کد خبر: ۳۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیرکل سیاسی استانداری فارس آخرین وضعیت کاندیدای انتخابات شورای شهر را تشریح کرد

بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان شغل آزاد دارند/شیراز بیشترین و گراش کمترین متقاضی/13 خرداد زمان اعلام نهایی اسامی تأیید صلاحیت شدگان

سه شهرستان شیراز، کازرون و داراب به ترتیب بالاترین امار ثبت‌نام داوطلبین در استان را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین شهرستان گراش کمترین دواطلب و متقاضی ثبت‌نام در شوراهای شهر و روستا در استان را داشته است.

به گزارش شیرازه، مدیرکل سیاسی استانداری فارس در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد: در استان فارس 16 هزار و 492 نفر در انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد 15 هزار و 571 نفر مرد و 921 نفر زن هستند.

یحیی صادقی تصریح کرد: از مجموع کل ثبت‌نامی‌ها 3302 نفر در بخش شهری، 12 هزار و 742 نفر در حوزه‌های روستایی و 448 نفر در حوزه‌های عشایری ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول در ایجاد حماسه سیاسی در کشور با انجام مقدمات انتخابات شوراهای شهر و روستا با دستور وزیر کشور با ثبت‌نام از داوطلبین برداشته ‌شد. البته به رغم اینکه اعلام شده بود کاندیداها سعی کنند در روزهای آغازین ثبت نام کنند تا ساعت 11:40شب آخر یک کاندیدا ثبت نام کرد. ثبت نام کاندیداها در روز آخر حجم کار را بالا برد و باعث تاخیر در اعلام آمار کاندیداها شد.

صادقی با اشاره به اینکه استقبال خوبی برای ثبت نام در شوراها صورت گرفت،خبر داد: سه شهرستان شیراز، کازرون و داراب به ترتیب بالاترین امار ثبت‌نام داوطلبین در استان را به خود اختصاص داده‌اند.همچنین شهرستان گراش کمترین دواطلب و متقاضی ثبت‌نام در شوراهای شهر و روستا در استان را داشته است.

وی افزود: تعداد فعلی اعضای شوراهای شهر و روستا در استان فارس 518 نفر است که در انتخابات خردادماه به 586 نفر افزایش می‌یابد.

صادقی با بیان اینکه هیچ یک از دواطلبین به دلایل سیاسی رد صلاحیت نمی‌شوند، افزود: بررسی صلاحیت‌ها شرایط مشخصی دارد. همزمان با ثبت نام کاندیداها استعلام از مراجع چهارگانه انجام شده و مراجع مذکور برای اعلام نتایج تا ده روز فرصت دارند. این فرصت ده روزه از دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا 11 اردیبشهت ادامه دارد. پس از آن هیأت اجرایی هفت روز فرصت بررسی دارد و سپس مهلت هفت روزه هیات نظارت آغاز می شود. وی با اشاره به اینکه اگر هیات نظارت درباره داوطلبی اعلام نظر نکند به منزله نظر مثبت محسوب می شود، اعلام کرد: 13 خرداد اسامی نهایی تأیید صلاحیت داوطلبان پس از رسیدگی به رد صلاحیت‌ها با اعلام نظر قطعی و نهایی هیأت اجرایی و نظارت منتشر می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص تحصیلات کاندیداها تشریح کرد: 35 درصد متقاضیان با مدرک صرف خواندن و نوشتن، 2.5 درصد تحصیلات ابتدایی ، 4.3 درصد تحصیلات در مقطع راهنمایی ، 2.6 درصد تحصیلات متوسطه ، 17.4 درصد دیپلم ، 7 درصد فوق دیپلم ، 26.1 درصد لیسانس ، 3.8درصد فوق لیسانس، 0.4 درصد دکتری در انتخابات شرکت کردندو 0.3 درصد از متقاضیان نیز تحصیلات حوزوی در سطوح مختلف دارند.

صادقی ادامه داد: بیش از۵۳ درصد از ثبت نام شدگان دارای مشاغل آزاد، ۵/۲۰ درصد کارمند و فرهنگی ، ۱۱ درصد قشر دانشگاهی و هشت دهم درصد آنان از بازنشستگان، وکلا، پزشکان و کارگران هستند.

وی افزود: در کل استان 171 نفر از داوطلبان دانشگاهی، 101 نفر وکیل و قاضی و 48 پزشک نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است امروز در نشست خبری زرین کلاه فرماندار شیراز آمار کاندیدای انتخابات شورای شهر شهرستان شیراز را به شرح زیر اعلام کرد: تعداد یک هزار و 951 نفر داوطلب شرکت در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر و روستاهای شهرستان شیراز ثبت نام کردند. 

فرماندار شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار ثبت نام شدگان در انتخابات شهرستان شیراز، گفت: از تعداد کل ثبت نام شدگان انتخابات شوراهای شهر و روستا بالغ بر 856 نفر برای عضویت در شوراهای شهر و یک هزار و 95 نفر برای عضویت در شوراهای روستاها ثبت نام کردند.

زرین کلاه بیان داشت: از بین تعداد ثبت نام شده گان در شهرستان شیراز تعداد 645 نفر در شهر شیراز، 93 نفر صدرا، تعداد 50 نفر زرقان، 28 نفر خان زنیان، داریان 23 نفر و در شهر لپویی 17 نفر برای عضویت در انتخابات شورای شهر شهرستان شیراز نام نویسی کردند.

زرین کلاه اظهار داشت: در شهر شیراز تعداد 552 نفر مرد و 93 نفر زن، در شهر صدرا 74 نفر مرد و 19 نفر زن، زرقان 24 نفر و 6 زن و خان زنیان 24 نفر مرد و 4 زن، داریان 21 نفر مرد و 2 نفر زن و در شهر لپویی 16 نفر مرد و 1 نفر زن با حضور در ستاد انتخابات شهرستان شیراز نام خود را ثبت کردند.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان