کد خبر: ۳۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئيس هيئت مديره اتحاديه مسكن مهر شهر امام رضا(ع) عنوان كرد:

تحويل مسكن مهر امام رضا(ع) منتظر ورود دستگاه هاى خدمات رسان

خدمات متناسب با پيشرفت فيزيکي واحدها پيش نرفته و اين نگراني وجود دارد که در صورت تحويل پس از پنج سال انتظار افراد با واحدي مواجه شوند که هيچ گونه خدماتي در آن ارائه نمي‌شود.

رئيس هيئت مديره اتحاديه مسکن مهر شهر مهر امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسکن مهر به عنوان يکي از دغدغه‌هاي اصلي مردم و ماموريت اصلي دولت نهم و دهم مطرح و تحول عظيمي را در جامعه ايجاد کرد. محمد کاظم رضايي افزود: امکان‌سنجي و انتخاب زمين شهر مهر امام رضا(ع) توسط راه و شهرسازي انجام و در شوراي مسکن استان فارس تصويب شد.رضايي اضافه کرد: در ابتدا اين شهر جديد براي 20 هزار واحد پيش‌بيني شد که به دليل معارضان محلي به 6 هزار واحد کاهش پيدا کرد.

دومين شهر بزرگ در دست ساخت در کشور

وي در ادامه گفت: شهر مهر امام رضا(ع) از نظر تعداد واحد، دومين شهر بزرگ تازه‌ساز در کشور است و اولين شهر مسکن مهر است که به طور کامل با تکنولوژي نوين ساخته شده است.

رضايي افزود: به دليل استفاده از تکنولوژي نوين در ساخت و سازه‌هاي اين شهرك امکان مقاومت تا هفت و دو دهم ريشتر زلزله را دارد.

رئيس هيئت مديره اتحاديه مسکن مهر شهر مهر امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: فضا و چشم‌انداز ويژه شهر، رمپ معلولان، امکان ورود ماشين آلات جديد خدمات‌رسان که در شهرهاي قديمي و معابر باريک وجود ندارد، نزديکي به کوه و مکان استفاده از برنامه‌هاي تفريحي ورزشي، استفاده از بتن غلطکي با انعطاف بالا به جاي آسفالت نيز موارد شاخص ساخت اين شهرک است.

وي در ادامه گفت: در بحث خدمات‌رساني، گازرساني به معابر و خيابان‌هاي شهرک به اتمام رسيده اما به داخل محوطه مسکوني تعاوني‌ها وارد نشده است.

رضايي بيان کرد: شرکت برق در اين شهرک کمال همکاري را انجام داده و تمام خيابان‌ها و شوارع انشعاب دريافت کرده‌اند. وي تصريح کرد: آب‌رساني حدود 80 درصد انجام شده و ايستگاه‌هاي اصلي آن احداث شده و کلانتري نيز دردست ساخت است. به گفته وي، يک مسجد شهرک حدود 80 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و ساخت مسجد دوم نيز آغاز شده و پارک وسيع شهرک نيز 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
 رئيس هيئت مديره اتحاديه مسکن مهر شهر مهر امام رضا(ع) در ادامه اظهار داشت: خدمات متناسب با پيشرفت فيزيکي واحدها پيش نرفته و اين نگراني وجود دارد که در صورت تحويل پس از پنج سال انتظار افراد با واحدي مواجه شوند که هيچ گونه خدماتي در آن ارائه نمي‌شود.

به گفته وي طرح جامع فاضلاب و ايستگاه‌هاي آن 36 ميليارد تومان هزينه دارد که دو ميليارد تومان توسط مردم و اعضاي تعاوني‌ها، 11 ميليارد تومان توسط راه و شهرسازي و بقيه را نيز وزارت نيرو بر عهده دارد.

رضايي بيان کرد: مردم بخشي از اين هزينه را پرداخت کرده و به تعهد خود عمل کرده‌اند اما وزارت نيرو تاکنون در اين زمينه از انجام اقدام لازم خودداري کرده است.
رئيس هيئت مديره اتحاديه مسکن مهر شهر مهر امام رضا(ع) افزود: در مورد بهداشت و درمان و احداث بيمارستان و درمانگاه هيچ اقدامي در اين شهرک انجام نشده و مخابرات نيز هيچ گونه اقدامي در شهرک انجام نداده است.
 وي يادآور شد: همانگونه که در شوراي عالي مسکن مقرر شده اين شهرک بايد از بحث ماليات معاف شود و با وجود آن که وزير راه و شهرسازي و مقامات ارشد اين استان جلسه گذاشته و توافق کردند، مسئولان مربوطه تاکنون از اين مصوبه تمکين نکرده‌اند.

به گفته وي با اين وضعيت بايد سه ميليون تومان از 24 ميليون تومان تسهيلات اعطا شده به مردم بايد دوباره به دولت بازگردانده شود. رضايي ادامه داد: بيمه نيز قرار بوده به ازاي هر متر مربع 7 هزار تومان از مسکن مهر بگيرد که به 5 هزار و 200 تومان کاهش پيدا کرد اما بيمه بر خلاف روال تقسيطي آن را يک جا از تعاوني‌ها دريافت کرده و اکنون که بايد آن را کسر و عودت دهد اين کار را انجام نمي‌دهد.

اين مسئول اضافه کرد: با توجه به شيب نامتعارف شهرک پول تسطيح و ساير موارد قرار نبوده از مردم گرفته شود بلکه بايد زمين آماده به ما تحويل داده مي‌شده است.

وي خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرد به ازاي هر عضو، يک ميليون تومان براي آماده‌سازي به اعضاي مسکن مهر تعلق بگيرد اما بعد از پنج سال بانک عامل اين مبلغ حدود 9 ميليارد تومان را با احتساب سود از تعاوني‌ها پس مي‌گيرد به اين بهانه که زودتر از مصوبه دولت شروع به ساخت کرده‌ايد.

وي تصريح کرد: 12 ميليارد تومان از پول مردم طي قراردادهاي مختلف براي آماده‌سازي شهرک پرداخت شد و هنوز مبالغي بدهکار هستيم غير از آن پيمانکاران نيز مطالبات خود را مي‌خواهند.

رئيس هيئت مديره اتحاديه مسکن مهر شهر مهر امام رضا(ع) که در نقاط ديگر شيراز نيز مسئوليت دارد، اظهار داشت: اين مسائل حلاوت اين کار بزرگ دولت را از مردم گرفت و آن ها که بعد از چند سال در شهرک صدرا نام‌نويسي و امتياز‌بندي شده بودند با ورود افراد جديد به ليست کنار گذاشته و مي‌گويند زمين به شما مي‌دهيم در جايي ديگر بسازيد.
وي بيان کرد: قيمت تمام شده هر متر مربع در شهر مهر ماندگار بين 430 تا 460 هزار تومان است و کسي حق دريافت مبلغ بيشتر را ندارد و اين هزينه شامل آماده‌سازي، انشعابات و پروانه و آسانسور است.

رضايي اضافه کرد: اگر در سال 89 کار تمام شده بود قيمت تمام شده پايين‌تر بود اما به دليل افزايش قيمت مصالح و ... افزايش نرخ تمام شده را بايد مردم پرداخت کنند اما نبايد از سقف اعلام شده بيشتر باشد.

وي تصريح کرد: اگر دستگاه‌هاي خدمات رسان خدمات لازم را در اين شهر جديد اجرا کنند تا اول مهر بخش عمده واحدها را تحويل مي‌دهيم.

به گفته وي، تاکنون 2 هزار و 500 واحد مسکوني به اتمام رسيده و بقيه نيز حداکثر تا شهريور ماه به پايان مي‌رسد. رضايي در ادامه ابراز داشت: اين شهرک قابليت تبديل به يک شهرک فرهنگي و پر رونق اقتصادي تجاري را دارا بوده و با توجه به واقع شدن در ورودي‌هاي اصلي شيراز در جوار محور گردشگري تعريف شده در چشم‌انداز 20 ساله قرار دارد.
رضايي ادامه داد: شهر مهر امام رضا(ع) تابلوي نمادين شهر شيراز است و بايد القا‌کننده فضاي معنوي و زيباي سومين حرم اهل بيت باشد.

به گفته وي، به دليل عبور قطار از داخل شهرک امکان استفاده از خط ريلي نيز در اين شهر وجود دارد.رضايي در پايان بيان کرد: به دليل تجانس فرهنگي مردم اين شهر امکان هر نوع برنامه‌ريزي فرهنگي و اجتماعي در آن وجود داشته و قابليت تبديل به مرکز دانشگاهي را دارد که در اين زمينه براي احداث دانشکده روانپزشکي در اين منطقه پيگيري‌هايي انجام شده است.

نظرات بینندگان