کد خبر: ۳۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک اعلام هشدار جدی؛

شیراز قربانی افتتاح های انتخاباتی نشود!

هنوز داستان افتتاح تبلیغاتی قطار شیراز–اصفهان در خرداد 1388 از یاد مردم فارس و شهروندان شیرازی نرفته است که زمزمه هایی مبنی بر وقوع اتفاقی مشابه در انتخابات سال جاری به گوش می رسد، اتفاقی که اینبار در ابعادی گسترده تر درحال وقوع است.

به گزارش شیرازه، پایگاه خبری تحلیلی سحاب نیوز نوشت:

هنوز داستان افتتاح تبلیغاتی قطار شیرازاصفهان در روز 13 خرداد 1388 از یاد مردم فارس و شهروندان شیرازی نرفته است که زمزمه هایی مبنی بر وقوع اتفاقی مشابه در انتخابات سال جاری به گوش می رسد، اتفاقی که اینبار در ابعادی گسترده تر درحال وقوع است و دلیل آن هم همزمان شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

این همزمانی باعث شده است هم از سوی دست اندرکاران پروژه های مربوط به دولت شاهد شنیدن وعده های عجیب باشیم و هم از سوی اعضای شورای شهر که وعده ی کلنگ زنی پروژه های بی سابقه و افتتاح نصفه نیمه مترو را می دهند.

در این بین و در جمع دولتی ها مهمترین وعده مربوط به ورزشگاه میانرود شیراز می باشد و در حالیکه از سال گذشته تاکنون علی رغم قرارگیری در لیست پروژه های مهر ماندگار بدلیل مشکلات مالی پیشرفت خاصی نداشته است و بخش اعظمی از عملیات ضلع شرقی ورزشگاه که شامل نصب سکوها و سایه بان این بخش می شود باقی مانده و البته هنوز اقدامی جهت خرید صندلی ها، تابلوی اسکوربرد و سایر تجهیزات این ورزشگاه 16 ساله نشده است.

این در حالیست که چمن ورزشگاه 6 ماه نیاز به رشد و زمان دارد تا آماده ی میزبانی از مسابقات شود و با تمامی این اوصاف مهندس ترکاشوند،
مدیرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي نیمه ی دوم خرداد را زمان بهره برداری از این پروژه عنوان نموده است.

حال اینکه این پروژه در این وضعیت که حتی سکوهای طبقه ی دوم ضلع شرقی آن آماده نیست و چمن آن نیز کاشته نشده است چگونه می تواند تا کمتر از دو ماه دیگر آماده تکمیل شود.
 این موارد از سئوالاتی است که می توان پاسخ آن را در همزمانی وعده ی افتتاح با انتخابات ریاست جمهوری جست و جو نمود!

وعده ی دیگر دولتی ها مربوط به هوشنگ عشایری مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس است. مدیری که از اصفهان به هزار و یک امید راهی فارس شد تا بلکه راه های ناهموار فارس و محدوده ی سراسر مشکل وزارت راه و شهرسازی در اطراف شیراز را سروسامانی دهد.

با گذشت روزها، هفته ها و ماه ها مشخص شد حضور آقای عشایری نیز نتوانسته است بار زیادی از مشکلات بی پایان راه و شهرسازی فارس وشیراز بردارد.
مشکلات کمربندی شیراز همچنان ادامه داشته، پل های تقاطع کمربندی با نقاط شهری نظیر وحدت، میانرود و خلیج فارس همچنان دچار مشکل بوده و نیمه تمام و یا متوقف هستند، روند ساخت آزادراه شیراز
اصفهان و شیرازبوشهر به کندی صورت می گیرد و از خطوط ریلی مصوب و درحال اجرا نیز خبرهای خوبی به گوش نمی رسد.

با تمام این اوصاف، درحالیکه پروژه ی چند ساله ی تقاطع وحدتکمربندی به همراه تقاطع های خلیج فارس و میانرود قرار بود در بهمن ماه سال گذشته افتتاح شوند، به غیر از افتتاح نصفه و نیمه تقاطع میانرود افتتاح دو تقاطع دیگر به فراموشی سپرده شد، اکنون هوشنگ عشایری وعده ی افتتاح تقاطع وحدت در خرداد را با اظهار امیدواری و اما و اگر می دهد.

اما در سوی دیگر و در شورای شهر اتفاقات جالبی در حال وقوع است، صحبت از پروژه هایی رویایی که اصرار بر کلنگ زنی آنها در 3 ماه باقی مانده تا عمر طولانی 6 ساله شورای شوم شهر است، 6 سالی که هیچ گاه در حد و اندازه های نیاز شیراز در شورای شهر شاهد کار و تلاش و خروجی مثمر ثمر نبودیم!

پس از طرح ساخت بزرگراه زیرزمینی بر روی تونل خط 2 مترو شیراز توسط یکی از اعضای شورای شهر در زمستان گذشته، این بار نوبت به حق نگر عضو دیگر شورای شهر بود تا با بیان اینکه در این 6 سال کار بزرگی انجام نشده است پیشنهاد کلنگ زنی و انجام مقدمات ساخت تله کابین بر روی باغهای قصردشت را بدهد.

این پیشنهادات خلق الساعه که به یقین بدون مطالعات مقدماتی و در حد پیشنهاد انتخاباتی بوده است بیش از هر چیزی موجب مکدر شدن خاطر شهروندان و صد البته ایجاد توقع چند برابر از شورای شهر بعدی خواهد شد که از سوی شورا نشینان کنونی برایشان به یادگار گذاشته خواهد شد.

پیشنهاد افتتاح فاز اول از خط یک مترو شیراز آن هم بصورت نصفه و نیمه و تنها 4 ایستگاه از 8 ایستگاه موجود در این فاز در انتهای اردیبهشت سال جاری از سوی جناب زمانی مدیرعامل مترو شیراز مطرح و با اصرار نقیب زاده و حق نگر بر اختصاص 30 میلیارد تومان از سوی شهرداری برای خریداری 5 واگن همراه شد که با مخالفت شهردار شیراز مواجه گردید.
این پیشنهاد نیز از دیگر اقدامات تبلیغاتی اعضای شورای شهر می توان برشمرد که افتتاح مترو شیراز با این شرایط آن هم پس از 12 سال از شروع ساخت به هیچ وجه منطقی و عقلانی بنظر نمی رسد.

متاسفانه بنظر می آید در بین کلیه سالها و روزهای قرار گرفته در آنها تنها روزهایی مهم هستند و می بایست پروژه ها در آنها افتتاح ( نه تکمیل ) و کلنگ زنی شوند که نزدیک به زمان انتخابات بوده تا برخی از آقایان بتوانند از آنها بهره برداری انتخاباتی کنند که در نهایت کلیه ی زیانهای چنین طرحهایی همانند پروژه ی تاریخی قطار شیرازاصفهان به شیراز و شهروندان آن خواهد رسید.

امیدواریم در زمان کمتر از 2 ماه مانده به انتخابات شیراز قربانی چنین تصمیمات و افتتاحیه های عجولانه و ناقصی نشود و هر پروژه ای در زمان موعد مقرر و با کیفیت مناسب تکمیل و افتتاح گردد.

در پروژه های تاریخی شهر نظیر مترو و ورزشگاه بزرگ شیراز، شهروندان دیگر به طولانی شدن و افتتاح نشدن آن عادت کرده اند، مسئولان بهتر است بجای تعجیل و افتتاح نصفه و نیمه توان خود را گذاشته تا پروژه در زمانی مناسب که کیفیت فدای آن نشود، پروژه را تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهند تا دسته کم پس از سالهای سال انتظار پروژه با وضعیتی مناسب افتتاح شود.
نظرات بینندگان