کد خبر: ۳۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون صندوق تأمین اجتماعی:

90 درصد از درآمد های تامین اجتماعی از محل دریافت حق بیمه ها است!

درآمد پیش بینی شده برای سال 92 سازمان، بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 24 هزار میلیارد تومان از حق بیمه بدست خواهد آمد؛ این مقدار نزدیک به 90 درصد از درآمدهای سازمان در سال 92 است.
به گزارش شیرازه، معاونت اداری مالی صندوق تأمین اجتماعی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تأمین اجتماعی فارس، گفت: ساختار سازمان تأمین اجتماعی موجب شده که تصمیمات گرفته شده سازمان بعد از دو سال به بدنه انتقال یابد.
علیرضا رخشنده رو ضمن اشاره به اینکه مدیران سازمان تأمین اجتماعی باید یک ارتباطی بین تمام بخش های سازمان ایجاد کنند، افزود: در کشورهای بزرگ،سازمان تأمین اجتماعی دارای یک سر کوچک و بدنه کوچکتر است اما ارتباطبین این 2 بخش بسیار قوی و محکم است.
برای امسال بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی کردیم
معاون مالی اداری سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: درآمد پیش بینی شده برای سال 92 سازمان، بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 24 هزار میلیارد تومان از حق بیمه بدست خواهد آمد؛ این مقدار نزدیک به 90 درصد از درآمدهای سازمان در سال 92 است.
رخشنده رو خاطر نشان کرد: بخشی از درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی نیز از سود حاصل از سرمایه گذاری و جرائم دیرکردهای حق بیمه دریافت می شود؛ هر چند سازمان تمایلی برای درآمدزایی و ورود به این بخش ندارد.
وی ضمن اشاره به اینکه باید روابط بین تأمین اجتماعی، مجلس و دولت خوب باشد،تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق مجلس بیش از 5 قانون در خصوص معافیت های بیمه ای در حال تصمیم گیری است و یکی از نماینده این کمیسیون درخواست داشت که یک کارشناس بیمه ای در این خصوص توضیحات لازم را به نماینده ها ارائه دهد تا تصمیمات بر اساس نظرات کارشناسی شده باشد.

رخشنده روعنوان کرد: ارائه خدمات درمانی توسط بیمه تأمین اجتماعی، یک خدمت بزرگ از سوی نظام جمهوری اسلامی است.

وی ضمن اشاره به اینکه 3 درصد از منابع سازمان، صرف هزینه های کارمندان شده است، اظهار داشت: سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی هزار میلیارد تومان از بانک رفاه، وام با سود 35 درصد دریافت کرده است.
 معاون مالی اداری سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: بدهی دولت به سازمان از محل معافیت های بیمه ای، 15 هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که در بودجه دولت هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
رخشنده رو ابراز داشت: دولت مبلغ 15 هزار میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی از محل 39 قانون حمایت از گروههای خاص با معافیت های کلان  بیمه ای دارد.
وی تصریح کرد: سازمان هدفمندی یارانه ها نیز از محل بیمه شدگان یارانه ای مبلغ 341 میلیارد تومان به مسافران تأمین اجتماعی بدهکار است که تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است.
رخشنده رو بیان داشت: خرید مجموعه هتل های هما کشور و 65 درصد از سود کارخانه ذوب آهن اصفهان از جمله موارد سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای دریافت منابع مالی است.

مدیر کل جدید سازمان تأمین اجتماعی فارس نیز گفت: یکی از معضلات حال حاضر تأمین اجتماعی، کج خلقی است و کارفرمایان گلایه دارند که با زبان درست اگر کاری هم صورت نمی گیرد، به آنها گفته شود.
عبدالکریم نباتی افزود: محوریت کار باید براساس خوشرویی و برخورد مناسب با مراجعه کننده باشد حتی اگر درخواست ها نامعقول باشد.
نزدیک به 50 درصد از جمعیت کشور تحت حمایت های تامین اجتماعی هستند
وی ضمن اشاره به اینکه بالغ بر یک میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند، بیان داشت: در حال حاضر نزدیک به 50 درصد از جمعیت کشور تحت حمایت های خدمات سازمان هستند.
مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی ابراز داشت: از محل اجرای بخشنامه قانون بخشودگی جرایم، بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان به بخش کار و تولید در راستای حمایت از کارآفرینی به بدهکاران صنایع بخشوده شده است.
نباتی ضمن اشاره به اینکه یکی از بازوهای توانمند نظام جمهوری اسلامی، سازمان تأمین اجتماعی است، تصریح کرد: این سازمان اصل را بر اساس همراهی- با تعاونی ها خواهد گذاشت و در کنار آنها خواهد بود تا در مقابل آن ها باشد.
وی ضمن اشاره به اینکه، مجموعه تأمین اجتماعی استان از انتقادات و پیشنهادات سازنده استقبال می کند، ابراز داشت: در انتخاب مدیران تأمین اجتماعی بحث توانمندسازی و شایسته سالاری مدنظر است تا بومی سازی.
مدیر کل کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در خطاب به مدیر جدید سازمان تأمین اجتماعی گفت: از ظرفیت های موجود استان با مدیریت صحیح استفاده کنید. عباسی افزود: انتظار داریم از زنجیره ای که تجمیع شده تا در راستای خدمات بهتر به جامعه هدف با همدلی دستگاههای خصوصی حرکت می کند، گام های خوب و ماندگاری بردارد.
وی ضمن اشاره به اینکه همدلی بین بخش خصوصی و سازمان تأمین اجتماعی نیاز است، بیان داشت: باید با مدیریت منابع بر روی ورودی و خروجی آنها دقت شود و به عنوان سرمایه های کشور به آن اتکا شود. مدیر کل کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برنامه ها باید به سمت پایداری مشاغل پیش برود و نقش مدیریت سازمان تأمین اجتماعی با مدیریت بر منابع و حفظ آن نقش کلیدی است. عباسی اظهار داشت: اگر کارخانه ای از محل منابع صندوق تأمین اجتماعی حفظ شود در راه رونق کار و کسب گام بردارد هم سازمان تأمین اجتماعی و هم مردم ذی النفع خواهند بود.
سرپرست سابق سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی فارس در سال گذشته 15 درصد افزایش درآمد داشته است که نسبت به میانگین کشوری، 4/5 درصد بیشتر بوده است.
نماینده بخش صنعت و معدن اتاق بازرگانی شیراز افزود: تأمین اجتماعی در توسعه رشد و ورشکستگی بنگاههای اقتصادی سهم عمده ای بر عهده دارد. حمیدیان ضمن اشاره به اینکه با تغ ییر 2 مدیر در سطح ملی شاهد تغییرات مدیریتی در سطح استان هستیم، خاطر نشان کرد: تغییرات مدیریتی عارضه ای است که باید به درستی کالبد شکافی شود.
 وی اظهار داشت: بروز سلایق سیاسی از تغییرات متعدد در سازمان تأمین اجتماعی باعث ضربات سنگینی می شود.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان