کد خبر: ۳۸۵۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
مصطفی کواکبیان در دانشگاه شیراز مطرح کرد:

اجماع یعنی 35 مجموعه اصلاح طلب کشور نه فقط حرف خاتمی!

مصطفی کواکبیان یکی از احساس تکلیف کرده های جبهه اصلاحات در تالار فجر دانشگاه شیراز گفت: هیچ وقت نمی گوئیم که هر چیزی آقای خاتمی گفت تبعیت می کنیم و از نظر ما اجماع یعنی 35 مجموعه اصلاح طلب کشور نه فقط حرف خاتمی!

به گزارش خبرنگار«شیرازه» مصطفی کواکبیان که روز دوشنبه به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در تالار فجر دانشگاه حضور یافت. اهم موارد مطرح شده در سخنرانی کاندیدای اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیراست:
- بعضی می‌گویند برنامه‌های خودتان را بگویید و به دولت فعلی کاری نداشته باشید اما تا وضع فعلی تشریح نشود نمی توانیم برنامه‌های خود را بگوییم.
50برنامه در اولویت دارم
-50برنامه در اولویت دارم که تا موقع ثبت نام آن‌ها را تشریح خواهم کرد. از این تعداد 5 برنامه در امور کلان کشوری، 5 برنامه اداری، 5برنامه اجتماعی،5برنامه بین المللی، 12 برنامه اقتصادی،10 برنامه سیاسی و8 برنامه فرهنگی خواهد بود.
-با شعار زنده باد اصلاحات و با دولت اخلاق وارد صحنه می‌شویم.
-سه انگیزه ازانتخاب نام دولت اخلاق درصورت حضورخودم برای دولت بعدی دارم:
یک:یکی از پایه‌های مهم حکومت جمهوری اسلامی اخلاق و معنویت است. جوامع سکولار مدعی نیستند که رشد فضایل اخلاقی هم از وظایف دولت است اما دولت جمهوری اسلامی علاوه بر معیشت مردم زمینه رشد اخلاق جامعه را هم باید تامین کند.
دو:درم تن سوگندنامه هنگام مراسم تحلیف آمده که پاسدار ارزش‌های دین هستم و می‌خواهم در راه ترویج اخلاق و دین تلاش کنم
سه: بداخلاقی‌هایی که ازمناظرات سال88 شروع شده وتا کنون هم ادامه دارد، باید از جامعه ما رخت برببندد.
-واژه اخلاق مخفف 5 برنامه است:
الف: اقتصاد پیشرفته، خ: خدمت بی‌شائبه، لام: لغو انواع تحریم‌ها، الف:اصلاحات همه‌جانبه، قاف: قانون‌مداری.
حل اصلی‌ترین مشکلات جامعه در گرو همین پنج برنامه است.
در دولت فعلی نقاط قوت چندانی ندیدم!
-با توجه به اینکه مقام معظم رهبری گفتند دولت بعد باید نقاط قوت دولت فعلی را داشته باشد اما نقاط ضعفش را نداشته باشد، بنا داشتم نقاط قوت دولت رابگویم امانقاط قوت چندانی ندیدم!
- پشتکار احمدی نژاد نقطه قوت است اما اگر کار و پشتکار با بصیرت و بینش صحیح باشد. عامل بدون بصیرت مانند یک رونده‌ای است که در جاده حرکت نمی‌‌کند، هرچه سرعت بیشتری داشته باشد بیشتر از مسیر اصلی منحرف می شود.
-بی‌برنامگی، بی قانونی دولت، حرکت‌های پوپولیستی، بی انضباطی مالی و یکه سالاری احمدی نژاد پنج نقطه ضعف دولت است که اگر ما به دولت بعد راه پیدا کنیم تعهد می‌کنم که این نقاط ضعف را در دولت بعد نخواهید دید!
سازمان برنامه و بودجه را احیا می کنم
- تعطیلی سازمان برنامه بودجه یکی از مصادیق بی‌برنامگی دولت بود. با این کار نظام برنامه‌ریزی در کشور ضربه خورد. ما در دولت بعد احیای سازمان برنامه و بودجه رادنبال خواهیم کرد.
-احمدی نژاد تفسیر جدیدی از قانون دارد و پررو پررو هر قانونی به تعبیرخودش با قانون اساسی همخوانی ندارد، اجرا نمی‌کند. بسیاری از مصوبات مجلس را به همین خاطر اجرا نکرد. هیچ‌گاه ایستادن در برابر قانون را تا این حد نداشتیم.
-765مصوبه‌ چهار سفر استانی که تنها 14 درصد آن اجرایی شده از جمله کارهای پوپولیستی و وعده‌هایی است که عملی نشده اند. اینقدر این وعده‌ها زیاد است که تا چهار دولت آینده وعده‌های عملی نشده داریم!
جریان وزیر هلو نشان از یکه تازی احمدی نژاد بود!
- اگر کسی بگوید احمدی نژاد شخصا مالی را برای خود می برد، این را قبول ندارم اما دولت به شدت بی انضباطی مالی دارد. حجم بالای بدهی دولت به شرکت‌های دولتی و حتی بخش خصوصی و اختلاس‌ سه هزار میلیاردی نشانگر این بی انضباطی مالی است.
- یکه سالاری را قبول ندارم. جریان وزیر هلو نشان از یکه تازی احمدی نژاد بود. در صورت پیروزی حتما 4 و یا 5 وزیر اصولگرا در کابینه خواهم داشت. مگر علی مطهری از طریق رایحه خوش خدمت به مجلس نیامد اما از افتخارات ما بود.
بیشترین تبلیغات من سخنرانی هایم خواهد بود
-بعد از روز رای گیری در صورت پیروزی یک سوم کابینه را معرفی می‌کنم.
- در چهار سال مجلس هشتم پولی از مجلس نگرفتم و شخصا برنامه‌ خاصی برای هزینه‌های‌تبلیغاتی ندارم. من با تصمیم حزبی وارد عرصه‌ انتخابات شدم و هزینه ستادهای انتخاباتی من را حزب متقبل شده است البته هزینه چندانی هم نیاز نیست بیشترین تبلیغات من سخنرانی هایم خواهد بود.
-ا گر منظور از اصلاح‌طلب واقعی براندازهای خارج از کشور هستند که اصلاحات را به معنی نابودی نظام می‌دانند، من اینطوری نیستم و با آن‌ها مخالفم. خاتمی هم اینطور نیست هرکس تهمت می‌زند بیخودی است.
هم برادر من و هم برادر خانمم جزو شهدا هستند

-افتخار می‌کنم که اصلاح طلب هستم و معتقدم اصلاحات در کشور نیاز است اما این اصلاحات در جهت تقویت و بقای نظامی است که حاصل خون شهداست. هم برادر من و هم برادر خانمم جزو همین شهدا هستند. این اصلاحات در چهار چوب نظام و ارزش‌های دینی و منافع مردم است.
-شرط حضور ما برداشتن حصر موسوی و کروبی نبود اما آرزو می‌کنم این حصرها برداشته شود.
-من در جهت تقویت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها حتما برنامه دارم و معتقدم دانشجویان و دانشگاهیان باید بتوانند آزادانه حرف‌هایشان را بزنند. با کمیته انضباطی رفتن دانشجویان و زودتر از موعد بازنشسته کردن اساتید به علت فعالیت سیاسی مخالفم و معتقدم این کار باعث فرار مغزها می‌شود. هرچه فضا را تنگ‌‌تر کنیم جلوی رشد علمی را گرفتیم.
در انتخابات 88 الی ماشاالله تخلف شده است!
-من هیچ‌وقت نگفتم در انتخابات 88 تقلب شده فقط گفتم الی ماشاالله تخلف شده است. این تخلفات الان هم دیده می‌شود نمونه بارز آن هم جشن ورزشگاه آزادی به بهانه تقدیر از ستاد تسهیلات نوروزی است.
-ولایت‌پذیری با ادعا نمی‌شود. خیلی‌ها مدعی ذوب در ولایت بودند اما در عمل کمیتشان لنگ است. اگر کسی یک سند بیاورد که در طول زندگی سیاسی خود خلاف ولایت حرکت کردم به او جایزه می‌دهم. چنین چیزی وجود ندارد. رهبری نظام برای ما حرمت دارد و ارزشمند است و خط قرمز ما در حزب است.
-بعید می‌دانم تایید صلاحیت نشوم. من از 14 سالگی در مبارزات سیاسی بودم و تمام زندگی من بحث سیاسی بوده و از رجال سیاسی هستم. اگر هم تایید نشوم خیلی ناراحت نمی‌شوم و احساسم این است که باری از دوش ما برداشته شده است البته ممکن است از طریق قانونی علت را پیگیری کنم اما کف خیابانی عمل نمی‌کنم.
- اگر طبق روال قانونی در انتخابات پیروز نشوم صبح روز بعد شیرینی تر می‌خرم و به دیدار رقیب پیروز می‌روم.
-گفتیم اگر خاتمی در انتخابات شرکت کند من کنار می‌روم نگفتیم هرچه او بگوید گوش می‌کنیم. من بر اساس اجماع یعنی تصمیم تمام نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور که با آن‌ها ملاقات داشتم به عرصه انتخابات آمدم. خود خاتمی هم معتقد به عقل جمعی است.
با آمریکا هم می‌توان رابطه برقرار کرد
-در بحث سیاست خارجه معتقد هستیم نه فقط تنش‌زدایی علاج درد ماست و نه فقط استکبار ستیزی؛ این دو مقوله را می‌شود با هم جمع کرد. هم می‌توان استکبارستیز بود و هم تنش‌زدا. با آمریکا هم می‌توان رابطه برقرار کرد البته با رعایت خطوط قرمز رهبری. مامعتقدیم بی جهت نباید حرف‌های در سطح بین الملل زده می‌شد که دولت به روزی برسد که بگوید همه مشکلات اقتصادی ما به خاطر تحریم‌هاست. نه باید صددرصد تسلیم زورگویی‌ها شد و نه با قطع‌نامه‎هامشکل برای ملت درست کنیم.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
3
ایشان یکی از طرفدارن ادغام وزارت ارتباطات و فن اوری اطلاعات به وزارت راه وشهرسازی بود . ایشان در وسط جلسه ادغام دو وزارت خانه این پیشنهاد را مطرح کرد ..........وزارت زیرساخت...........من که محالف چنیین نظری هستم چون وزیر مربوطه هم باید تاخیر پرواز ها ی هواپیما را پاسخگو باشه هم کندی یا قطعی اینترنت هم قطعی تلفن هم خرابی جاده ها هم تاخیر قطارها ی هم مسکن هم و.............خلاصه خودتون فکر کنیید ببینیید چی میشه
اصلاح طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
1
غضنفر بازی هم حدی داره
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
خداییش این اقای کواکبیان هم خوب ظلم میکنه هم مظلوم خوبی هست
ادغام وزارتخانه ها هم دست اورد خوبی که نداشت بلکه باعث سردرگمی و بار مسئولیتی بیشتر برای کسانی شد که مسئولیت پذیر نیستند و تو حال و هوای خودشون هستند نه جامعه و مردم/