کد خبر: ۳۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۲
خطیب نماز جمعه خرامه:

نمی توان در مقابل تضعیف کنندگان شورای نگهبان ساکت نشست

نماز جمعه این هفته شهرستان خرامه در کنار معتکفین مسجد صاحب الزمان (عج) با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شیرازه از خرامه، نماز جمعه این هفته شهرستان خرامه به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین صباحی امام جمعه شهرستان در محل برگزاری اعتکاف در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

امام جمعه خرامه در ابتدای سخنان خود به سالروز ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) اشاره کرد و این روز را تبریک گفت. وی در ادامه حدیثی را در وصف ایشان نقل کرد و حضرت علی (ع) را یکی از عجایب خلقت و بنده خاص خدا برشمرد.

وی در ادامه به آیات و روایات مربوط به ایشان اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) در مدح حضرت علی (ع) طوری سخن می گوید که بعد از رسول خدا هیچ شکی برای مردم نماند. سربرگ نامه اعمال ما محبت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است؛ اگر همه ی مردم حضرت علی (ع) را دوست داشتند خداوند جهنم را خلق نمی کرد. پیامبر (ص) فرمود : وحی الهی در مورد سه خصلت حضرت علی (ع) بر من وارد شد، آقای مسلمانان، پیشوای پرهیزگاران، پیشوای روسفیدان روز قیامت.

خطیب نماز جمعه خرامه، در ادامه صحبت های خود این نکته را یادآور شد که ولایت همان ولایت است، دشمن همان دشمن است و خطر همان خطر، خطری که اکنون جامعه ما را تهدید می کند خانه نشین شدن ولایت فقیه است اما امت انقلاب اسلامی چنین نیست که دور ولی را خالی کنند تا حادثه ثقیفه دوباره اتفاق بیفتد. به پشتوانه مردم، حماسه سیاسی شکل خواهد گرفت و سه ملاک پشتیبانی از ولایت فقیه که همان مبارزه با آمریکا و نظام سرمایه، ساده زیستی و حفظ وحدت است محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی در پایان خطبه اول ضمن اشاره به حدیثی دیگر در مورد شخصیت امیرالمومنین (ع)، مردم را به محبت در دل، زبان و عمل نسبت به ایشان دعوت نمودند.

امام جمعه خرامه پس از درود به خاندان پاک رسول خدا (ص)، ضمن تشکر از حضور جوانان در اعتکاف امسال این نکته را یادآور شد که دشمن می خواهد جوانان را دل سرد کند. الحمدلله امروز جوانان محکم پای نظام ایستاده اند. این حضور را در اعتکاف، دعای عرفه، راهیان نور و دیگر مراسمات مشاهده می کنیم.

وی در ادامه از محبت همشهریان جهت کمک به حرم امام حسین (ع) علی رغم وجود فقر در منطقه تشکر نمود.

خطیب نماز جمعه خرامه، ضمن اشاره به اتفاقات هفته گذشته در رابطه با صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری اینگونه ادامه داد که مسئله سیاسی کشور مسئله انتخابات است. با توجه به تعدد و رو آوردن همه سلایق سیاسی به انتخابات باید از کار کردن در چارچوب قانون صحبت کنیم. مقام معظم رهبری در مورد شورای نگهبان اینگونه می فرمایند که اثبات صلاحیت یا رد صلاحیت یک وظیفه است، اگر از مجموعه فعالیت های نظام برداشته شود چیزی نمی ماند.

وی افزود: نمی توان در مقابل تضعیف کنندگان شورای نگهبان ساکت نشست. اگر ساکت بنشینیم مطمئناً ضربه جبران ناپذیری به انقلاب وارد خواهد شد. نباید این دستگاه ها به خاطر یک نفر ضربه بخورند. ما در برابر حقانیت شورای نگهبان و تمکین آن مسئول هستیم. معیارهای اصلی انتخابات که همان انتخابات باشکوه و انتخاب اصلح است باید برجسته باشد. در این هنگام نوای تکبیر در فضای مسجد طنین انداز شد.

حجت الاسلام صباحی در پایان خطبه های خود ضمن گرامیداشت حماسه سوم خرداد، از فاتحان خرمشهر، شهیدان جهان آرا، متوسلیان، باکری، باقری، صیاد شیرازی و کاظمی یاد کرد و آنان را افتخارات این سرزمین برشمرد.

برچسب ها: خرامه ، نماز جمعه
نظرات بینندگان