کد خبر: ۳۸۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
دکتر لنکرانی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز:

نشان خواهیم داد که در انتخابات پول کار نمی کند!/با ایجاد شبکه نخبگانی و نقد پذیری احمدی نژاد نخواهم شد

در تحلیل نقاط ضعف دولت، یکی از نقاط ضعف این بود که برخی از تصمیمات سلیقه ای و بدون پشتوانه جمعی در نظر گرفته شد.

به گزارش شیرازه، کامران باقری لنکرانی شب گذشته در همایش سیاسی، دانشجویی با عناون «بررسی آرا و اندیشه‌های کاندیدای ریاست جمهور» در حضور اساتید و دانشجویان این دانشگاه در تالار فجر با بیان اینکه عده‌ای در کشور مشکلات را بهانه می‌بینند که از آرمان‌ها دست برداریم، عنوان کرد: کشورهایی که در برابر زیاده‌خواهی دیگران کوتاه آمده‌اند در عرصه جهانی به کشور دسته چندمی تبدیل شده و ژاندارم دیگران شده‌اند.

دولت یازدهم باید نماد امید در کشور باشد

وی افزود: امید، امروز مهم‌ترین موتور حرکت جوامع است، جوامعی که آینده را در ابهام ببینند جوامع آنان رو به رکود و پس‌رفت است. به گفته کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری، دولت یازدهم باید نماد امید در کشور باشد؛ اما نه شعار و حرف باشد بلکه در عرصه اجرا و کارآمدی اثرگذاری خود را برای همه به ویژه جوانان فراهم کند.

لنکرانی ادامه داد: امروز با معضلات مهمی در کشور مواجه هستیم و کسی نمی‌تواند منکر مشکلات اقتصادی و اشتغال باشد.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که عده‌ای در کشور مشکلات را بهانه می‌بینند که از آرمان‌ها دست برداریم، خاطرنشان کرد: تحلیل این مطلب این است که چالش‌ها مربوط به آرمان‌گرایی است و اگر آرمان‌گرایی را از پیش رو می‌گذاشتیم با مشکل مواجه نمی‌شدیم و این تفسیر غلط باعث شده آرمان‌ها را به گوشه ببریم.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: راه حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی این نیست که به صرف کرنش در برابر جهان غرب به فضای اقتصادی می‌رسیم و این در باغ سبز غلط است.

لنکرانی با بیان اینکه اولین راه حل برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی باور ظرفیت‌های خود است، گفت: در کشور ما تولید ناخالص ملی سالانه 500 میلیارد دلار است که با گردش مالی به 1500 میلیون دلار می‌رسد و این ظرفیت بزرگ اقتصادی است که عالمانه استفاده کنیم.

در مدل  نظام بانکی فعلی کار در خدمت پول است!

وی ادامه داد: اصلاح سیستم بانکی باید در اولویت قرار گیرد، مدل ما در نظام بانکی طوری است که هزینه‌های پروژه ها بالاست پول در خدمت کار نیست و کار در خدمت پول است به گونه ای که میزان تأمین اعتبار پروژه‌ها در کشور 35 درصد است و این مطلوب نیست و مشکل بزرگ بانکی کشور است.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یافتن نقاطی که فساد آفرین است و زیاده‌خواهی در آن اتفاق می‌افتد را مهمترین بحثی دانست که در دولت یازدهم باید در اولویت قرار گیرد.

لنکرانی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اقتصاد ما وابسته به دولت است، گفت: ممکن است در آن ویژه‌خواهی رخ دهد و باید دولت یازدهم شفافیت بیشتر و پرهیز از هزینه‌های زیاد را مورد توجه قرار دهد. باید انضباط مالی دولت یازدهم مورد توجه قرار گیرد به نوعی که پول به مقدار نیاز در بازار موجود باشد.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یکی از نقاط مهم دولت یازدهم را در افزایش ارزش پول ملی کشور برشمرد و افزود: اگر این به صورت منظومه و منسجم در دولت یازدهم دنبال کنیم در مدت معقولی مشکلات بهبود می یابد و اگر فکر کنیم با بی‌انضابطی مالی و حفظ نطام بانکی فعلی می‌شود کاری را پیش برد این نوعی ساده‌اندیشی است.

لنکرانی تصریح کرد: برخی برنامه‌های اقتصادی و رفع آن را در راه حل‌های تجربه گذاشته‌اند و این راه حل‌های ساده انگارانه و خراب تر شدن اقتصاد کشور را به دنبال دارد؛ چرا که نباید با کار کوتاه مدت ضررهای عمیق به دولت وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها حتما تاثیرگذار بوده و حتما سوءمدیریت‌ها اثرگذار بوده و اینها عواملی بوده اند که اثر تشدید کننده به بیماری مزمن داشته اند.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر نگاهی به درمان مزمن بیماری اقتصادی کشور نداشته باشیم و نگاه ریشه‌ای نکنیم مشکلات هم رفع نمی شود.


انتخابات آینده چندقطبی است

تنهای کاندیدای غیرپایتخت نشین در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه جدی ترین رقیب شما در انتخابات کیست، بیان داشت: انتخابات آینده چندقطبی است و رقابت بین افراد نیست بلکه بین گفتمان گروه ها رقابت شکل خواهد گرفت.

با ایجاد شبکه نخبگانی و نقد پذیری احمدی نژاد نخواهم شد

دکتر کامران باقری لنکرانی در پاسخ به اینکه چه تضمینی خواهید داد که یک احمدی نژاد دیگر نخواهید بود، اظهار داشت: در تحلیل نقاط ضعف دولت، یکی از نقاط ضعف این بود که برخی از تصمیمات سلیقه ای و بدون پشتوانه جمعی در نظر گرفته شد. برنامه ریزی کردیم که در فاصله رای آوردن تا تنفیذ مهمترین کار ایجاد شبکه نخبگانی است که پشتوانه علمی و مستندسازی سیاست های دولت باشد. با زحمات برخی از دوستان برنامه ای را تهیه کردیم که به نقد آنها می پردازیم.

نمی توانیم در کشور خود را محدود به جمع هایی کنیم که تریبون دارند. در دانشگاه های مختلف کشور، نخبگانی وجود دارند که می توانند در کشور موثر باشند. تشکیل شبکه نخبگانی کمک مهمی خواهد کرد که به سمت تدبیر و عقل جمعی پیش برویم که این اشتباهات را کم می کند.

مسئله دیگر که در تعالیم دینی ما برجسته است، امر به معروف و نهی از منکر است و مخاطب اصلی این اصل، مسئولین هستند. افتخار می کنیم دولتی وجود داشته باشد که نقدپذیر باشد حتی نسبت به نقدهای غیرمنصفانه هم نقدپذیر باشد.

نشان خواهیم داد که در انتخابات پول کار نمی کند

لنکرانی درخصوص هزینه های گزاف ستادهای انتخاباتی گفت: برخی از دوستان 9 سال است که ستاد انتخاباتی دارند، بنده در این دو هفته گذشته یعنی از اول اردیبهشت ماه که حضورم قطعی شد، ستادهایی را در 25 استان تشکیل داده ام. ان شاءالله نشان خواهیم داد که در انتخابات پول کار نمی کند چراکه انتخابات یعنی با دل مردم ارتباط برقرار کردن و این ارتباط را با ولخرجی ها ایجاد نخواهد شد. تاکنون فقط هزینه بلیط سفرهایم بوده که از جیب خودم بوده است و برخی دوستان هم از جیب خودشان برای برخی ستادها تجهیزات مثل کامپیوتر تهیه کرده اند تاکنون مخارج ما با هیچ کدام از کاندیداها قابل مقایسه نخواهد بود. شما می توانید آثارش را روی در و دیوارها ببینید که چه کسی حضور پرخرج خواهد داشت. ما حضور پرخرج را به خصوص در این شرایطی که مردم ما گرفتاری اقتصادی دارند، نه تنها اسراف می دانیم بلکه خیانت به مردم است هرچند ممکن است برخی دوستان آماری را اعلام کنند. چند روز پیش یکی از دوستان در همین سالن گفت فلان سال، فلان رقم را خرج کرده اما اعتقاد داریم تبلیغات پرخرج در این دوره حتما اثر معکوس دارد.

کاندیدای انتخابات یازدهم در پاسخ به اینکه آیا جبهه پایداری با جبهه متحد اصولگرایان به وحدت خواهد رسید، اعلام داشت: الان نوع ائتلاف ها متفاوت است، ائتلاف سه گانه و پنجگانه وجود دارد؛ برخی هم مستقل وارد شده اند و کسانی هم که شورای مرکزی جبهه متحد(7+6 ) را تشکیل دادند، پرشمارترین کاندیداها را دارد.

لنکرانی ادامه داد: اعتقاد داریم باید با مردم با صداقت رفتار کرد. اگر رویکردها و برنامه ها برای اداره کشور را متفاوت می بینیم، باید صریحاً بگوییم که چه برنامه ای داریم و فضا را باز گذاشت که مردم خودشان انتخاب کنند. برداشت ما این است که نوع نگاه مدیریتی سه برادری که در ائتلاف سه گانه وجود دارند، متفاوت است حتی عملکرد گذشته آن ها بخصوص درمورد وقایع سال 88 متفاوت است. این تفاوت را بد نمی دانیم اما بگذاریم بین نگاه های متفاوت مردم خودشان انتخاب کنند. ائتلاف 5گانه هم که گفته اند، یک نفر از آن ها به میدان خواهد آمد.

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را یک پسرفت می دانیم!

نماینده گفتمان «آرمان گرایی توام با واقع گرایی» اظهار داشت: ما در مدل اداره کشور و نوع نگاه به مدیریت کشور تفاوت داریم. اغلب دوستان به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتقاد دارند اما ما این را یک پسرفت به گذشته می دانیم یا اینکه برخی دوستان تصریح کردند که تلاشمان این است که باید از مدیرانی که قبل از 84 بوده اند، استفاده کنیم اما ما اعتقاد داریم که نگاه باید رو به جلو باشد و برای سال 92، نیروی 92 بیاید نه اینکه برگردیم به عقب.

لنکرانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه سلایق نظام بیایند و خودشان را عرضه کنند، بیان داشت: اگر کاندیداها، کاندیدای واقعی باشند یعنی برنامه متفاوت و متمایز خودشان نسبت به سایرین را ارائه بدهند انتخاباتی با شور و نشاط فراهم خواهد شد. به هرحال حضور دوستان مختلف را به خودی خود آسیب تلقی نمی کنیم اما آسیب آنجاست که عده ای آمده باشند که به نفع دیگران کنار بروند.

وظیفه ماست که نگذاریم اصلاح طلبان پیروز شوند
وی در خصوص تفاهم اصلاح طلبان بر روی یک نفر خاطرنشان کرد: اگر واقعا این احساس به وجود بیاید که رقابت درون اصولگرایان باعث پیروزی اصلاح طلبان می شود، وظیفه ماست که نگذاریم این اتفاق بیفتد ولی این با واقعیت کنونی کشور تطبیق ندارد چراکه در جمع اصلاح طلبان تفرق است و افرادی که به صحنه آمده اند، توان ایجاد حرکت اجتماع بزرگ را ندارند و در نظرسنجی ها هم پایین ترین رتبه را دارند البته نظرسنجی را قبول نداریم و مبنای انتخاب ما اصلح است نه نتایج نظرسنجی ها.

لنکرانی در خصوص علت عدم اقبال اصلاح طلبان تشریح کرد: کسانی که خیال می کنند رهبر اصلاحات هستند، گسست مهم و زیادی با بدنه اصلاحات پیدا کرده اند و اعتماد بین آن ها از بین رفته است؛ اگر اصلاحات بخواهد، جریانی را رهبری کند و به حیات خودش ادامه دهد، باید این گسست را پر کند. به هرحال جریان اصلاحات، امکان جریان سازی قوی را نخواهد داشت.

مردم به هرکسی که رای بدهند به هاشمی رای نخواهند داد

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری درمورد حضور هاشمی اظهار داشت: یکی از انگیزه های قوی هاشمی برای حضور این است که می خواهد اتفاق سال 84 را جبران کند. برداشت ما از فضای جامعه این است که اگر ثبت نام هم کند، احتمال اینکه مردم به وی به عنوان رئیس جمهور رای بدهند، خیلی کم است. مردم به هرکسی که رای بدهند به هاشمی رای نخواهند داد.

لنکرانی با بیان اینکه هاشمی حتما طرفدارانی دارد اما طرفداران وی توان اجتماعی و حضور گسترده ای که بتواند منجر به پشتوانه ملی شود را ندارد، توضیح داد: دلیلش آراء منفی بزرگ و خاطرات تلخی است که در اذهان وجود دارد. برخی فکر می کنند با گذشت چند سال می توانند آن خاطرات تلخ را پاک کنند.

در دوران سازندگی دادگاهی در اروپا علیه رئیس جمهور ایران حکم صادر کرد!

وی با بیان اینکه یکی از دوستان گفته است که پراقتدارترین دولت، دولت سازندگی بود، یادآور شد: دوره سازندگی تنها دوره ای بود که در آن دادگاهی در اروپا علیه رئیس جمهور ایران حکم صادر کرد و دیپلماسی ما هم نتوانست به خوبی از آن دفاع کند. حکم دادن علیه رئیس جمهور یک کشور، توهین به همه ملت آن کشور است. این چه اقتداری است. علیرغم همه فراز و نشیب ها در هیچ دوره دیگری شاهد چنین اتفاق زشتی نبودیم.

لنکرانی با اشاره به نقطه ضعف دیگر دوره سازندگی گفت: در دوره سازندگی اساس تعامل در سیاست خارجی را گذاشته بودند بر حرکت از طریق کانال عربستان سعودی یعنی اگر می خواستیم با اروپا یا آمریکا تعامل داشته باشیم، کانال ارتباطی ما عربستان بود که این باعث شد عربستانی ها تنها به دنبال منافع خود باشند و منافع ایران نادیده گرفته شد. الان در دستگاه دیپلماسی خودباوری قوی وجود دارد و در مذاکرات 1+5 ایران مستقیماً گفتگو می کند.

وی تاکید کرد: آیا گذشت 16 یا 17 سال باعث خواهد شد که تاریخ را تحریف کنیم؟! بعضی ها می گویند چرا دولت دهم در اسفندماه جشن هنر را برگزار کرد که البته در شرایطی که گرفتار بحران اقتصادی بودیم، خیلی کار بدی کرد اما وقتی تعجب می کنیم وقتی این انتقاد را از کسانی می شنویم که ستاد انتخاباتی2005 را داشته اند. کسی در موتورهای جست و جو ستاد انتخاباتی 2005 را سرچ کنید و عکس ها را ببینید. کسی که چنین پیشینه ای دارد که نمی تواند بگوید من می خواهم احکام الهی از جمله عفاف و حجاب را دنبال کنم و اجرا کنم.

همه وظیفه داریم به خاطر گفتمان از اصلح ترین حمایت کنیم

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا دکتر جلیلی خواهد آمد و درصورت حضور وی واکنش شما چه خواهد بود، تاکید کرد: روز شنبه (21 اردیبهشت) با پایان یافتن ثبت نام تکلیف همه روشن خواهد شد. در جلسات با دوستانی که آن ها را هم گفتمان می دانیم، اصل بر این شد که این گفتمان یک کاندیدا خواهد داشت و همه به این اصل پایبند خواهیم بود و رقابت درون گفتمانی نخواهیم داشت و همه وظیفه داریم به خاطر گفتمان از اصلح ترین حمایت کنیم. وی توضیح داد: این گفتمان مبتنی بر آرمان گرایی توام با واقع گرایی است و ادعایش این است که راه حل مشکلات کشور باید راه حل شدنی و براساس واقعیات باشد.

جلیلی می گوید، محوری ترین برنامه دولت یازدهم باید عدالت باشد

لنکرانی ادامه داد: در سفر اخیر به تهران با دکتر جلیلی دیدار داشتم؛ بنده سخنگوی وی نیستم اما تاکنون قصد حضور ندارند. دکتر جلیلی تاکید داشت که محوری ترین برنامه دولت یازدهم باید عدالت باشد؛ به هرحال پایان روز بیست ویکم خیلی از سوالات پاسخ داده می شود و تاکید ما براین است که این گفتمان یک پرچم دار برای انتخابات خواهد داشت. در جلسات فروردین ماه با دوستان توافق ما بر این بود که در فضای کنونی یک تمایز گفتمانی وجود دارد. خیلی از دوستانی که وارد صحنه شده اند؛ تصمیم آن ها از ابتدا بر ائتلاف بوده است. برای مثال همین شعار ائتلاف برای پیشرفت؛ چنین ائتلافی که در آن عدالت نباشد باعث یک نوع تمایز در سیاستگذاری می شود.

در دولت یازدهم شاهد حضور بیشتر نخبگان استانی خواهیم بود

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست، وزرای خود را معرفی کنید، گفت: بحث معرفی کابینه می تواند خوبی هایی داشته باشد اما به شرطی که اعضا مورد شناخت مردم باشند. دکتر داوودی، معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی، برخی از اساتید حوزه، اساتید دیگر دانشگاه ها مانند دکتر سلیمانی، دکتر میرکاظمی و مهندس اسکندری در طراحی برنامه ها کمک فراوانی کردند اما در تشکیل کابینه ضمن استفاده از راهنمایی و پیشنهادات نخبگان، اصل باز نمودن و گسترده تر کردن حلقه مدیریتی را دنبال می کنیم. دولت نهم افتخار پیدا کرد که حلقه بسته مدیریتی کشور را باز کند که ان شاءالله در دولت یازدهم شاهد حضور بیشتر نخبگان استانی خواهیم بود و تجربه موفقی از حضور نیروهای نخبه استانی خواهیم داشت چرا که پایتخت نشین نبودن این درس را به بنده داد که توان مدیریت کشور منحصر به افرادی که در تهران هستند، نیست.

با انقلابی ماندن می شود انقلاب را دنبال کرد

لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی می خواهند فضایی در کشور به وجود آورند که هیچ راهی در کشور برای رهایی از مشکلات نیست، گفت: اما باید عرض کنیم می توانیم با برنامه‌ ریزی بیماری مزمن اقتصادی را درمان کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه برخی نظام بانکی و مشکلات آن را قبول دارند بخاطر طرازیابی با کشورهای دیگر است وظیفه دولت یازدهم ایجاد امید است و فضای کشور را از چالش‌ها نجات دهد و اینها حرف نیست و زمینه اجرای آن در کشور فراهم است.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: هرجا متکی به نیروهای جوان در مدیریت کشور بوده ایم به موفقیت های والایی رسیدیم به ویژه علوم هسته ای که به موفقیت های بارزی دست یافته ایم و سایر عرضه ها نیز اگر شرایط فراهم شود می توان رفع مشکل کرد و به موفقیت رسید.

لنکرانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دستاوردهای مثبت فعلی به دلیل برخی از آسیب ها ما را از مسیر اصلی دور کند، گفت: مسیر اصلی کشور ما مسیر انقلاب اسلامی است اگر رهبری فرمودند: «من انقلابی ام» تاکیدشان این است با انقلابی ماندن می شود انقلاب را دنبال کرد.

وی در خاتمه گفت: نباید انقلابی بودن جای خود را به مصلحت اندیشی و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها بدهد و انتخاب یازدهم صحنه‌ای خواهد بود که نگاه انقلابی صحنه سیاسی دنبال خواهد گذاشت.

تحریم ها بیش ار یک کاغذ پاره هستند

دکتر کامران باقری لنکرانی درخصوص رفع تحریم ها و ارتباط با غرب اظهار داشت: این که بگوییم تحریم ها ورق پاره ای بیش نیستند، درست نیست چراکه آثاری داشته اما اینکه خیال کنیم هیچ راه دیگری نداریم نیز اشتباه است. ما در برابر تحریم ها توان درون زا و ظرفیت های ملی داریم. اکنون اقتصادهای پویای دنیا غیر از اقتصاد آمریکای شمالی و اروپا است باید با کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیای مرکزی و جنوب شرقی آسیا نیز تعاملات بیشتری داشته باشیم و ظرفیت هایی وجود دارد که تاکنون مغفول مانده است. اکنون ما دبیر جنبش عدم تعهد با بیش از 110 عضو هستیم.

وی با بیان اینکه در غرب به ویژه آمریکا هیچ تمایل جدی برای حل معضل نمی بینیم، ادامه داد: آمریکا در مذاکره بیشتر اهداف محیطی را دنبال می کنند که نشان دهند ایران از آرمان هایش برگشته است و هیچ امتیازی را هم به ایران ندهند. دستور کارهای آن ها فقط منافع آن ها را تامین می کند و شرط اصلی رابطه با آمریکا این است که از دشمنی ها دست بردارد و صادق باشد. از رفتار توهین آمیز و خصومت که حتی در پیام تبریک نوروزی اوباما موج می زد، دست بردارد.

دولت باید به دین به عنوان یک رکن مهم توجه کند

لنکرانی درخصوصی وضعیت فرهنگی و بی حجابی اظهار داشت: باید کارهای ایجابی در این زمینه را بیشتر تقویت کنیم، به عرضه کالاها و لباس های مناسب توجه شود. موضوع عفاف و حجاب باید در مکان های عمومی و دولتی از جمله اداراه ها و بیمارستان ها نهادینه شود تا این فرهنگ به صورت فرهنگ غالب جامعه در بیاید.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت اسلامی این است که در ترویج دین تلاش کند، ادامه داد: ترویج دین با نظریه پردازی دینی دو مقوله جدا از هم هستند و دولت باید به دین به عنوان یک رکن مهم توجه کند و زمینه هایی را فراهم آورد که بتواند اثرگذاری دینی داشته باشد.

صدای فارسی ها به برخی گوش های سنگین نمی رسد!

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای استان فارس دارید، اعلام کرد: هرکسی که رئیس جمهور می شود، رئیس جمهور همه جای کشور است اما در برخی از نقاط کشور عقب ماندگی تاریخی داریم و یکی از آن نقاط استان فارس است که علیرغم آن که در طول تاریخ، دارلعلم بوده است اما چرخه علم در آن تکمیل نشده است. در فارس دانشگاه صنعتی داریم اما صنعت خوبی نداریم. در استان فارس تولید محصولات کشاورزی خوب است اما خام فروشی داریم اما استان های دیگر برای آن ارزش افزوده تعیین می کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که «فارسی ها اهل قال و مقال نیستند» و شاید همین باعث شده که صدای فارسی ها به برخی گوش های سنگین نرسد. دولت یازدهم وظیفه دارد ظرفیت های مغفول را مورد توجه قرار دهد و آمار بیکاری در استان فارس که در مقایسه با استان های دیگر آمار بالایی است، باید کاهش یابد.

انتخاب مکارم در سر لیستی پایداری اشتباه بود!

لنکرانی در پاسخ به این سوال که در انتخابات مجلس90 انتخاب آقای مکارم به عنوان سرلیست انتخاباتی خودتان را چگونه توجیه می کنید در صورتی که وی این صلاحیت را نداشت، بیان کرد: ترجیح می دهم در حضور خود فرد از وی انتقاد شود که بتواند از خودش دفاع کند. اینکه جبهه پایداری وی را به عنوان سرلیست انتخاب کرد در چارچوب نگاه مشترک بود. به قول شما کار بدی کردیم، اینکه آدم قبول کند که یک بار اشتباه کرده که بد نیست.

در انتخابات 90 در شیراز علیرغم اینکه خیلی ها تلاش کردند چون کاندیدا ندارند انتخابات بی رونق باشد. فرش قرمز که برای کسی پهن نکرده اند که عده ای قهر کردند و نیامدند. مردم شیراز با این موضوع هوشمندانه برخورد کردند و رقابتی برگزار شدن انتخابات در بین نیروهای انقلابی حضور و مشارکت گسترده مردمی را درپی داشت. در انتخابات همه باید احساس کنند که فکر و حرف آن ها نماینده ای دارد.

لنکرانی درخصوص تعامل بین سه قوه خاطرنشان کرد: همه قوا باید درک کنند که در جمهوری اسلامی و قانون اساسی توزیع قدرت داریم نه تمرکز قدرت. رئیس جمهور وظایف سنگینی دارد، قوه مقننه هم وظایف خاص خودش را دارد.

لنکرانی با بیان اینکه افتخار می کنیم تصمیمات جبهه پایداری با هماهنگی و نظرات علما از جمله آیت الله مصباح است، تصریح کرد: در این کشور علیرغم سلیقه ها و حضور افراد مختلف، یک رهبر بیشتر نداریم و آن هم حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) است و اینکه از نظرات و راهنمایی های فقها مثل آیت الله مصباح استفاده می کنیم از این باب است که با معرفی که خود مقام معظم رهبری فرمودند تلاش می کنیم آنچه را که رهبری از ما می خواهند انجام دهیم. همه باید خود را با جایگاه رهبری تطبیق دهند فرققی هم نمی کند چه کسی باشد چراکه شخصیت بزرگواری مثل آیت الله مصباح می گویند: «من اگر بفهمم رهبری به یک موضوعی تمایل دارند، عمل به آن را وظیفه شرعی خود می دانم.»

در دولت یازدهم کمترین اعضای هیئت دولت از جبهه پایداری خواهد بود

لنکرانی در خصوص تشکیل کابینه گفت: نگاه ما باید نگاه گفتمانی باشد نه نگاه حزبی و جناحی. برای خودمان تعهد قائلیم که در دولت یازدهم کمترین اعضای هیئت دولت از جبهه پایداری خواهد بود و بیشترین اعضا از حامیان گفتمان می باشند.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
زنده باد کاندیدای اصلح لنکرانی
با تمام وجود بچه ها حمایت می کنند
http://jalele1392.blogfa.com/