کد خبر: ۳۸۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

بیانیه بسیج دانشجویی فارس: توقع می رود شورای نگهبان از کمترین تخلف و انحراف چشم پوشی نکند

شیرازه؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس با انتشار بيانيه اي ضمن انتقاد از عملكردهاي غيرقانوني و غير اخلاقي برخی کاندیداهای احتمالی يادآور شد که در میان کاندیدهای ریاست جمهوری هیچ شخصی و در هیچ جایگاهی فراتر از قانون نبوده و نخواهد بود و در صورت ردصلاحیت هر شخصی توسط شورای محترم نگهبان، برکاندیدای مورد نظر لازم است که با تبعیت از مر قانون، در برابر رای شورای نگهبان تمکین کند.

متن این بيانيه به شرح زير است:
ماه هاست که با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و در پی انتخاباتی شدن فضای کشور شاهد عملکرد های غیر قانونی و غیر اخلاقی از برخی کاندیداهای احتمالی که از مدت ها قبل حضور خود در صحنه ی رقابت را اعلام کرده بودند هستیم. این در حالی بود که توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب (روحی فداه) مبنی بر مضر بودن انتخاباتی شدن فضای کشور از سوی این کاندیدا ها کاملا نادیده گرفته شده و آقایان مصلحت اندیش قدرت طلب با حرص و آز فراوان، به دنبال راه انداختن ستاد های انتخاباتی خود در سطح استانها و حتی شهرستان ها و همچنین راه اندازی میتینگ ها و همایش های تبلیغاتی آن به صورت غیر قانونی و به بهانه های واهی بوده اند.

نکته ی مهمی که لازم است به آن پرداخته شود استفاده ی ابزاری و غیر قانونی جهت تبلیغات چهره های انتخاباتی از تریبون ها و جایگاه های بیت المال است که از آن جمله میتوان به موارد ذیل پرداخت. اولا ریاست جمهوری، که متاسفانه به جای رسیدگی به مسائل مربوطه و خدمت به مردم، صحنه ی معرفی کاندیدای خاص دولت و شخص رئیس جمهور به عنوان یک شخصیت حقوقی شده و آقای احمدی نژاد که در مقام اول اجرایی کشور قرار دارد، با حضور در روند ثبت نام کاندیدای مطلوب خود _ که البته دارای عقاید شبه ناکی نسبت به دین اسلام نیز هست_ مرتکب تخلف از قانون شد؛ ثانیا شهردار محترم تهران که دارای تفکرات توسعه محور و تکنوکرات نیز هست از مدت ها قبل فعالیت های انتخاباتی خود را با هزینه هایی بالا به صورت غیر قانونی آغاز کرده و علی رغم حضور مکرر و زود هنگام ایشان در خارج از محدوده ی مسئولیت خود در قالبت سفر های انتخاباتی حتی اعضای ستاد ایشان در استان ها و شهرستان ها نیز از قبل مشخص بوده است. و ثالثا از قلم نیوفتد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی که به تریبونی برای تبلیغات برخی کاندیداها تبدیل شده است. و با عملکرد خود از جمله دعوت برخی کانیداهایی که هنوز ثبت نام هم نکرده بودند، گوی سبقت را از شورای محترم نگهبان ربوده و با این عملکرد هزینه را برای تشخیص صلاحیت کاندیداها توسط این شورا بالا برده است و... که دل پیروان گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و دلسوزان نظام را به درد آورده است. و از طرفی موجبات نگرانی مردم را فراهم آوره که چه تضمینی وجود دارد که کاندیدا های احتمالی امروز، با این همه عملکرد های خلاف قانون، درصرتی که فردا به این مقام برسند همین رویه را دنبال نکرده و با تخلف و عدول مکرر از مر قانون فضای مشوش دعوا و درگیری را در متن جامعه به وجود نیاورند؟

علی رغم مسائل ذکر شده، امروز در میان چهره هایی که پا به عرصه ی رقابت گذاشته اند یکی از تکیه گاه های اصلی فتنه ی گذشته نیز حضور دارد. _فتنه ای که می رفت تا با براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی، طرح خود، مبنی بر ایجاد انقلاب رنگی را در این مرز و بوم پیاده سازی کند_. شخصی که با وجود تمام زحماتی که برای انقلاب و نظام کشیده است امروز اما طبق گزارشات وزیر محترم اطلاعات مبنی بر دست داشتن ایشان در اتفاقات سال 88 وضعیت شبه ناکی داشته و پس از حمایت های بی دریغ خود از گروهی موسوم به جنبش سبز _که برخی فرزندانشان نیز از آن دسته هستند_ پا به میدان رقابت گذاشته است. ایشان در حال حاضر و با ورود به این عرصه، نقش پدر خواندگی برای اصلاحاتی را بازی میکند که سران آن از جمله سید محمد خاتمی، میر حسین موسوی و مهدی کروبی، به جرم خیانت هایی که در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مردم صبور و ولایت مدار کشور روا داشتند، مغفور و مغضوب مردم هستند.

با این حال اما خوشبختانه آنچه که موجبات تسلی خاطر مردم مومن و انقلابی کشور را فراهم میکند، حضور مبارک شورای محترم نگهبان است که توقع میرود همچون شاقولی برای نظام عمل کرده و حتی از کمترین تخلف از قانون و انحراف چشم پوشی نکند که البته غیر از این نخواهد بود، انشاالله. و همچنین به کاندیدا های محترم ریاست جمهوری نیز خیر خواهانه توصیه میکنیم که طبق قول هایی که از آنها مبنی بر عمل به قانون _حتی اگر خلاف میل و خواسته ی آنها باشد_ گرفته شده است عمل کرده و در نظر داشته باشند که چشمان تیز بین و بیدار مردم عملکرد آنها را هوشیارانه رصد خواهد کرد. و هرگونه تخلف و عدول از قانون نتیجه ای جز رسوایی در پیشگاه خداوند و مردم نخواهد داشت

در پایان اما لازم به ذکر است که در میان کاندیدا های ریاست جمهوری هیچ شخصی در هیچ جایگاهی فرا تر از قانون نبوده و نخواهد بود و در صورت رد صلاحیت هر شخصی توسط شورای محترم نگهبان، برکاندیدای مورد نظر لازم است که با تبعیت از مر قانون، در برابر رای شورای نگهبان تمکین کرده و به یاد داشته باشد که در صورت هرگونه اقدام غیر قانونی در پیشگاه خداوند تعالی و امام عصر (ارواحنا له الفداه) مسئول بوده و باید پاسخگو باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
0
بیانیه به شورای نگهبان توسط بسیج یعنی دخالت آشکار