کد خبر: ۳۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
استاندار فارس در دفاع از مدیر قطار شهری شیراز:

برخی مدیران حتی بوکسل را از آلمان سفارش می دادند!/نبايد مردم را دچار چالش هاي سياسي کرد

مديراني بودند در که حتي بوکسل را از آلمان سفارش دادند و با يک خريد، چند ميليون دلار در حق کشور اجحاف کردند.

پروژه خط 2 قطار شهری در اولین روز مراسم عملیات اجرایی فاز یک در شهرک میانرود با حاشیه هایی همراه بود و هر کدام از مسئولین در حین سخنرانی سعی داشتند در جواب صحبت های دیگران مطالبی را بیان کنند تا باز شاهد تاکید های استانداری در عقب ماندن تعهدات شهرداری در پرداخت منابع مالی و تزریق آن به قطار شهری باشیم تا این بار هم حاشیه های خط 2 زودتر از عملیات اجرایی بر روی ریل شایعات حرکت کند و این شائبه را که سرنوشت خط 2 مانند خط یک خواهد بود و چهره سومین حرم اهل بیت هر روز زخمی عدم اعتبارات مالی می شود را در اذهان عمومی باقی بگذارد. هرچند مسئولین تاکید دارند که تمام حفاری ها از زیر زمین انجام می شود.

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در مراسم آغاز عمليات اجرايي پروژه خط دوم قطار شهري شيراز گفت: سال گذشته که مديريت مترو شيراز تغيير کرد برخي رسانه ها مطالبي را در دفاع از مدیر قبلی و سیاسی بودن این جابجایی بيان کردند، من سکوت کردم اما بعد از گذشت يک سال ميتوان از آن اقدام دفاع کرد.

حسين صادق عابدين ضمن اشاره به اينکه در مديريت استان بنا بر حاشيهسازي نداشته، نداريم و نخواهيم داشت؛ عنوان کرد: طي 10 سال گذشته با وجود محدوديتهاي تحريم، منابع ارزي و ... فعاليتهاي خوبي در بحث متروي شيراز انجام شده که بيشترين پيشرفت در سال گذشته رخ داده است.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: زماني که يک جانباز دفاع مقدس در کسوت مدير قطار شهري وارد کار ميشود و بدون حاشيه با صبر و استقامت فعاليت ميکند، عنايت خدا نيز همراه مي شود و پيشرفت کار سرعت ميگيرد.

صادق عابدين تصريح کرد: مردم فرقي بين شهرداري، استانداري و شوراي شهر قائل نيستند و تنها ميخواهند پيشرفت کار را ببينند.

وي خاطرنشان کرد: اين مردم شايسته بهترينها هستند و نبايد مردم را دچار چالش هاي سياسي و حاشيهسازي کرد چراکه باعث عقب ماندن و به تاخيرافتادن کارها شود.

مقام ارشد استان بيان داشت: در يک سال گذشته مديريت سالم و پيگير مترو، اعتماد به نفس را دوباره به شيراز بازگرداند و نشان داد که ميشود کارهاي بزرگ را در اين شهر به خوبي ديگر کلانشهرها انجام داد.

صادق عابدين ابراز داشت: مديراني بودند در که حتي بوکسل را از آلمان سفارش دادند و با يک خريد، چند ميليون دلار در حق کشور اجحاف کردند.

وي ضمن اشاره به اينکه مديران جديد قطار شهري با توکل و صلابت و عاشقانه در مسير ترسيم شده براي کار جهادي قدم بر مي دارند، اظهار داشت: طي 10 سال گذشته حدود 550 ميليارد تومان براي مترو شيراز پرداخت شده است که بخش عمده آن در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده است.

تاکید برعقب ماندن تعهدات شهرداری در پرداخت منابع مالی به قطار شهری

وي اضافه کرد: قرار بود شهرداري به اندازه دولت به پيشرفت پروژه قطار شهري شيراز کمک کند ب و با 30 ميليارد توماني که در شوراي شهر تصويب شد در مجموع 190 ميليارد تومان توسط شهرداري هزينه شده است البته شهرداري از تعهد خود عقب است، اما اين مسئله مهم نيست و کار بايد به هر نحو پيش برود.

اين مسئول خاطرنشان کرد: از 112 ميليارد تومان پرداختي دولت از محل 4 درصد ارزش افزوده به شهرداريها، 75 ميليارد تومان به شهرداري شيراز براي پروژ هاي عمراني اختصاص داده شد هرچند اين ارقام دلايل تمايز بين دولت و شهرداري نيست.

استاندار فارس بيان داشت: شش ماه پيش جلسه خوبي با مديرعامل بنياد تعاون سپاه برگزار شد و در آن جلسه در مورد ظرفيتهاي شيراز توضيحاتي را ارائه کرديم و پس از بازديدها و رفت و آمدها، ماحصل کار توافقنامهاي شد که امروز به بار نشسته است.

وي اظهار اميدواري کرد: با حل مشکلات ارزي، واگنهاي لازم براي قطار شهري در اختيار آن قرار گرفت و هر چه سريعتر خط يک مترو که به طور تقريبي آماده است به حرکت در بيايد.

استاندار فارس تصريح کرد: در سفر وزير توسعه ترکيه به شيراز برخي مديران بخش خصوصي اظهار داشتند ظرفيت هاي شهر شيراز براي استقبال از گردشگران در شهر شيراز نسبت به تهران بهتر است ودر صورتي که زيرساختها مهيا باشد گردشگران بسياري به شيراز ميآورند.

صادقعابدين با اشاره به زمين 30 هکتاري که در اختيار شهرداري قرار گرفته است، اضافه کرد: پروژه ارزشمندي در اين زمين تعريف شود که گردشگران تنها همان طرح را براي توجيه سفر خود به شيراز کافي بدانند.

وي اذعان داشت: براي اين 30 هکتار ميتوان يک ايران کوچک تعريف و مجموعهاي از بازارهاي سنتي تبريز، اصفهان، شيراز و... را با معماري اصيل در آن ايجاد کرد.

شهرداری بیش از تعهد خود به قطار شهری کمک کرده است

در ادامه اين مراسم شهردار شيراز گفت: امروز براي مردم شيراز و به ويژه مردم جنوب اين شهر يک روز تاريخي است و همانگونه که خط يک مترو از شمال شهر آغاز شد؛ خط دو از جنوب شهر شروع مي شود که مردم مناطق بيش از 15 شهرک و 100 هزار جمعيت مي توانند از مترو استفاده کنند.

عليرضا پاک فطرت افزود: قرارگاه خاتمالانبياء در اين زمينه تجربه خوبي دارد و هماکنون در تهران نيز مشغول کار است.

شهردار شيراز ضمن اشاره به اينکه عمليات اجرايي خط دوم قطار شهري مانند خط يک نخواهد بود، يادآور شد: آغاز خط دوم متروي شيراز از آنرو ضرورت داشت که ريلگذاري و مباحث ساخت و ساز بايد سرعت گيرد چراکه بحث واگنگذاري تنها مستلزم تامين اعتبار است.

پاک فطرت ابراز داشت: در خط دوم قطار شهري سعي خواهد شد که حداقل زحمت تردد را براي مردم داشته باشد و قرار نيست هر جاي شهر را به هر نحوي که خواستيم ايستگاه مترو ايجاد کنيم و سال ها آن را رها کنيم.

وي تصريح کرد: با توجه به پيشرفتهاي روزافزون کشور، احتمال ساخت واگن توسط متخصصان داخلي در آيندهاي نزديک دور از ذهن نيست.

پاک فطرت بيان کرد: در بحث متروي شيراز قرار بود به ميزاني که دولت آورده تامين کند، شهرداري اعتبار غيرنقدي و تملک انجام دهد که در حال حاضر کل تملکهاي خط يک، ايستگاهها و شفتها انجام و در اختيار قطار شهري گذاشته شده است.

وي اظهار داشت: برخي مي گويند هنوز خط يک تمام نشده، خط 2 را شروع نکنيم اما شيراز يک شهر توريستي است و خط يک تنها نيازمند واگن است که با وجود اعتبارات در حداقل زمان انجام مي شود.

گلایه رئیس شورای شهر از تبریک روز شوراها توسط استاندارد فارس

رئيس شوراي شهر شيراز در این مراسم با اشاره به زمانی که استاندار به دلیل سفر به تهران جلسه را ترک کرده بود، گفت: شورا هم خودش مظلوم است و هم نامش که در کلام و بيان مسئولين اين روز فراموش مي شود اما آنچه مدنظر است ارائه خدمات به مردم است. این رد وبدل شدن جواب ها از سوی شهردار و ریس شورا و استاندار در حالی بود که هرکدام تاکید داشتند مردم شایسته بهترین هستند!

اعتبار پيش بيني شده خط 2 مترو؛ هزار و 730 ميليارد تومان

مديرعامل سازمان قطار شهري شيراز اظهار داشت: براي احداث خط 2 قطار شهري شيراز هزار و 730 ميليارد تومان اعتبار پيشبيني شده که براي فاز يک خط 2 که از ميدان ميانرود تا ميدان امام حسين است هزار ميليارد تومان و براي فاز دوم خط 2 بالغ بر 730 ميليارد تومان منبع اعتباري برآورد شده است .اسداله حاجيزماني ضمن اشاره به اينکه با توجه به ترافيک سنگين خودرويي در کلانشهرها، راهاندازي خطوط مترو گريزناپذير شده است، افزود: در افق توسعه کلانشهر تهران 30 درصد و در ساير شهرها 10 درصد جابهجاييها بايد توسط خطوط مترو انجام شود.

وي خاطر نشان کرد: براي کلانشهر شيراز شش خط مترويي به طول 90 کيلومتر تصويب شده که عمليات اجرايي خط دوم ديروز آغاز شد.

حاجيزماني اضافه کرد: با توجه به آن که خط يک متروي شيراز در شرف بهرهبرداري است و سعي کرديم از تجربيات آن براي خط دوم استفاده کرده، زحمات کمتري براي شهروندان ايجاد کنيم. مدير عامل قطار شهري ابراز داشت: در ايستگاههاي 15 خرداد، پارامونت و استقلال از زير زمين انجام شده و جز استفاده از کنارگذر برخي معابر، خيابانها براي کار بسته نميشود.

حاجي زماني اضافه کرد: نخستين خط متروي شيراز به طول 24.5 کيلومتر از ميدان گلسرخ تا ميدان احسان، خط دوم به طول 15.5 کيلومتر از ميانرود به سمت ميدان اميرکبير، ستاد، ميدان آزادي، اطلسي، چهار راه حافظيه و در نهايت کلبه سعدي ميرود.

وي تصريح کرد: خط سه به طول 10 کيلومتر از ميدان ميرزاي شيرازي به طرف شهرک گلستان امتداد دارد و خط خط چهار به طول 17.5 کيلومتر از ميدان احسان به سمت بلوار فرهنگشهر و ميدان معلم رفته و با خط دوم در ايستگاه باسکول نادر تلاقي پيدا ميکند و سپس به بلوار مدرس و کوي زهرا ادامه مسير ميدهد.حاجيزماني ابراز داشت: خط پنج به طول 8.5 کيلومتر از آرامگاه سعدي به طرف ميدان وليعصر و ميدان دفاع مقدس رفته و تا شهرک مهديآباد ادامه مييابد و خط ششم به طول 15.5 کيلومتر از پل غدير در بلوار مدرس آغاز شده و به سمت بلوار رحمت، چهار راه مطهري و يا زرگري سابق ادامه مسير ميدهد.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان