کد خبر: ۳۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
زاکانی به شیرازه پاسخ داد:

هاشمی هم مثل خاتمی اعتقاد داشت تقلب شده!/اگر او بیاید اتفاقات 84 تکرار می شود

خاتمی صبح روز بعد از انتخابات (بیست و سوم) در دیداری که موسوی و سید حسن خمینی هم بودند قائل به تقلب بوده. به بیان هاشمی، خواسته موسوی ابطال انتخابات بود و راه های قانونی را هم قبول نداشت.
به گزارش شیرازه، علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

هاشمی هم مثل خاتمی اعتقاد داشت تقلب شده!
زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر این که  نقش خاتمی در فتنه 88 چه بود، گفت: وی هم دخیل بود و حتی روز چهارشنبه بیست و هفتم خردادماه 88 همراه با آقایان ابوترابی، کاتوزیان، عباسی، نادران، جلالی شاهرودی و بنده با آقای هاشمی رفسنجانی جلسه داشتیم. هاشمی بیانش این بود که خاتمی صبح روز بعد از انتخابات (بیست و سوم) در دیداری که موسوی و سید حسن خمینی هم بودند قائل به تقلب بوده. به بیان هاشمی، خواسته موسوی ابطال انتخابات بود و راه های قانونی را هم قبول نداشت که با چنین بیانی و این که ساعت 11 شب انتخابات، جلسه تبریک می گیرند، شما می توانید عمق فاجعه را دریابید.

وی ادامه داد: بدینوسیله موسوی همه باورهای قبلی که شعار قانونگرایی و مقابله با دروغ را می داد نفی کرد. البته وقتی در دانشگاه امام صادق(ع) این خاطره را بازگو کردم دفتر هاشمی موضوع را تکذیب کرد که تکذیب کردن هم باب شده است! من در صحن علنی در نطق پیش از دستور هم ابوترابی را شاهد گرفتم که هاشمی این سخنان را گفته است.

بنابر تحلیل بنده موضوع فتنه فراکشوری است

این داوطلب انتخابت ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا شما هنوز معتقدید فشارهای اقتصادی فعلی ادامه فتنه 88 است، پاسخ داد: بخشی از فشارهای اقتصادی استمرار فتنه 88 است که بنابر تحلیل بنده موضوع فتنه فراکشوری است. مثل روز هم روشن است که تحریم را دشمن ایجاد کرده و در این مورد مقام معظم رهبری تحلیل کرده اند. بخشی از فشارهای اقتصادی هم مربوط به داخل کشور است که اگر تدبیر تفاهم و توجه به اقتضائات داخل کشور داشته باشیم تحریم تأثیر حداقلی را بر ما خواهد گذاشت.

شیرازه: علت اشتیاق نمایندگان مجلس به ریاست جمهوری چیست؟ زاکانی: این اقبال فقط مربوط به مجلس نیست

وی در پاسخ به سوال بعدی شیرازه مبنی بر این که علت علاقمندی شدید نمایندگان مجلس برای داوطلبی ریاست جمهوری چیست؟ گفت: این اقبال فقط مربوط به مجلس نیست و غیر از مجلس هم کسانی نامزد هستند.

رابطه بین سه قوه مناسب نیست/مجلس را هم در رأس امور می دانم

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال چهارم خبرنگار شیرازه که از وی پرسید، رابطه دولت و مجلس هشتم و نهم چگونه بوده است اظهار داشت: رابطه بین دولت و مجلس و به طور کلی بین سه قوه مناسب نیست و یکی از دلایلی که بنده وظیفه دارم در صحنه حاضر باشم این است که با توجه به 9 سال حضور در مجلس و روحیه ای که دارم در صورت پیروزی در انتخابات رویکرد جدیدی را آغاز می کنم.


وی افزود: معتقدم سه قوه در حقیقت عناصر یک تیم واحدند که در غالب حکومت به عنوان خدمتگزار ملت، رسالت بسط عدالت در جامعه را دارد. یعنی خدمتگزاری شایسته به مردم و گسترش عدالت در جامعه و ایجاد رفاه مادی و بستر معنوی در کشور مسئولیت های هر سه دستگاه است. البته نقش دستگاه اجرایی نقش ممتازی است. مجلس را هم در رأس امور می دانیم و به عنوان یک مجموعه رأس امور برای ریل گذاری کشور حرکت دستگاه اجرایی را بر عهده دارد.

زاکانی ادامه داد: دو برنامه مدون و منظم داریم برای کمک به دستگاه قضایی و تقویمی که در آن ها بدون دخالت در قوا کمک کنیم که سطح کارآمدی خود را بالا ببرند.

شیرازه: در یکشنبه سیاه مجلس چه نقشی داشتید؟/زاکانی: برگ استیضاح را امضاء نکردم/این بازی، بازی باخت- باخت بود

وی در پاسخ به سوال پنجم خبرنگار شیرازه مبنی بر این که نقش شما در کنترل یکشنبه سیاه مجلس قبل و بعد از جلسه چه بود، گفت: قبل از یکشنبه سیاه برگ استیضاح را امضاء نکردم و گفتم موقعیت برای استیضاح مناسب نیست و بعد ازظهر استیضاح هم سخنرانی کردم و تحلیلی ارائه دادم که این بازی، بازی باخت- باخت بود. اما گناه همه افراد یکسان نیست و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که نظام ضرر کرد.

اظهارات مشایی برایم ارزش ندارد

وی در پاسخ به یک  سوال دیگر خبرنگار شیرازه که از وی پرسید، مشایی در آخرین اظهارات خود گفته نمی دانم از چه چیزی منحرف شده ام گفت: هیچ ارزشی برای من ندارد.


اگر هاشمی بیاید اتفاقات سال 84 تکرار می شود
زاکانی در خصوص حضور هاشمی خاطر نشان کرد: اگر هاشمی در صحنه حاضر شود اتفاقی همانند سال 84 رخ خواهد داد با این تفاوت که شرایط نسبت به 84 نامناسب تر است و اگر هاشمی بیاید حتماً مردم ما انسجام بالاتری را برای نفی تفکری که وی آن را نمایندگی می کند خواهند داشت.

تکثر اصولگرایان اگر تهدیدساز نباشد، مشکلی ندارد

کاندیدای جبهه حماسه‌سازان در انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به این سوال که تکثر اصولگرایان مذموم است یا مطلوب گفت: بستگی به صحنه دارد. اگر تکثر اصولگرایان در صحنه سبب شود که جهت گیری کشور به مخاطره بیفتد همه باید به سمت وحدت بروند و عقلاً، منطقاً و اخلاقاً باید به سمتی بروند که به همگرایی برسند. البته هر کسی سعی می کنند پیشتاز باشد و دیگران به نفعش کنار روند که بنده هم از این نکته مستثنی نیستم و با بیان منطقی و کلام ساده ارائه برنامه می دهم. ولی اگر تهدید نبود تکثر مشکلی ندارد.

در سیاست خارجه دو خط قرمز دارم

این داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص برنامه های بین الملل خود گفت: موضع گیری خارجه تعامل گرایی فعال و عزت مدارانه را دنبال خواهیم کرد، چرا که باید حکمت و مصلحت را در خدمت عزت قرار دهیم. کشورهای مسلمان و دوست ایران تعامل با آنها بیشتر و در سطح بالاتری خواهد بود دو خط قرمز داریم یکی اسرائیل که الی الابد وجود آن نامشروع است و خط قرمز دوم آمریکا که به واسطه نوع زیاده خواهی ظلم ها و شرایطی است که خودش ایجاد کرده است و اگر عیناً و عملاً مشاهده شود که ساز و کارهای تعامل کاملاً شفاف است و باید نسبت به آن اقدام کرد.
این نماینده مجلس درباره گفتمان اسلامی پیشرفت توضیح داد: معتقدیم گفتمان پیشرفت اسلامی گفتمانی است که طریق رسیدن به اهداف اسلامی را فراهم می کند و امکانی را ایجاد می کند که در آن گام به گام به سوی جامعه مطلوب حرکت کرد و در آن جامعه هم رفاه مادی و هم زمینه معنوی را و تکامل انسان را فراهم کند.

می خواهیم با گفتمان پیشرفت اسلامی گوشه ای از حادثه تلخ سال 88 را جبران کنیم

وی افزود: همانگونه که انقلاب اسلامی تأثیرات منطقه ای و جهانی داشت در داخل منجر به استبداد زدایی و در فرای مرزها منجر به نابودی نظام استبداد شد. امروز مسئولیت های بزرگ اسلامی و بشری ما حکایت از این دارد که بتوانیم ایران اسلامی را بسازیم و یک پایگاه قوی و مستحکم برای مسلمین و مستضعفین قرار بگیرد و از این منظر امیدوارم انتخابات اخیر انتخاباتی شود که نامزدها برنامه خودشان را به اقتضای مشکلات امروز بیان کنند و از طرفی هم با یک رقابت اخلاقی و سالم و به دور از ایجاد تنش در جامعه حضور با نشاط مردم را در پای صندوق رأی فراهم کنند و رقابت از فردای پیروزی به رفاقت و دوستی تبدیل کنند که گوشه ای از حادثه تلخ سال 88 را بتوانیم جبران کنیم.


آمریکا و نظام سلطه در رأس فتنه 88 بودند
علی رضا زاکانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یکی از کاندیداهای اصولگرا نظرات متفاوتی در مورد موسوی و کروبی دارند، نظر شما چیست؟ یادآور شد: با اظهارات دیگران کاری ندارم، قبل از این هم نظرم را بیان کرده ام، اما عده ای با انعکاس ناقص آن برخی ابهامات را در جامعه ایجاد کردند. اتفاقی که در سال 88 کاری برنامه ریزی شده از قبل بود و مسببان این اتفاق فراتر از مجموعه های داخل کشور و در حقیقت از خارج از کشور با یک برنامه ریزی تعیین شده عناصر داخلی آن ها تأثیر می پذیرفته اند.
کاندیدای جبهه حماسه‌سازان در انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: در مناظره ای که بعد از فتنه 88 در تلویزیون با جواد اطاعت داشتم بیان کردم که ابعاد فتنه را فراتر از کشور می دانم و آمریکا و نظام سلطه در رأس که با برنامه ریزی بلند مدت به این نتیجه رسیده اند.

معتقدم سران فتنه مجرمند
وی افزود: کسانی که در داخل به عنوان سران فتنه دخالت داشتند سران داخلی فتنه محسوب می شوند. با موسوی و کروبی در هفته بعد از انتخابات صحبت کردم و به روشنی دریافتم که هیچ استدلالی برای ادعای خود ندارند و لذا معتقدم جرم مرتکب شده اند و در حق ملت خیانت بزرگی کرده اند. متأسفانه اطرافیان این ها هم عدم تقوای جمعی را پیشه کردند با وجود این که می دانستم تقلب در انتخابات صورت نگرفته و جرم از جنسی که اینها می گفتند واقع نشده اما با این وجود برای رسانه های خارجی خوراک تهیه می کردند.
زاکانی تاکید کرد: چند روزی است که می گویند سال 88 اتفاقی نیفتاده لذا معتقدم که با وجود همه اتفاقات رخ داده در آن سال و همه هزینه های که نظام اسلامی متقبل شد از جرم آنها نمی کاهد بلکه ابعاد فتنه را نشان می دهند.
وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عمومی در تاریخ 9/10/89 فرمودند: «هنوز خیلی جا وجود دارد برای تعیین و تبیین و تحلیل ابعاد و زوایای فتنه ای که دشمن طراحی کرده بود دشمن محاسبات خیلیل دقیقی کرده بود خُب محاسباتش غلط از آب درآمد. ملت ایران را نشناخته بود دشمن در پشت صحنه همه چیزها را مشاهده کرده بود این کسانی که شما به آنها می گوید سران فتنه دشمن این ها را هل داده بود وسط صحنه البته گناه کردند...»

کابینه را معرفی نمی کنیم، اما افراد حامی را معرفی می کنم
علیرضا زاکانی در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا قبل از انتخابات اعضای کابینه خود را معرفی می کنید؟ افراد حامی را معرفی می کنیم اما کابینه را معرفی نمی کنیم چون ممکن است شایستگانی باشند که امروز همراه ما نیستند اما بعد از پیروزی به ما می پیوندند و برای انقلاب کار می کنند؛ اگر کابینه را قبل از انتخابات معرفی کنیم، ظلم به جامعه خواهد بود. به هر حال حامیان اندیشه نماد عناصری خواهند بود که در کابینه حضور خواهند داشت.

زاکانی در بحث قانون اساسی نیز  اعلام کرد: قانون اساسی را برای رئیس جمهوری کم نمی دانم، همه هم و غم من توجه به احیای قانون اساسی است و اگر منتخب شدم اصل 8 قانون اساسی (امر به معروف و نهی از منکر) را احیا می کنم. احیای این اصل را از جایی شروع می کنیم که بیشترین اثرگذاری را دارد یعنی زمینه را برای امر به معروف مردم به مسئولین هموار خواهیم کرد.


اولین نفرم که به فرد پیروز تبریک می گویم

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه هرچه خیر باشد و پیش آید، راضی به رضای پروردگار هستم، اظهار داشت: فردای انتخابات هر کس پیروز شود، اولین کسی خواهم بود که به وی تبریک خواهم گفت و اگر خودمان پیروز انتخابات باشیم، از رقبا دعوت خواهم کرد و اولین جلسه را با آن ها خواهیم داشت که معلوم شود،می توانیم اخلاق را بهتر از دیگران رعایت کنیم چراکه نظام به سعه صدر، همت، همکاری و فعالیت مضاعف نیاز دارد.

انتهای پیام/ 523
نظرات بینندگان