيم مگر اينكه خلاف آن ثابت شود گفت: متاسفانه نمي توان به اعتقادات دروني افراد به راحتي پي برد. بخش قابل توجهي از مديران و مردم ظاهرسازي مي‌كنند اما بروز و ظهور اعتقادات دروني افراد را در رفتار بيروني مي‌توان ديد.

وي ادامه داد: همه ادعاي ولايتمداري داريم اما بايد ظهور و بروز آن را در عملكرد‌ها ديد. به عنوان مثال وقتي مقام معظم رهبري مي‌فرمايند بايد نقاط قوت دولت در دولت بعد تقويت شود و نقاط منفي آن رفع شود افرادي كه با ادعاي ولايتمداري قصد ورود در انتخابات رياست جمهوري دارند از ابتداي كار از فحش دادن به دولت شروع مي‌كنند.

صادق عابدين تاكيد كرد: بايد دقت كنيم كه با رفتارمان در هسته‌هاي گزينش كاري نكنيم كه مردم وادار به نفاق شوند. گزينش افراد خيلي مهم است اما مهم‌تر از آن نظارت بر عملكرد افراد بعد از گزينش و طي دوران خدمت است كه در نظام مديريتي ما مغفول است.

وي خاطرنشان كرد: اغراض سياسي و طايفه اي و شخصي نبايد در گزينش‌ها تاثير بگذارد. بايد بدانيم كه خداوند ناظر بر اعمال ماست و بايد پاسخگوي رفتار خود با بندگانش باشيم.

حجم كار بالا با نيروهاي اندك گزينش در برخي از دستگاه‌ها تناسبي ندارد

يحيي صادقي، رئيس هسته گزينش استان فارس نيز با گلايه از اينكه بين گزينش دستگاه‌ها در استان هماهنگي وجود ندارد گفت: اين مسئله بايد رفع شود. برگزاري اين همايش در همين راستاست. پيشنهاد مي كنم دبيرخانه اي براي هماهنگي بين گزينش دستگاه‌هاي استان شكل بگيرد.

صادقي ادامه داد: حجم كار بالا با نيروهاي اندك گزينش در برخي از دستگاه‌ها تناسبي ندارد و طبيعتا اين مشكل بر كيفيت كار تاثير دارد.سختي شرايط كار در بحث گزينش بالاست. بعضي كارها مانند تست اعتياد را به ساير بخش‌ها مانند حراست مي‌توان واگذار كرد.

وي افزود: لازم است كه قانون امحاي پرونده‌هاي گزينش اجرا شود باتوجه به اينكه حتي پرونده‌هاي متوفيان هم امحا نمي‌شود، فضاي زيادي اشغال مي‌شود.

صادقي خاطر نشان كرد: برگزاري دوره‌هاي اموزشي و بازآموزي براي پرسنل گزينش با توجه به شرايط روز لازم و ضروري است.

اگر بخواهيم مملكت به خوبي اداره شود بايد در گزينش‌ها دقت كنيم

رئيس دادگستري فارس در اين مراسم ابراز داشت: اگر بخواهيم مملكت به خوبي اداره شود بايد در گزينش‌ها دقت كنيم و معيارهاي انتخاب افراد براي سمت‌هاي مختلف دقيق و مشخص باشد.

ذبیح الله خداییان تصريح كرد: مسئوليتي كه به ما داده مي‌شود ملك مطلق ما نيست كه هر طور بخواهيم با آن رفتار كنيم، بلكه امانتي است كه بايد در قبال نگهداري چند روزه‌ي ان پاسخگو باشيم.

وي با اشاره به اينكه به فرموده‌ي خداوند امانت را بايد به اهل آن سپرد گفت: همه صاحبنظران اتفاق نظر دارند كه هر شغل و منصبي را نمي‌توان به هركسي سپرد. در همين راستا تامين كاركنان با توجه به اهداف سازماني بايد به شكلي باشد كه آن نيروها بتوانند از عهده وظايف خود بربيايند.

وي تاكيد داشت: بي تفاتي مردم نسبت به تحقيق و گزينش نيرو نسبت به گذشته، عدم آموزش تخصصي گزينش‌گران، كمبود نيروي كافي در بخش گزينش و عدم اطلاع رساني كافي درباره اهميت گزينش به مردم و مديران از جمله مشكلاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان