کد خبر: ۳۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقا محسن در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز:

با هاشمی همفکر نیستم اما به جبهه پایداری انتقاد دارم!/از حرف های دانشجویان می توان فهمید که 4 سال بعد چه اتفاقی خواهد افتاد!

فکر نکنید اگر با هاشمی کنار هم می نشینیم، معنایش این است که با هم همفکر هستیم. شیوه من هیاهو نیست و عقایدی که نسبت به اشخاص دارم را به ندرت بیان می کنم. به خیلی ها نقد دارم از جمله آقایانی که در قم گروه سیاسی جدیدی ایجاد کردند.
به گزارش شیرازه، محسن رضایی در ویژه برنامه «بررسی آرا و اندیشه های نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری» که با حضور دانشجویان دانشگاه های شیراز در تالار صدرا و سینای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: من اصولگرای انقلابی ام نه جناحی. همیشه مستقل عمل کرده ام.

مثل برخی از نهادها وضعمان خوب نیست!
 کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درخصوص هزینه های ستاد انتخاباتی اش گفت: شماره حسابی اعلام کرده ایم که هرکس دوست دارد به ستاد انتخاباتی کمک کند. ما نه مانند دولت به جایی وصلیم که اگر هم بودیم از بیت المال هزینه نمی کردیم و نه مثل برخی از نهادها وضعمان خوب است. ما در مسیر صداقت حرکت می کنیم و جز تکیه به مردم کار دیگری نمی کنیم.

جلو هوادارانم را گرفتم که اعتراض خیابانی نکنند
وی درباره اعتراض خود به انتخابات 88 بیان داشت: اعتراض را جزئی از مردم سالاری دینی می دانم اما معتقدم اعتراض باید قانونی صورت گیرد. وزارت کشور کار اولیه را انجام می دهد و اگر کسی اعتراض دارد باید به شورای نگهبان برود. بهترین نقد من به اعتراضات انتخاباتی خیابانی این بود که من راه دیگری را انتخاب کردم و به آن ها هم گفتم که اعتراضشان را به شورای نگهبان ببرند. من به نتیجه شورای نگهبان تمکین کردم. تعداد زیادی از هوادارانم از نتایج ناراحت بودند، من جلو آن ها را گرفتم که اعتراض خیابانی نکنند.

وزارت ارشاد، علوم و آموزش و پرورش نباید شخصی و سیاسی شود
کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست بیش از حد وارد حوزه های ورزش، فرهنگ و آموزش و پرورش شده است، بیان کرد: هر دولتی که بر سر کار می آید تلاش می کند، کسانی را وارد این حوزه ها کند که در آن منافع سیاسی را دنبال کنند. وزارت ارشاد، علوم و آموزش و پرورش نباید شخصی و سیاسی شود چراکه نقشی زیربنایی و حیاتی دارند البته دینی و اخلاقی کردن این امور درست است.

به آقایانی که در قم گروه سیاسی جدیدی ایجاد کردند انتقاد دارم!

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به پیشنهاد هاشمی به مجمع تشخیص مصلحت نیامدم، تصریح کرد: فکر نکنید اگر با هاشمی کنار هم می نشینیم، معنایش این است که با هم همفکر هستیم. شیوه من هیاهو نیست و عقایدی که نسبت به اشخاص دارم را به ندرت بیان می کنم. به خیلی ها نقد دارم از جمله آقایانی که در قم گروه سیاسی جدیدی ایجاد کردند.
رضایی درمورد رابطه با آمریکا اظهار داشت: اگر آمریکایی ها صداقت داشته باشند درخصوص انرژی هسته ای می توان با آن ها صحبت کرد.

از مذاکرات 5+1 آمریکائیها بیشتر از ما استفاده کردند
وی با بیان اینکه مذاکرات 5+1 فرصت خوبی را برای ما فراهم کرد اما متاسفانه آمریکایی ها از آن بیشتر استفاده کردند، توضیح داد: این مذاکرات به روند مشروع سازی تحریم ها تبدیل شده است که باید بهانه را از آن ها بگیریم.
 رضایی با بیان اینکه یک طرح برد-برد یا یک- یک را با آن ها شروع خواهیم کرد، اظهار داشت: با این کار مطمئنم حداقل وحدتی که بین آن ها ایجاد شده است، خواهد شکست.
کاندیدای انتخابات یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما هم مانند بسیاری از کاندیداهای دیگر علیرغم توصیه های رهبر معظم انقلاب فعالیت انتخاباتی خود را پیش از موعد شروع کردید، بیان داشت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نباید تبلیغات زودهنگام شروع شود برای تا قبل از 19 دی بود و از 19 دی که آقا ویژگی های رئیس جمهور را بیان کردند؛ از آن به بعد شروع فعالیت های انتخاباتی کاندیداها بود که اشکالی ندارد.

از روزی که به بسیج حمله کردند فتنه شروع شد
 رضایی در پاسخ به این سوال که چرا شما فتنه 88 را اعتراضات اجتماعی خواندید، خاطرنشان کرد: من گفته ام که دو جریان در سال 88 وجود داشت؛ یکی اعتراضات اجتماعی و دیگری فتنه ای که از 10 الی 12 سال قبل روی میز بوش قرار داشت. تا روز دوشنبه اعتراضات اجتماعی بود اما در پایان روز دوشنبه که به بسیج حمله کردند، جریان فتنه آمد بر جریان اعتراضات اجتماعی سوار شد. تعبیر تحلیل این است که ما 14 میلیون فتنه گر نداشتیم. این تحلیل می گوید که فتنه از 12 سال قبل در کمین بود.

از حرف های دانشجویان می توان فهمید که 4 سال بعد چه اتفاقی خواهد افتاد!

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در پاسخ به دانشجویی که گفت چرا کاندیداها فقط در زمان نزدیک به انتخابات به یاد دانشجویان می افتند، بیان کرد: اتفاقاً دانشجویان باید از همه کاندیداها بخواهند که در دانشگاه حضور یابند. من هر سال در دانشگاه ها بین دانشجویان حضور پیدا می کنم زیرا از حرف های دانشجویان می توان فهمید که 4 یا 5 سال بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. گاهی مشکلات اجتماعی را در درون دانشگاه ها می توان فهمید نه با در تهران ماندن!

اگر کسی بخواهد با زور نظامی در سیاست دخالت کند، قبول ندارم
رضایی درپاسخ به سوال دانشجویی که گفت حضرت امام(ره) در وصیت نامه خود فرموده اند که نظامیان وارد عرصه سیاسی نشوند، اما چرا برخی نظامیان یا وارد شده اند یا اظهارنظر سیاسی می کنند، اظهار داشت: اگر کسی بخواهد با زور نظامی در سیاست دخالت کند را قبول ندارم بلکه باید کاملا در چارچوب قوانین و مقررات عمل کرد. من وقتی می خواستم برای بار دوم به سیاست وارد شوم، لباس نظامی را درآورده و بدون هیچگونه امکاناتی از سپاه وارد صحنه شدم.

وی با بیان اینکه باید گفتگو در سطح جامعه نهادینه شود، گفت: در سطح جناح های سیاسی باید یک میز گفتگو ایجاد کرد و گفتگو عاملی برای بیان اعتقادات و نظرات باشد.

امام زمانی قطعنامه را پذیرفت که قطعنامه بی اعتبار شده بود 

رضایی درخصوص علت پذیرفتن قطعنامه 598 توضیح داد: یک سال مانده به پایان جنگ، قطعنامه صادر شد که ابهاماتی داشت و ایران گفت باید این ابهامات رفع شود؛ در همین موقعیت عراق حمله کرد و تمام مرزها را گرفت تا رسید به مرز بین المللی. یک ماه مانده به پایان جنگ امام (ره)، آبروی سیاسی خودش را گذاشت و با پذیرفتن قطعنامه، بحث جام زهر را مطرح کردند چراکه اگر یک سال قبل پذیرفته بود پشتوانه های آن را هم داشت و امام زمانی قطعنامه را پذیرفت که بی اعتبار شده بود. نمی دانم چرا این جنجال را درست می کنند که امام جام زهر نوشید. امام این کار را در زمانی که در جبهه خلاء نیرو داشتیم انجام داد که در جان جوانان انقلاب افتاد و تعداد بسیار زیادی نیرو به جبهه اعزام شد. امام یک ماه بعد گفت که از یک لحظه این جنگ هم ناراحت نیستم. نمی دانم چرا عده ای برای اینکه خودشان را بالا بکشند بقیه را تخریب می کنند.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان