کد خبر: ۳۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

آیت الله ایمانی: فارس بايد در بعد قرآني در كشور پيشتاز باشد

ر زمینه تعمیق مفاهیم قرآنی، حفظ، روخوانی و سایر برنامه‌ها باید از همه امکانات و توانمندی استان استفاده لازم انجام شود و همه موسسات و دستگاه‌ها تحت یک مجموعه واحد و به‌عنوان تقویت کننده یکدیگر در زمینه قرآن فعالیت كنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماينده ولي فقيه در فارس، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تاکید کرد: با پيش‌بيني و اجراي برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فوق‌برنامه در بعد قرآني، فارس بايد در اين زمينه پيشتاز كشور باشد.
آيت‌الله اسدالله ايماني در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان فارس گفت: باید فعالیت فوق برنامه‌ای با محوريت قرآن، در سطح  استان پیش‌بینی و آماده شود و با هماهنگی دستگاه‌های دولتی و غيردولتي و بهره‌بردن از استعدادها و توان فارس و توانمندی‌های مردمی در اين ارتباط، فعالیت‌های قرآنی استان را ساماندهی کنیم.
آیت الله ایمانی با تاكيد بر لزوم دعوت از گروه‌هاي مردمي فعال در زمينه قرآني، ادامه داد: بايد از توانمندی‌های بسیار آنها نیز جهت ارتقاء فعالیت‌های قرآنی استفاده كنيم.
امام جمعه شيراز گفت: در زمینه تعمیق مفاهیم قرآنی، حفظ، روخوانی و سایر برنامه‌ها باید از همه امکانات و توانمندی استان استفاده لازم انجام شود و همه موسسات و دستگاه‌ها تحت یک مجموعه واحد و به‌عنوان تقویت کننده یکدیگر در زمینه قرآن فعالیت كنند.
وی تصريح كرد: استان فارس باید در زمینه قرآن پیشتاز استان‌های دیگر باشد نه اینکه هم آوا و هم‌آهنگ  با ديگر استان‌ها، حرکت قرآنی خودش را دنبال کند.
وي توصيه كرد: مسئولین دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های مختلف قرآنی باید جلسه‌ای با کارشناس قرآنی دستگاه خود برگزار كرده و با ارايه نظرات کارشناسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شركت كرده و با بیان نظرات و پیشنهادات خود به پیشرفت استان در امر قرآني کمک كنند.
آیت‌الله ایمانی همچنين با اشاره به تجربه موفق استان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و بیان نکات اخلاقی و موارد قانونی و تخلفات انتخاباتی به كانديداها در آن دوره، تصریح کرد: لازم و ضروری است که جلسه‌ای مشابه، با کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا و نیز رؤسای ستادهای انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزار و نكات اخلاقي به آنان گوشزد شود.
نظرات بینندگان