کد خبر: ۳۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
دفاع تمام عیار نماینده سابق شیراز از قالیباف

مدیریت قالیباف در درگیری های 18 تیر سال 78 عالی بود

در آن زمان قالیباف به رییس پلیس وقت تهران بزرگ دستور می‌دهد که هیج کس حق ندارد به سمت دانشجویان تیر اندازی کند و این قائله باید بدون خون ریزی تمام شود.
به گزارش شیرازه، نماینده اول مردم شیراز در مجلس هفتم، در تشریح برنامه‌های تدوین شده محمد باقر قالیباف کاندیدای یازدهم دوره انتخابات  ریاست جمهوری در جمع خبر نگاران  گفت: قالیباف علاوه برآنکه در جنگ از مدیران پر تلاش بود بعد از جنگ نیز  مدیریت فرماندهی سازندگی  خاتم الانبیا را برعهد داشتند  که در آن زمان عملیات ساخت سدکرخه، راه آهن مشهد-سرخس و پروژه گاز رسانی به 5 استان مرکزی کشور انجام شد.
محمد نبی رودکی بیان داشت:فرماندهی نیروی هوایی سپاه و مجهز کردن سپاه به هواپیماهای جنگنده و فرماندهی نیروی انتظامی کشور به مدت 5 سال و تبدیل نیروی انتظامی به یک نیروی فرهنگ محور از جمله مسولیت های قالیباف بعد از8 سال جنگ تحمیلی بوده است.
فرمانده اسبق لشگر 19 فجر خاطر نشان کرد: قالیباف در برخورد با جریانات بعد از انتخابات 88 بدون استفاده از هیچ گونه سلاح و زور تواسته قائله اون روز تهران را با موفقیت جمع کند.
رودکی داشتن نگاه عدالت محور به شهر تهران را از جمله ویژگی های شهردار حال حاظر تهران عنوان کرد و افزود: تبدیل جنوب تهران به یک منطقه برخودار و مبدل کردن شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به نهاد اجنماعی و فرهنگی و توسعه تهران براساس الگویی اسلامی و ایرانی و مبتنی بر گفتمان رهبری و نگاه انسان محور و پیشرفت تهران با مدیریت جهادی را از جمله وجه تمایزهای شهردار تهران  است.
 وی ضمن اشاره به اینکه اجرای موفق برنامه در شهرداری تهران تهران توسط قالیباف ضامن تحقق برنامه های آینده است ابراز داشت: انتخاب شهرداری تهران برای 3 سال به عنوان شهرداری مطلوب و کسب جایزه مدیریت ایران در میان دستگاههای دولتی نشان دهنده حراست و نگهداری از بیت المال است
ریس شورای هماهنگی  ستاد مردمی قالیباف در فارس تصریح کرد: گفتمان قالیباف گفتمان پیشرفت و عدالت است که 5 سال قبل توسط  مقام معظم رهبری بیان شد.
رودکی اضافه کرد: داشتن سر فصل های اقتصادی سیاسی و اجتماعی. از جمله سند توسعه آمایش سرزمینی، سند توسعه استان ها، تحول ساختاری در بخش کشاورزی، تدوین برنامه استراژدی برای تحریم های اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، زمینه مشارکت همه جانبه مردم مبتنی بر اصل 44 قانون اساسی، ایجاد توسعه فرصت های شغلی جدید پایدار و نگه داشتن ظرفیت های اشتغال موجود و تسهیل در دستور کار دارند. 
وی  جلوگیری از صادرات کالای نامرغوب و اجباری کردن استاندارد برای کالای استاندارد از برنامه های قالیباف است بیان کرد و گفت: در حال حاظر موضوع گردشکری مبهم و تاریک است و تنظیم سیاست های پولی و مالی با توجه به التزامات افزایش  سهم ایران در بازار های جهانی به ویزه توسعه صارات غیر نفتی است از اهم برنامه است. 
ریس شواری هماهنگی  ستاد انتخابات قالیباف در فارس گفت: مدیریت واردات ،خصوصی سازی و کوجک سازی دولت اصلاح ساختارتصمیم گیری و تصیم سازی و اجرا در حوزه اقتصاد و کاهش تصدی گری دولت در چهار چوب اصل 44 قانون اساسی افزایش سهم غیر دولتی در تجارت از سر فصل های برنامه های دکتر قالیباف است.
 وی اظهار داشت:ارتباط با کشورهای دنیا به غیر از آمریکا به دلیل داشتن خوی سلطه گری و استفاده از سیستم های دپیلماسی اقتصادی را از جمله برنامه های کاری قالیباف اعلام کرد.
رودکی ابراز داشت:در بخش مدیریت باید سیستم نظارتی فعال و دائمی در دولت ایجاد شود.
ریس شورای هماهنگی ستاد انتخاباتی قالیباف ضمن اشاره به اینکه در بخش مسکن شرایط بهتری برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده که توسط قالیباف اعلام خواهد شد،  بیان داشت: کارآمدی و صداقت شعار قالیباف است.
 رودکی در ادامه و در دفاع از عملکرد فرمانده وقت نیروی انتطامی در درگیری های 18 تیر سال 78 در کوی دانشگاه تهران گفت:علی رغم اینکه در آن زمان توسط مقامات امنیتی، دستور و اجازه شلیک تیر به نیروی انتظامی داده شده بود،قالیباف با مدیریت صحیح بر بحران ایجاد شده،بدون سلاح و زور این قائله را مدیریت کرد تا بحث فرهنگ محوری را در پلیس نهادینه کند.
وی ادامه داد: در آن زمان قالیباف به رییس پلیس وقت تهران بزرگ دستور می‌دهد که هیج کس حق ندارد به سمت دانشجویان تیر اندازی کند و این قائله باید بدون خون ریزی تمام شود.
رودکی افزود: زمانی که قالیباف به طلایی دستور می دهد برای دانشجویان سخنرانی کند، خود به میان دانشجویان می رود و بدون اینکه شناخته شود، نظاره گر عملکرد پلیس در این بحران می‌شود.

فرمانده اسبق لشگر 19فجر در ادامه به شدت از عملکرد قالیباف در نیروی انتطامی دفاع کرد و افزود:در دوران مدیریت قالیباف در نیروی انتطامی،تغییری بنیادی در این نیرو ایجادشد و پلیس به معنی واقعی کلمه شخصیت پلیس را پیدا کرد.
رودکی در ادامه افزود: هنوز هم بسیاری از ما به یاد داریم که ناوگان حمل و نقل نیروی انتظامی در آن دوران را پیکان های ساخته شده در سالهای قبل از انقلاب تشکیل می داد و اگر متهمی قرار بود به جایی دیگر منقل شود، می‌بایست با تاکسی و هزینه شخصی خودمتهم انتقال داده می شد،اما با ورود بنزهای الگانس به این نیرو، شکل و شمایل زیبایی به این بخش نیروی انتظامی داده شد.

فرقی نمی‌کند چپ باشد یا راست،اگر در چارچوب رهبری و نظام باشد و توان مدیریتی داشته باشد از او استفاده می کنم،این جمله ای بود که رودکی از قول قالیباف بیان کرد و درپاسخ به شبهاتی پیرامون استفاده بیش از حد وی از مدیران فامیلی در شهرداری تهران گفت: یکی ازاعتقادات قالیباف استفاده از توان مدیریتی تمامی گروه هاست.
رودکی به پست های مدیریتی در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: قالیباف برای اولین بار یکی از برادران اهل سنت که از اهالی سنندج هست را به عنوان رییس سازمان اتوبوسرانی تهران گمارده است و یا یکی دیگر از شهرداران مناطق 22گانه تهران یکی دیگر از برادران اهل سنت است که این نشان از اعتقاد قالباف به خرد جمعی و استفاده ازتوان تمامی گروه‌ها دارد.
به گفته وی درفراوانی مدیرانی خراسانی در شهرداری تهران حدود 6 درصد است. رودکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در چندین سال اخیر از نظر دستگاه های نظارتی، عملکرد مالی شهرداری تهران،عملکردی شفاف و درخشانی بوده است افزود:خرید واگن مترو و تجهزیرات وارداتی، باز کردن ال سی های مختلف و... همه و همه در دوران قالیباف در شهرداری تهران رخ داده است که این نشان می دهد در شرایط تحریم هم می‌شود کارکرد و گناه تورم وگرانی و کمبود رابرگردن تحریم ها و دیگران هم نیانداخت.
 وی تصریح کرد: ثبات بخشی به قیمت ها و ادمه پرداخت یارانه به شکل اصلاح شده و بصورت نقدی و غیر نقدی و افزایش واریزی یارانه ها برای دهک های پایین جامعه از اهم برنامه های اقتصادی قالیباف خواهد بود.
 رودکی بیان داشت: یکی از برنامه اقتصادی قالیباف به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  امنتیت بخشی و آرامش به اقتصاد ایران ظرف 2 سال است به این معنی که سرمایه گذاران و بازرگانان و شرکت ها باشرایط حال حاظر که در ظرف یک روز سرمایه هایشان کاهش می یابد مواجه نشوند و با ایجاد یک امنیت اقتصادی در سطح جامعه قیمت بازار داری ثبات  و تعادل شود.
 همچنین در این نشست علی نجات به عنوان قائم مقام شورای هماهنگی و قاسم مکارم دبیر شورای هماهنگی و فرهاد فروهی به عنوان مسول کمیته رسانه ها فارس معرفی گردید.
انتهای پیام/523
نظرات بینندگان