کد خبر: ۳۸۵۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
استاندار فارس در جلسه شورای اداری مطرح کرد:

پول بيت المال نبايد هزينه کانديدا شود/نگران ناراحت شدن کانديداها نباشيد/پایتخت انرژی کشور شدن الکی نیست!

مديران مختلف طرفداران هر کانديدايي که هستند به خودشان مربوط است اما حق ندارند يک سر سوزن از اموال ادارات استان را در اين مسير صرف کنند.

به گزارش شیرازه،استاندار فارس روز چهارشنبه در شوراي اداري استان با اشاره به اينکه سال 91 توأم با توفيقات زيادي بود و فارس در سطح کشور در خيلي از زمينه‌ها الگو و پيشرو بود، تأکيد کرد: در زمينه برگزاري انتخابات نيز بايد تلاش کنيم که الگو باشيم.

صادق عابدين تصريح کرد: ما مجريان انتخابات هستيم و بايد طوري عمل کنيم که مردم اعتمادشان به مجريان بيشتر شود. در اين صورت انتخابات هم با حضور بيشتر مردم برگزار خواهد شد و هم آرام و بي حاشيه خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: مديران مختلف طرفداران هر کانديدايي که هستند به خودشان مربوط است اما حق ندارند يک سر سوزن از اموال ادارات استان را در اين مسير صرف کنند. 

نگران ناراحت شدن کانديداها نباشيد!

وي با اشاره به اينکه رفت و آمد کانديدا به شيراز زياد شده و با کمال تأسف تبليغات زود هنگام را شروع کردند، افزود: شوراي نگهبان درخصوص تبليغات زود هنگام نظارت مي کند اما وظيفه ما مراقبت است؛ به من اطلاع دادند که ماشين بعضي دستگاه ها يا مهمانسراي ادارات در اختيار برخي کانديداها قرار مي گيرد.

وي تأکيد کرد: اين کار شرعاً و قانوناً اشکال دارد و پول بيت المال نبايد هزينه کانديدا شود اگر اين روند ادامه پيدا کند حتماً با آن برخورد مي کنم.

وي همچنين ابراز داشت: نگران ناراحت شدن کانديداها نباشيد، مهم اين است که خدا از آدم ناراحت نباشد.

وي خاطرنشان کرد: حماسه اقتصادي محقق نمي شود مگر اينکه در انجام کار ساعتي را از دست ندهيم. قبل، حين و بعد از انتخابات اکثر کارها تعطيل مي‌شد اگر به اين طريق پيش برويم حتماً ضربه مي‌خوريم. انتظار رهبري اين است که متفاوت از دوره‌هاي گذشته رفتار کنيم؛ براي ما نبايد قبل، حين و بعد از انتخابات فرقي داشته باشد. اتفاق خاصي نمي‌افتد که لازم باشد کار را تعطيل کنيم؛ يک خادم مي‌رود و خادم ديگري جايگزين او مي‌شود. برنامه پنج ساله ثابت است و چشم انداز ما روشن است؛ فقط ممکن است کمي سياست‌ها تغيير کند. دولت قرار است عوض شود اما نظام با اقتدار در جاي خودش باقي خواهد ماند و ما نيز در هر سمتي بايد به انجام وظايف خود بپردازيم.

پايتخت انرژي کشور شدن الکی نیست!

استاندار فارس در شوراي اداري ابراز داشت: استراتژي امسال را تعيين کرديم و بنا است به سمتي برويم که استان فارس پايتخت انرژي کشور شود. صادق عابدين گفت: اين شعار الکي نيست و الزامات مي خواهد؛ از دانشگاه‌هاي مختلف استان و همه مديران که اتاق فکر استان هستند، انتظار مي رود که الزامات اين کار را فراهم کند.

از معادن ده‌بيد مي توان سالانه 60 ميليارد درآمد داشت

وي با بيان اينکه مزيت نسبي اين کار را در استان داريم، گفت: اگر اين محقق شود در استان تحول خوبي ايجاد مي شود. به عنوان مثال 25 سال است که سهم دولت از معادن ده‌بيد 10 درصد بود در سال جاري طبق مصوبه دولت ثبت درآمد از اين معادن تا 30 درصد افزايش يافت که طبق قانون 15 درصد از سهم دولت به شهرستان باز مي گردد. بدين ترتيب فقط از ده‌بيد مي توان سالانه 60 ميليارد درآمد داشت. وي همچنين خبر داد: اختيارات دولت به کارگروه‌هاي استان در اين زمينه در سطح مطلوبي است.

استاندار فارس با تشکر از فعاليت ستاد فناوري نانوي استان فارس در چند ماه اخير گفت: 3 ماه پيش نمايشگاه توليدات محصولات نانو در تهران برگزار شد و متأسفانه هيچ کدام از اين محصولات متعلق به استان فارس نبودند بنابراين از همان تاريخ اين ستاد را تشکيل داديم و کارهاي خوبي در اين مدت انجام شد. نقش آموزش و پرورش استان در اين فعاليت ها قابل تقدير است اما متأسفانه بنياد نخبگان و دانشگاه هاي استان و پارک علم و فناوري موضوع را جدي نگرفتند انتظار مي رود با همکاري همه اين دستگاه ها 30 درصد از محصولات نمايشگاه امسال از استان فارس باشد.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه پارسال  47 محصول در اين نمايشگاه ارائه شده بود 30 درصد تعداد زيادي نيست و اگر دانشگاه هاي استان پاي کار بيايند حتماً اين امر محقق مي شود و بيشترين محصول در نمايشگاه از طرف استان فارس ارائه خواهد شد.

نظام بانکي جهت مقاوم سازی مسکن به صورت جدي پاي کار نيامده

استاندار فارس با تشکر از عملکرد بنياد مسکن فارس در مقاوم‌سازي مسکن‌هاي روستايي اعلام کرد: جمعاً در کل استان فارس تاکنون 180 هزار واحد مقابل سازي شده که از اين تعداد 45 هزار واحد سال گذشته مقاوم سازي آن انجام گرفته است.

وي تأکيد کرد: 147 هزار واحد غير مقاوم در استان داريم، متأسفانه نظام بانکي به علت بهره کم تسهيلات مقاوم سازي به صورت جدي پاي کار نيامده است. پيش‌بيني مي‌شود اگر بانک‌ها سهميه بدهند تا شهريور ماه سال جاري 60 درصد از واحدهاي غير مقاوم باقيمانده مقاوم‌سازي شوند وگرنه بعد از زلزله بايد چند برابر اين هزينه را صرف کنيم.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
انشاالله اين فرمايشتان به گوش روسايتان نيز فرو رود
شیراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
راست گفتی عزییییییییییییییییییییییییییییییزم