کد خبر: ۳۸۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تحقیق و تفحص از استانداری فارس به تصویب رسید

این تحقیق و تفحص که در کمیسیون شوراها و امور داخلی تصویب شده بود با 128 رای موافق، 29 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 205 نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب شد.

به گزارش شیرازه، نمایندگان مجلس شورای در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خود تقاضای تعدادی از نمایندگان را در اجرای ماده 214 آئین‌نامه داخلی مجلس و اصل 76 قانون اساسی مبنی بر تحقق و تفحص از استان‌های مازندران، تهران، آذربایجان غربی و شیراز را بررسی و تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، این تحقیق و تفحص که در کمیسیون شوراها و امور داخلی تصویب شده بود با 128 رای موافق، 29 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 205 نماینده حاضر در جلسه علنی تصویب شد.

الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، گفت: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در اوایل بهمن ماه سال گذشته به ضرورت طرح تحقیق و تفحص از ۴ استانداری فارس، تهران، آذربایجان غربی و لرستان رأی مثبت دادند و این طرح در اوایل اسفند سال 91 جهت ادامه رسیدگی و بررسی‌های بیشتر به هیات رئیسه ارائه شد.

طاهری افزود: با پیگیریهای که شد نهایتا امروز این طرح در مجلس مطرح و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: ظرف هفته اینده کمیته ای 11 تا 15 نفره بدین منظور تشکیل خواهد شد که در آن 5 نفر از امضا کنندگان طرح و مابقی از کسانی که می خواهند دراین کمیته عضو شوند توسط کمیسیون شوراها انتخاب خواهند شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بعد از تشکیل این کمیته و انتخاب هیئت رئیسه برای آن کار بررسی و تحقیق و تفحص شروع خواهد شد.

وی ضمن اشاره به محورهای تحقیق و تفحص از استانداری فارس، خاطرنشان کرد: نحوه استخدام و جذب نیرو دراستانداری، سفرهاي غيرضروري خارج از كشور استاندار فارس، ورود غیرعادلانه و غيرقانوني استانداري فارس به واگذاري معادن، احداث ساختماني چندطبقه در كنار ساختمان استانداري فارس، واگذاري برخي از ساختمان هاي دولتي بدون تشريفات قانوني و بدون برگزاري مزايده، بحث مربوط به اعتبارات از محورهای این طرح است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ملو پنجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
یکی باید از خود آقا الیاس طاهری تحقیق وتفحص کنه که وقتی ....