کد خبر: ۳۸۸۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
ناگهان پرده برافتاد که این یعنی چه؟

پایان احمدی‌نژاد

حضور احمدی‌نژاد به همراه اسفندیار رحیم‌مشایی در آخرین دقایق آخرین روز ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری، آن‌قدر دردناک بود که می‌توان از یک پایان سخن گفت: پایان احمدی‌نژاد.
شیرازه - ماه‌ها و سال‌هاست که احمدی‌نژاد به دلیل یک حلقه خاص در اطراف خود مورد انتقاد بسیاری گروه‌ها و افراد قرار گرفته است. برخی که کینه سال 84 را به دل داشتند، از این فرصت استفاده کردند و شدیدترین تخریب‌های ناجوان‌مردانه را نثار دولت کردند. برخی دیگر اما از سر دل‌سوزی راه کج رفتند و به دروغ و تهمت و افتراء متوصل شدند. دسته دیگری نیز از سر همان دل‌سوزی راه انتقاد منصفانه و مبتنی بر واقعیات و نه توهمات را پیش گرفتند. البته نباید از برخی که حالا رو به سوی مشایی دارند، غفلت کرد، کسانی که با چاپلوسی و تفکر متعصبانه خود، هر لغزش بزرگ و کوچک محمود را به‌سان یک حرکت مطلوب و صواب تلقی کردند!

اما نکته‌ای که در همه‌ی انتقادات به حلقه انحرافی اطراف احمدی‌نژاد و خود او وجود داشت، مطلق نبودن عمده‌ی این انتقادات بود. یعنی اگر کسی خبر مگویی در خصوص اقدامات این حلقه خاص می‌گفت، می شد در آن تشکیک کرد. و این رویه تشکیک با دروغ های بزرگی که بعضا برخی رسانه‌های حتی اصولگرا می‌گفتند، پر رنگ‌تر هم می‌شد.

می‌شد از سر دل‌سوزی، در شنیدن و گفتن برخی اخبار دقت بیشتری به خرج داد، می‌شد دست‌های پنهان کینه به دل  گرفتگان سال 84 را در پس برخی از این انتقادات دید و ... البته این به معنای تعصب نسبت به دولت نبود، این، دیدن همه‌جانبه بود چرا که می شد هم ضعف‌های بسیار و بعضا مبنایی دولت را دید و هم صف مخالفان دندان تیز کرده سیاسی و گفتمانی را و هم صف دل‌سوزانی که برای اصلاح و نه تخریب از در انتقاد وارد شده بودند.

 

اما «ناگهان پرده برافتاد که این یعنی چه؟» اتفاقی که در آخرین روز ثبت‌نام افتاد، آن‌قدر دردناک و ناجوان مردانه بود که همه چیز را تمام کرد. اگر تا دیروز می‌شد در مقابل صددرصد انتقادات، ده درصد هم احتمال داد که مثلا سفرهای استانی، انتخاباتی نیست، اگر تا دیروز می‌شد در مقابل صددرصد انتقادات، ده درصد هم احتمال داد که همایش ورزشگاه آزادی و پرچم‌های ایران و ... انتخاباتی نیست، اگر تا دیروز می‌شد در مقابل صددرصد انتقادات، ده درصد هم احتمال داد که ... امروز دیگر همه چیز تمام شد. احمدی‌نژاد فاتحه‌ای بس سوزناک و البته با لبخندهایی شیرین برای خود! خواند و همه چیز را تمام کرد. او آن‌قدر تند رفت که وقتی دست‌های مشایی را پس از ثبت‌نام در دست خود گرفت و به بالا برد، انگار پادشاهی، ولیعهدی را برای مردم مشخص کرده است!



تیر خلاص به احمدی‌نژاد را نه مخالفان او که خودش شلیک کرد. اگرچه خدمات و دستاوردها باقی است و نامردی‌ها در حق دولت نهم و دهم هم باقی است اما این سکانس،‌ اصلی‌ترین سکانس همه این سال‌‌ها بود‌،‌ سکانسی تلخ که منحنی سقوط یک شخص را به نمایش گذاشت.


انتهای پیام/523


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
2
ایت الله مصباح هشت سال پیش گفته بودند دو نفر هستند که باعث سقوط احمدی نژاد می شوند یکی مشایی و دیگری ..... و امروز بعد از هشت سال این پیش بینی حکیمانه محقق شد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
1
آقای احمدی نژاد و خود آقای مصباح اورد، من نمیدونم چرا ...
کیهان کریمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
انشاءالله فردی دردل ملت شهید پرور ایران جهت انتخاب ریاست چمهوری بنیشند که صد درصد موافق نظام وامر ولایت مطلقه فقیه باشد