کد خبر: ۳۹۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۲

خدائیان: راه اندازی کاروان های خودرویی و استفاده از بلندگوهای سیار جرم است

هر گونه استفاده از امکانات دولتی، تبلیغ کارمندان دولت در ساعات اداری و نصب آگهی های تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی رانندگی و تابلوهای بیمارستان ها جرم است و نصب هر گونه پلاکارد به غیر از محل های ستاد انتخابات جرم محسوب و با آنها برخورد می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، ذبیح الله خدائیان ظهر دوشنبه در نشست خبری با موضوع انتخابات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از افراد رد صلاحیت نامزدهای حضور در انتخابات شورای شهر را براساس نظرات دادگستری می دانند، گفت: طبق قانون مراجع مشخص شده اند و این دستگاه ها به وظیفه خود عمل می کنند و دستگاه قضایی تنها سابقه و یا داشتن محکومیت نامزدها را مشخص و اعلام می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راه اندازی برخی از ستادهای صوری حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری در شیراز تصریح کرد: اگر چنین ستادهایی بحث خرید رأی را پیگیری می کنند، جرم است و ما طبق قانون با آنها برخورد می کنیم و اگر هم به نوعی کلاهبرداری باشد به عنوان جرم عمومی محسوب شده و مورد پیگیری قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به راه اندازی ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان فارس گفت: تاکنون 67 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان فارس راه اندازی شده است و از طرفی راه اندازی ستادهای پیشگیری از تخلفات نیز کمک بسیار موثری در روند هر چه قانونی برگزار شدن انتخابات دارد.

خدائیان افزود: متاسفانه از جمله اتفاقاتی که در اکثر انتخابات روی می دهد راه اندازی کاروان های خودرویی و استفاده از بلندگوهای سیار است که این حرکت جرم محسوب می شود و با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: هر گونه استفاده از امکانات دولتی، تبلیغ کارمندان دولت در ساعات اداری و نصب آگهی های تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی رانندگی و تابلوهای بیمارستان ها جرم است و نصب هر گونه پلاکارد به غیر از محل های ستاد انتخابات جرم محسوب و با آنها برخورد می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برخورد با تخلفات انتخاباتی دوره های قبل یادآور شد: در دوره قبلی انتخابات نیز دستگاه قضایی به طور کامل با متخلفین انتخاباتی برخورد کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی نیز گفت: چنانچه این پیامک ها در زمان مجاز تبلیغاتی باشد بلامانع است، اما در غیر از زمان مشخص شده ممنوع و پیگرد قانونی خواهد شد.

خدائیان تصریح کرد: نامزدهای حضور در انتخابات باید توجه داشته باشند که در مباحث تبلیغاتی خود از سیاه نمایی و تهمت زدن به دیگران خودداری کنند.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
0
کار واقعا خوبی است