کد خبر: ۳۸۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

اصلا رای ندهید کسی مجبورتان نکرده است!

ما هم فکر می‌کردیم احمدی نژاد اصولگراست اما او در طول8سال گذشته یک بار هم لفظ اصولگرایی را درباره خود به کار نبرد. در روزنامه ایران اصولگرایان با همان لحنی مورد عتاب قرار می گیرند که دوستان اصلاح‌طلب شما در این مجلس اصولگرایان را مورد عتاب قرار دادند.
به گزارش شیرازه به نقل از سحاب، از جمله دستاوردهای ملت ایران حفظ استقلال است. بیچارگی همه کشورهای جهان اسلام این است که دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند. دستاوردمهم دیگرانقلاب نیز انتقال نرم قدرت است. انتقال قدرت درایران همیشه خشن و بی رحمانه و بی‌‎منطق و خونین بوده‌‎است. این یکی از علل عقب‌ماندگی ما بوده‌است این انقلاب انتقال نرم قدرت را جلوه گر ساخت و باید آن را ادامه دهیم. ما باید یاد بگیریم که قانونی بیایم و قانونی برویم.
 
*قالیباف را ساکت فتنه نمی‌دانم
 
من از جانب قالیباف صحبت نمی‌کنم. ولی به کسانی که می‌گویند با توجه به مواضع قالیباف در فتنه88چگونه  با او ائتلاف کردی می‌گویم که چرا حضور او را در 8سال دفاع مقدس یادآوری نمی‌کنید؟ در داوری نسبت به دیگران باید مجموع زندگی آن‌ها را در نظر بگیرید.
البته بنده قالیباف را ساکت فتنه نمی‌دانم اگرچه ممکن است سرعت واکنش به فتنه88 در ما سه نفر که در ائتلاف هستیم متفاوت بوده باشد. در .ضمن باید توجه داشت که قالیباف در فتنه88 دوپهلو هم حرف نزد و آب به آسیاب دشمن نریخت ممکن
است ما انتظار بیشتری از او داشتیم.
 
روزی که آقای ولایتی درباره این ائتلاف با من حرف زد و  گفت که او و قالیباف برای پیروزی اصولگراها درانتخابات تصمیم گرفتند
ائتلاف کنند وبا هم رقابت نکنند و نظرمن را درباره حضور در این ائتلاف پرسید، گفتم: برای من پیروزی اصولگرایان از پیروزی خودم مهمتر است. من هم موافقم که با هم رقابت نکنیم. ممکن است که اختلاف نظرهایی با قالیباف داشته باشم اما او را اصولگرا می‌دانم.وی در پاسخ به دانشجویی که ضمن ابراز ارادت به وی نقدهای خود را به آقای قالیباف و مدل حکومت زرسالارانه او واین ائتلاف بیان کرد و از حداد عادل خواست که خود را هزینه قالیباف نکند، گفت: بنده نیامدم وکیل مدافع همه اتهاماتی باشم که به قالیباف زده می‌شود
 
* با مواضع اخیر هاشمی مخالف هستم
 
هرکس به جمهوری اسلامی معتقد است می‌تواند در انتخابات شرکت کند درست است که خاطره تلخی از کلمه اصلاح‌طلبی داریم اما همه حق دارند در انتخابات شرکت کنند کما اینکه همین الان هم  شرکت کرده‌اند.
وی در خصوص سخنان اخیر آقای هاشمی نیز پاسخ داد: با مواضع اخیر هاشمی مخالف هستم. همین امروز هم نمایندگان در مجلس متنی تهیه کرده بودند و محترمانه و منطقی به آقای هاشمی درباره این سخنان انتقاد کرده بودند من هم آن متن را امضا کردم.
 
*نظر آیت الله مصباح درباره ولایت فقیه خلاف نظر امام خمینی و رهبری و شهیدمطهری نیست
 
وی درپاسخ به یکی از دانشجویانی که نظرات آیت الله مصباح درباره ولایت را شاذ خواند و گفت این نظرات هاله قداستی برای رهبری ایجاد می‌کند،گفت: من عضوجبهه پایداری نیستم و دراین انتخابات هم این جبهه از کاندیداتوری من حمایت نکرده و کاندیدای مورد حمایت خود را اعلام کردند اما با اینکه صحبت‌های آیت الله مصباح درباره ولایت فقیه  خلاف گفته های امام و رهبری و شهید مطهری است مخالف هستم.اینکه ایشان عقیده دارد ولایت فقیه امری الهی است و خبرگان ولی فقیه را کشف می‌کنند نه انتخاب،  درست است.
 
* حصرخانگی حداقل پاسخ نظام به این آقایان بود.
 
حداد عادل در خصوص حصر موسوی و کروبی نیز به دانشجویان پاسخ داد: موسوی و کروبی جزو این نظام بودند و درانتخابات هم با تایید شورای نگهبان شرکت کردنداما همه شاهد هستند که از فردای انتخابات چه کارهایی کردند و نظام و ملت و شخص مقام معظم رهبری چقدردر برابر آنها صبوری به خرج دادند. کافیست فقط  حدود18بیانیه ای که موسوی داد و کروبی هم از ان حمایت کرد، مرورکنید. به نظرشما اگر این حصرخانگی اتفاق نمی‌افتاد و با این ادبیات پیش می‌رفتند چه بر سر کشور و خود این آقایان می‌آمد؟ این حصرهم به نفع کشور بود و هم به نفع خوداین دو نفر. این آقایانی که با اسم روحانی همراه امام ونخست وزیرامام به صحنه آمدند کاری کردند که طرفدارانشان روز قدس سیگار بر لب و بطری آب به دست شعار نه غزه و نه لبنان سردهند . حصرخانگی حداقل پاسخ نظام به این آقایان بود.
 
* اصلا رای ندهید کسی مجبورتان نکرده است!
 
نماینده مردم در چهاردوره مجلس در پاسخ به دانشجویی که از نبود فرد اصلح بین این همه کاندیدا گلایه داشت گفت: شما سوال نکردی بلکه اعتراض کردی که شما خراب کردید ودرمنصب‌های مختلف تکراری شدید و خوب کار نکردید چرا یک نفر نمی‌آید که به فکر مردم و مملکت باشد. مگر ما که آمده ایم به فکر مردم واصلاح مملکت نیستیم؟ همه کسانی که آمدند می‌گویند هدف ما همین است انتخاب با شماست .شما ممکن است بگویید کسانی که به صحنه آمدند اصلح نیستند شما به کسی که بهتر است رای بدهید یا اصلا رای ندهید کسی مجبورتان نکرده است.به هرحال نسبت به سرنوشت کشور مسئولید ببینید اقتضای مسئولیتتان چیست؟
 
حدادعادل درخصوص تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گردش مسئولیتها بین نخبگان علمی و سیاسی  و اینکه آیا کاندید شدن شما با این سن پس از چهار دوره حضور در مجلس باعث انسداد گردش مسئولیت‌ها نمی‌شود پاسخ داد: من خیلی هم پیر نیستم. مسئولیت ریاست جمهوری سنگین است به همین خاطر لازم است کسی این مسئولیت را به عهده بگیرد که با مسائل کشورآشنا باشد. چهاردوره حضور من در مجلس نقطه قوتی است که نشان می‌دهد با بخش اعظمی از مسائل کشور آشنا هستم. قدم در صحنه گذاشتم که از این تجربه ها در اداره کشوراستفاده کنم. در هیچ جای دنیا دانشجویی که تازه از دانشگاه بیرون آمده و تجربه کافی ندارد  برای اداره کشورانتخاب نمی‌کنند. این یک مسیر طبیعی است ومنافاتی با گردش نخبگان درمسئولیت ها ندارد. از پله اول نردبان کسی پایش را پله آخر نردبان نمی‌گذارد. 
البته در انتخابات این دوره وفورنعمت زیاد است و افراد جوان و بی تجربه هم حضور گسترده ای دارند جای نگرانی نیست می‌توانید به آن‌ها رای بدهید. کسی ازادی شما را نگرفته است.
 
 من هم ازکوه بالا رفتن را بلدم و هم از کوه پایین آمدن را بلدم.از زمان مشروطه تا اکنون، من تنها فردی هستم که بعد از اینکه دوره‌ای رئیس مجلس بوده و دوره بعد رای نیاورده، در مجلس به عنوان نماینده حضور یافته و تابع قانون باقی ماندم؛ چرا که ا عتقاد دارم انتقال نرم قدرت باید نهادینه شود. خواستم به عده‌ای نشان دهم که اگر رای نیاوردی باید به خدمت خود به جامعه ادامه بدهی. رای نیاوردم اما جر هم نزدم و بداخلاقی نکردم. من امتحان خود را در نچسبیدن به صندلی قدرت پس داده ام.
 
*در فاصله  اعلام نظر شورای نگهبان تا زمان رای‌گیری، یک نفر از ائتلاف سه گانه، معرفی می‌شود
 
وی درخصوص اعلام قطعی نتیجه این ائتلاف سه گانه نیز تصریح کرد: فعلا هرسه نفر ثبت نام می‌کنیم و پس از آن در فاصله  اعلام نظر شورای نگهبان تا زمان رای‌گیری، یک نفر از ائتلاف سه نفره، معرفی می‌شود و دو نفر کنار می‌روند و آن یک نفر هنوز مشخص نیست.
 
*احمدی نژاد اصولگرا نیست
 
وی در خصوص عدم نقدپذیری اصولگراها از جمله احمدی نژاد یادآورشد: ما هم فکر می‌کردیم احمدی نژاد اصولگراست اما او در طول8سال گذشته یک بار هم لفظ اصولگرایی را درباره خود به کار نبرد. در روزنامه ایران اصولگرایان با همان لحنی مورد عتاب قرار می گیرند که دوستان اصلاح‌طلب شما در این مجلس اصولگرایان را مورد عتاب قرار دادند. احمدی نژاد با چنین تابلویی وارد شد اما دولت خودش را اصولگرا نمی داند . رفتارسیاسی احمدی نژاد را خصوصا در دوره دوم به حساب اصولگرایان نگذارید خودش هم مدعی اصولگرایی نیست ما هم متوجه شدیم که راه و رسم دیگری دارد.
 
*سه گام حداد عادل برای رفع مشکلات اقتصادی کشور
 
مشکل اصلی و مهم کشورما مشکل اقتصاد ی است. انکارنمی‌کنیم که بارسنگین معیشت و تورم وگرانی بر دوش همه سنگینی می‌کند.بخشی از این فشارها مربوط به تحریم وبخشی نیز ناشی از سوء مدیریت هاست.رییس جمهورآینده باید بااتخاذ روش درست این فشارها را کاهش دهد. دراولین گا م برای رفع مشکلات اقتصادی  هرکس رییس جمهورشود باید به آرا و نظرات متخصصان و صاحبان‌نظران اقتصادی اهمیت دهد و تصمیم گیری فوری وشخصی نکند. رئیس‌جمهور فعلی به این موضوع کمتر اهمیت می‌داد. دومین گام برای رهایی تغییر سبک زندگی است. تاوقتی که سبک زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی تغییر ندهیم طعمه تحریم‌های غرب خواهیم بود.  نکته سوم نیز یافتن راه‌های خنثی کردن توطئه اقتصادی غرب است

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
اقای حداد این چه حرفیه واقعا شما سیاستمدار هستید به جای امر به معروف ارشاد به منکر می کنید رای ندهید یعنی چه؟ معلوم است که کسی مجبور نیست و می تواند رای ندهد اینکه دیگر نیازی به ارشاد و راهنمایی و پیشنهاد شما ندارد