کد خبر: ۳۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

کاندیداهای اصولگرا به نفع چه کسی انصراف دادند؟

با توجه به چارچوب های تعیین شده و تقویت احتمال عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها انصراف کاندیداها یک اقدام پیشگیرانه تلقی می گردد.
شیرازه- طی روزهای اخیر که حرف و حدیث‌ها و نقل‌ قول‌های مختلفی پیرامون تایید یا عدم صلاحیت‌ نامزدها وجود دارد، اخبار گوناگونی نیز پیرامون انصراف یا ادامه حضور کاندیداها در عرصه رقابت مطرح می‌شود.
اما با توجه به چارچوب های تعیین شده و تقویت احتمال عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها انصراف کاندیداها در نوع خود یک اقدام پیشگیرانه تلقی می گردد.
از کاندیداهای جریان اصولگرایی داوود احمدی نژاد، روح الله احمدزاده کرمانی به نفع جلیلی و حجت الاسلام ابوترابی از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری کنار کشیدند.
داوود احمدی نژاد برادر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا شده بود، با انتشار نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان به نفع سعید جلیلی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

روح الله احمد زاده کرمانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هم با اشاره به فعالیتهای انتخاباتی اصولگرایان گفته است که در شرایط فعلی باید اجماعی بین همه نخبگان ارزشی و اصولگرا در انتخاب فرد اصلح و معرفی به ملت ایران ایجاد شود تا تبلیغ ارزشهای حاکم بر این جریان صورت بگیرد.وی اعلام کرده، اگر جلیلی پرقدرت به میدان بیاید، به نفع او کنار می‌کشم. چرا که وی را اصلح از خود می‌دانم و ستادهای خود را در اختیار او قرارخواهم داد.

در جلسه علنی روز دوشنبه سی ام اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی، با در خواست200 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از حضرت حجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس مبنی بر صرف نظر از حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، ابوترابی فرد ضمن تشکر از نمایندگان مجلس، گفت: بنده کوچکترین برادر شما سروران عزیز هستم در نهاد قانونگذاری و امیدوارم قدردان محبت و عنایت شما سروران عزیز باشم.
با توجه قریب الوقوع بودن اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان امروز شاهد انصراف شماری دیگر از نامزدها نیز خواهیم بود.

نظرات بینندگان