کد خبر: ۳۹۱۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
جزئیات بیشتر حادثه سایت دفن زباله از زبان سخنگوی شهرداری

هفت نفر زیر زباله ها مدفونند/استفاده از سگ های زنده یاب بی فایده است/کارشناسان اهل فن کمک کنند!

پاک فطرت ضمن اظهار تاسف از این حادثه، از مردم و خانواده آسیب دیدگان خواست، صبوری به خرج بدهند و مردم نیز کمتر در محل سایت حضور یابند تا سرعت امداد رسانی بالاتر رود.

به گزارش شیرازه، به دنبال حادثه مدفون شدن 11 نفر در سایت زباله برمشور شیراز، خبرنگار شیرازه با سیروس پاک فطرت درباره علت حادثه و اخرین خبرها در این رابطه گفتگویی داشت.

مهندس سیروس پاک فطرت مدیر حوزه شهردار شیراز درباره جزئیات وقوع حادثه گفت: با اطلاعاتی که از مصدومین نجات یافته حادثه دریافت شده و کار کارشناسی که صورت گرفته، علت حادثه ریزش سایت زباله بوده، به این صورت که با ریزش سایت ستون برقی که درمحل حادثه بوده بر روی سایت سقوط می کند و با تماس سیم های برق با زباله ها جرقه خورده و آتش سوزی صورت می گیرد.

وی افزود: پایگاهی آتش نشانی که در خود سایت موجود است همراه با یک تیم از آتش نشانی از شهر اقدام به خاموش کردن اتش سوزی می کنند. اما به دلیل وزش باد به سمت سایت مجددا شعله های آتش زبانه می گیرد، آتش نشانان برای فرونشاندن مجدد آتش اقدام می کنند که در این حین زیر پای این افراد خالی می شود و متاسفانه 11 نفر را می بلعد.

پاک فطرت ادامه داد: با وجود اینکه در این سایت 450 تا 500 هزار تن زباله وجود دارد، از اولین ساعات حادثه تاکنون تمام تلاش های مجموعه شهرداری، اورژانس، آتش نشانی و... برای نجات حادثه دیدگان ادامه دارد، اما به دلیل پیچیدگی و وضعیت ویژه این سایت فقط تاکنون موفق به نجات 4 نفر شدیم و 7 نفر کماکان زیر زباله ها مدفون هستند که 2 نفر از آنها آتش نشان، 2 نفر از سازمان پسماند و 3 نفر از کارگران فضای سبز شهرداری را شامل می شوند

وی خاطر نشان کرد: چنین حادثه ای درفارس و حتی کشور بی سابقه است.

این مسئول در شهرداری شیراز که با خبرنگار شیرازه گفتگو می کرد،اظهارداشت: شب گذشته در جلسه ستاد بحران شهرداری، معاونت فرهنگی شهرداری ماموریت پیدا کرد همراه با چند روانشناس در سایت حضور داشته باشد. از این رو برای خانواده های افراد مفقود شده چادر در محل سایت زده شد و از آنها پذیرایی و مشاوره های روانشناسی داده شد.

سیروس پاک فطرت بیان داشت: برای نجات افراد صدمه دیده به دلیل بو و گازهای متصاعد شده از زباله ها که در منطقه وجود دارد، نمی توان از سگ های زنده یاب استفاده کرد، به همین دلیل از طرق کارشناسان پیگیر انتقال دستگاه های خاصی که با امواج کار می کنند از تهران هستیم تا بتوانیم اگر شد از آنها استفاده کنیم.

پاک فطرت ضمن اظهار تاسف از این حادثه، از مردم و خانواده آسیب دیدگان خواست، صبوری به خرج بدهند و مردم نیز کمتر در محل سایت حضور یابند تا سرعت امداد رسانی بالاتر رود.

وی همچنین درباره پاسخ به خبرنگار شیرازه که ایا درخواست کمک از سایر استانها دارید یا نه، گفت: از لحاظ امکانات همه چیز فراهم است، اما اگر اهل خبره ای، کارشناسی، دستگاه های نوین علمی داشته باشند که بتواند به ما کمک کند، حتما با ما تماس بگیرند، استقبال می کنیم.

انتهای پیام/523

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
1
کاش جناب شهردار قبل از این ها از کارشناسان اهل فن برای استانداردسازی سایت و کلاً هر پروژه دیگری کمک می خواست...
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
0
سلام.
ايشالله كه زودتر پيدا بشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
0
خواهش می کنم یکی بهشون کمک کنه! :((((
نمی خوام بقیه هم مثل من باباشونو از دست بدن!! :'(((