کد خبر: ۳۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
بازخوانی بزرگترین رویداد 30 سال اخیر در فارس

11 اردیبهشت 87، آغاز تولد سومین حرم اهلبیت

امروز 11 ارديبهشت‌ماه در حالی ميزبان رهبر معظم انقلاب شدند كه نمی‌توان شدت شور و احساس آنان را با هيچ زبانی در مراسم استقبال بيان كرد.
به گزارش شیرازه، آنچه می خوانید سطوری است که پنج سال قبل در مثل چنین روزی به رشته تحریر درآمد. تاریخی ترین استقبال از رهبر خوبی ها! آغاز تولد سومین حرم اهلبیت؛ معجون کلام مولا در کام امتی با چهارده هزار و ششصد شهید سرافراز. اگرچه از حضور امام خوبی ها پنج سال گذشت اما بازخوانی خاطرات و دیدن تصاویر آن روزها شیرین و حلاوت بخش است:
امروز نه تنها مردم شيراز، بلكه هزاران نفر از شهروندان فارسی از شمال تا جنوب اين استان و از گستره غرب تا شرق فارس تلاش كردند به هرشكل ممكن خود را به محل استقبال از آيت‌الله خامنه‌ای برسانند.

جمعی از شهروندان فارس در 2 روز گذشته، فاصله شهرهای فسا، كازرون، جهرم، گراش، سپيدان، ممسنی ، آباده و مرودشت تا شيراز را پياده طی كرده بودند تا رسم ميزبانی را به جا آورند.

ورزشگاه حافظيه و خيابان‌های منتهی به آن از ساعت‌ها قبل از حضور مقام معظم رهبری مملو از زن و مرد مشتاق رهبر بود و به رغم اينكه زمان سخنرانی رهبری 10 و 30 دقيقه اعلام شده بود؛ اما در نخستين ساعات امروز جايی برای ورود نبود.

برخی از شب گذشته در پشت درهای ورودی ورزشگاه تجمع كرده بودند و به هنگام حضور آيت‌الله خامنه‌ای در ورزشگاه، جمعيت حاضر در ورزشگاه 25 هزار نفری حافظيه شيراز، بيش از 120 هزار نفر تخمين زده می‌شد و اين در حالی بود كه جمعيتی بيش از اين، خارج ازورزشگاه و از طريق سيستم‌های صوتی سخنرانی معظم‌له را گوش می‌دادند.

كودكان و نوجوانانی كه نخستين بار به ديدار رهبر مشرف می‌شدند، بيش از ديگران شور و شوق نشان می‌د‌ادند و واحد صنعت در طول مسير استقبال، ايستگاه‌های صلواتی آب و بستنی و شربت و شيرينی برپا كرده و امدادگران اورژانس و هلال احمر در طول مسير و در ورزشگاه، پست‌های امدادی مستقر كرده بودند.
در مقابل ورزشگاه حافظيه، محل سخنراني رهبر انقلاب، طومار 50 متري تجديد بيعت با رهبر معظم انقلاب نصب شده بود و هزاران نفر در حال امضاي اين طومار بودند. در قسمتي از اين طومار آمده است: با دلي مالامال از عشق پروردگار و قلبي سرشار از مهر جد بزرگوارتان ما خادمان ديار سلمان فارسي در زير بقاي حضرت نور و روشنايي حضرت احمدبن موسي«ع» و ديگر امام زادگان جليل القدر سر به مهر مي زنيم بر لوح عهد عشق و دوستي و همه با هم پيمان مي بنديم كه تا دنيا دنياست و يگانه بهانه تداوم هستي رخ از حجاب بيرون نكشيده به تو اقتدا كنيم و يار و ياورتان باشيم.

مقام معظم رهبری درساعت 11و 20 دقيقه وارد ورزشگاه شدند و به ابراز احساسات مردم فارس پاسخ گفتند و مردم مرتباً شعار می‌دادند، «حسين، حسين شعار ما، شهادت افتخار ماست»، «ندای هل من ناصر حسينی، لبيك يا خامنه‌ای»، «الله، الله، الله اكبر، جانم فدای رهبر»، «دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ماست»، «دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی»، «الله، الله، الله اكبر، جانم فدای رهبر»، «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل».

عشاير فارس نيز در دسته‌های هماهنگ و لباس‌های همگون، فرياد می‌زدند، «عشاير كشوريم، فدايی رهبريم» و مردم حاضر در ورزشگاه چندين‌بار برای سلامتی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری، دعای سلامتی آقا «اللهم كن لوليك ....» را قرائت كردند و ضمن اينكه نوای صلوات مرتباً فضای ورزشگاه را عطر‌آگين می‌كرد، گروه‌های خبری مختلف به ثبت تصاوير حماسه امروز مردم شيراز می‌پرداختند.
در بدو ورود تعدادي از كودكان شيرازي با لباس محلي با قرائت متني به ايشان گفتند: اي پدرمهربان، به شهر احمد بن موسي(ع)، شهر شاعران، شهر ميرزاي شيرازي، آيت الله محلاتي، شهيد آيت الله دستغيب و شهر 14 هزار و 600 شهيد خوش آمديد. ايشان نيز ضمن تفقد كودكان هدايايي به آنان اهدا كردند.

«غلامرضا كافی» و «احد ده‌بزرگی»، دو شاعر شيرازی، گوشه‌هايی از اشعار خود را قرائت كردند و چند گروه سرود دانش‌آموزی از شهرهای داراب و نی‌ريز و گراش برنامه‌های خود را اجرا كردند.
مردم شيراز و استان فارس پس از 20 سال انتظار رهبر خويش را در ورزشگاه حافظيه در ميان گرفتند و به بيانات ايشان گوش فرا دادند.
رهبر معظم انقلاب در جمع صدها هزار نفری مردم شیراز فرمودند: «شيراز در طول قرنهاى گذشته، استعداد انسانى خود را تقريباً در همه‏ى زمينه‏هاى علمى به اثبات رسانده است؛ همچنين در زمينه‏هاى اجتماعى و دينى و آن چيزى كه به سرنوشت ملتها مربوط مى‏شودهم - يعنى تصميم و عزم ملى - استان فارس و شهر شيراز يك تاريخ برازنده و برجسته‏اى دارند. هرچه انسان به تاريخ شما بيشتر دقت مى‏كند، اوج فرزانگى اين مرز و بوم و مردم اين منطقه را بيشتر درمى‏يابد؛ از جنبه‏ى دينى - كه من باز هم روى اين مسئله تأكيد خواهم كرد - مرقد جناب احمدبن‏موسى و برادران بزرگوارش و ديگر امامزاده‏هاى خاندان پيغمبر، يك نشانه‏ى بسيار مهمى است».

ایشان  ادامه دادند: «در باب ادبيات و هنر، سعدى و حافظ دو گوهر درخشان بر پيشانى زبان فارسى و ادبيات فارسى هستند؛ اين چيزى نيست كه كسى بخواهد آن را معرفى كند. در دانشهاى مختلف هم شخصيتهاى عظيمى از اين استان برخاسته‏اند كه هر كدامى در دوره‏ى خود و عصر خود يگانه بوده‏اند: چه در فلسفه، چه در فقه، چه در ادبيات و نحو، چه در هنر، چه در تفسير و لغت، چه در رشته‏هايى مانند ستاره‏شناسى و فيزيك و پزشكى».

متن کامل سخنان مقام معظم رهبری


نظرات بینندگان