کد خبر: ۳۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون وظیفه عمومی ناجا فارس:

سربازان فراری در فارس دستگیر می‌شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: مشمولان غائب دارای بیش از یکسال تاخیر در فارس دستگیر می شوند.
به گزارش شیراره، سرهنگ امان الله مجاب گفت: برابر ماده ۵۸ اصلاحی قانون وظیفه عمومی وماده ۵۹قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح افرادی که دارای تاخیری بیش از یکسال در معرفی خود برای اعزام به خدمت هستندعلاوه براعمال اضافه خدمت شش ماهه از سوی وظیفه عمومی به تحمل سه ماه تا یک سال حبس و یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت از سوی مراجع قضایی محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: اتباع ذکورایرانی غیر محصلی که حداکثر ظرف مدت شش ماه از اولین روز ماهی که درآن ماه به سن ۱۸سال تمام می رسند، اتباع ذکورایرانی محصلی که پس از اتمام تحصیلات ویا انصراف از تحصیل ویا اخراج حداکثر ظرف مدت یکسال برای تعیین تکلیف خود را به پلیس به علاوه۱۰معرفی نکرده باشند و اتباع ذکورایرانی محصلی که پس از اتمام تحصیلات ویا انصراف از تحصیل ویا اخراج حداکثر ظرف مدت یکسال جهت تعیین تکلیف خودرا به پلیس به علاوه ۱۰معرفی نکرده باشند جزء مشمولین غایب محسوب می شوند.

سرهنگ مجاب ادامه داد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیشتر ازسه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند.

معاون وظیفه عمومی فارس گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان از یک سال تجاوز کنند علاوه براعمال اضافه خدمت فراری محسوب می شوند وبه مراجع قضایی معرفی می شوند.

منبع:مهر
نظرات بینندگان