کد خبر: ۳۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۲

تاسیس اتحادیه چاپخانه داران در استان فارس

تولیدات چاپخانه داران در ایام انتخابات، باید نقش فرهنگی و دین محور خود را حفظ کند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشستی که با حضور مدیران چاپخانه ها در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد با اشاره به اینکه تولیدات چاپخانه داران در ایام انتخابات باید نقش فرهنگی و دین محور خود را حفظ کند، نوید تاسیس اتحادیه صنفی چاپخانه داران در استان فارس را اعلام داشت و گفت: هرچه به تکنولوژی نزدیک شویم هرگز از صنعت چاپ بی نیاز نخواهیم شد.
 احمد همتی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حمایت از مدیران ارزشمند چاپخانه ها و زیرمجموعه های وابسته به چاپ و نشر، موانع موجود در زمینه های تسهیلات بانکی، سهولت در مراحل صدور مجوز و نشست های کاربردی با سازمان صنعت و معدن برای دریافت همکاری را در حال پیگیری دارد تا از این طریق خدماتی را برای بروز کردن تکنولوژی و امورات اقتصادی صنعت  چاپ و نشر را در استان ادب پرور فارس دنبال نماید.
این مقام فرهنگی از استقرار و ضرورت چاپخانه ها در شهرک چاپ استان خبر داد و گفت: قرار گرفتن این صنعت در حوزه فرهنگی نیازمند توجه ویژه است تا با علم و دانش لازم و بهره گرفتن از تغییر و تحولات روز جهانی چاپ بتواند تولید ثروت نماید و از این ثروت در جهت خدمت رسانی به استان فارس و حتی
استان های هم جوار نیز استفاده شود و محصولات و تولیدات خود را با کیفیت، سرعت و قیمت مناسب در اخیار قرار دهند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: اگر صرفا به مسائل ظاهری و مالی و بهره برداری های اقتصادی از صنعت چاپ توجه شود، ممکن است در این مسیر دچار خطا و اشتباه شویم و برای رسیدن به خواسته های سفارش دهندگان خدای ناکرده به آبروی مومنی و یا شهروندی آسیب وارد کرده و در کارهایی که با عموم مردم سر و کار داریم این لطمه جبران ناپذیر شود.

 همتی با اشاره به نزدیک بودن ایام ارتحال معمار بزرگ انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی (ره) با مدل و سبک مدیریت خاص خود باعث شد تا دین دوباره به عرصه جامعه بازگردد و امروز شاهد آن هستیم که موج اسلام خواهی در حال فراگیری در جهان است. وی بیان کرد: امروز در آستانه یک تحول عظیم یعنی انتخابات هستیم که برای ملت حرکت مبارک و فرخنده ای است تا از میان افراد صالح، اصلح ترین را انتخاب نمایند و این خود بیان کننده حساسیت و دقت نظر در فعالیت و تولیدات چاپ و نشر دارد که اگر مواظب نباشیم و مراقبت ننمایم، گرچه مردم خودآگاهانه عمل می نمایند اما ممکن است آدرس های غلط و یا دور از مقصد اصلی را نشان دهیم که در این صورت عملکرد دنیایمان ره توشه آخرت نخواهد شد.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: باید منافع ملی را بر منافع گروهی و حزبی ترجیح دهیم و دربحث انتخابات دچار افراط وتفریط نشویم و فضای جامعه را برهم نزنیم و از طریق چاپ و نشر بستری را فراهم نماییم تا باعث ترقی و رشد و بالندگی نظام و مردم و مملکت بشود.
 همتی ضمن با اهمیت برشمردن  و پرداختی به اصول و ایجاد یک بستر فرهنگی گفت: این بستر فرهنگی را بایستی در اختیار کسانی گذاشت که شایسته هستند و با ایجاد یک فضای آرام و با روحیه برادری، راستی، محبت و احترام به رقابت پرداخته شود.

احمدرضانداف، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با اشاره به اینکه فارس دارای قدمت 100 ساله درحوزه صنعت چاپ است، گفت: فعالیت 192 چاپخانه وزیرمجموعه های چاپ دراستان فرهنگی فارس نشان از رونق تولیدات فرهنگی است که این خود نیازمند تحول و پیشرفت و تغییر در سبک و تکنولوژی به کار رفته را نمایان ترمی سازد.
نظرات بینندگان