کد خبر: ۳۸۷۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
اقدام معنادار خبرگزاری تبلیغات اسلامی

حذف هزینه تبلیغاتی 3400000000 تومانی قالیباف در سال 84 از خروجی خبرگزاری مهر

خبرنگار شیرازه میزان هزینه‌های تبلیغاتی قالیباف در سال 84 را ابتدا در خبرگزاری مهر مشاهده کرد. اما پس از چند ساعت، وقتی دوباره گزارش این خبرگزاری از جلسه قالیباف در دانشگاه شیراز را خواند، اثری از این ارقام نبود!

شیرازه - در سخنرانی محمدباقر قالیباف در دانشگاه شیراز در پنج شنبه گذشته، نکات فراوانی وجود دارد که محل بحث است.

اما یکی از نکاتی که او با افتخار بیان می‌کند و آن را نشانه‌ای از صداقت خود می‌داند، میزان هزینه تبلیغاتی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 است. او می‌گوید:

 

بنده اولین كسی بودم كه هزینه‌های انتخاباتی را سال 84 خود را اعلام نمودم. من همه زندگی‌ام براساس صداقتم است. من در طول زندگی هیچ گونه فعالیت اقتصادی مباح هم انجام نداده‌ام. كل هزینه انتخاباتی سال 84 نیز سه میلیارد و 400 بود كه  از این مقدار صد هزار تومان هم از خودم خرج نكردم. از این مقدار بیش از 600 میلیون تومان را یكی از  دوستان جانبازم با فروش خانه خود و برادرش تأمین كرد كه هنوز هم مستاجر است.

 

این مطلب یعنی میزان هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی سال 1384 قالیباف از سوی همشهری و ایسنا نیز پوشش داده شده است. اما نکته‌ای که جای شگفتی بسیار دارد، سانسوری است که خبرگزاری مهر انجام داده است.

 

خبرنگار شیرازه، میزان هزینه‌های تبلیغاتی قالیباف در سال 84 را ابتدا در خبرگزاری مهر مشاهده کرد. اما پس از چند ساعت، وقتی دوباره گزارش این خبرگزاری از جلسه قالیباف در دانشگاه شیراز را خواند، اثری از این ارقام نبود!

 

برای اثبات این ادعا، می‌توان به برخی از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی رجوع کرد که گزارش این مراسم را عینا به نقل از خبرگزاری مهر و قبل از سانسور خبری کار کرده‌اند. به عنوان مثال وبلاگ حامیان قالیباف در خراسان شمالی دقیقا گزارش اولیه مهر را کپی کرده است.


اما این استدلال شاید چندان محکمه پسند نباشد. لذا می‌توان به گوگل رجوع کرد چرا که این سایت جستجوگر، تا چند ساعت، متون را به صورت ویرایش نشده نیز جستجو می‌کند.

پس از جستجوی جمله: «كل هزینه انتخاباتی سال 84 نیز سه میلیارد و 400 بود» که از میان توضیحات وی در دانشگاه شیراز انتخاب شده است، اولین نتیجه‌ای که گوگل نشان می‌دهد، دقیقا همین عبارت در خبرگزاری مهر است!



برای دیدن تصویر بزرگتر،‌ روی تصویر فوق کلیک کنید


 

اما در گزارشی که مهر بر روی سایت خود گذاشته است، این عبارت دیده نمی‌شود. می‌توانید این گزارش را از اینجا مشاهده کنید.


این مساله مطمئنا کشف بزرگی نیست! اما آن‌چه مهم است این‌که یک خبرگزاری که ادعای پوشش واقعیت‌ها را دارد، چگونه می‌تواند در ابتدا مطلبی را که دقیقا در جلسه سخنرانی قالیباف در دانشگاه شیراز از سوی وی بیان شده است، پوشش دهد اما بعد از چند ساعت، آن را از گزارش خود حذف کند؟ این که برخی نمی‌خواهند واقعیات را همانگونه که هست به مردم نشان دهند جای سوال است؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
9
چه دشمنی عجیب و معناداری با قالیباف دارید نباید برای اینکه راهتون ندادن تو جلسه اینجور داغونش کنید
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
10
هزينه انتخاباتي اقاي احمدي نژاد همان آقاي ساده زيستتان را ميگويم چقدر بوده است؟
اگر شماهم راست گو هستيد اعلام كنيد