کد خبر: ۳۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

می توانیم از حضور در 14 خرداد، پیش‌بینی حضور 24 خرداد را بکینم

حضور در 14 خرداد و حرکت عظیم خروشان ملت ایران در سالروز ارتحال امام راحل، فضای رسیدن به 24 خرداد و حماسه بزرگ سیاسی را فراهم می‌کند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: امسال مراسم ارتحال امام راحل به انتخابات و حماسه سیاسی نزدیک است و حضور در 14 خرداد و حرکت عظیم خروشان ملت ایران در سالروز ارتحال امام راحل، فضای رسیدن به 24 خرداد و حماسه بزرگ سیاسی را فراهم می‌کند.

آيت‌الله اسدالله ايماني در دیدار اعضاء ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، افزود: 15 خرداد در زندگی همه انسان ها تحول به وجود آورد و فضایی را ایجاد کرد که آرام آرام آثار این تحول و دگرگونی را در عرصه های مختلفِ زندگی همه انسان ها شاهد هستیم. آیت‌الله ایمانی ادامه داد: می توانیم از حضور در 14 خرداد، پیش‌بینی حضور 24 خرداد را داشته باشیم و این حضور برای 24 خرداد به ما خط و نشان می دهد و مسیر را مشخص می‌کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس درخصوص بزرگداشت روز 14 خرداد با اشاره به بزرگداشت ایام الله، خاطر نشان كرد: روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ هر ملتی باید پایدار بماند.
وي تصریح کرد: امسال در نیمه خرداد با پنجاهمین سال بزرگداشت 15 خرداد روبرو هستیم و می طلبد تکریم بیشتری برای 15 خرداد داشته باشیم. آیت‌الله ایمانی ضمن یادآوری اهمیت تصمیم به موقع و به‌جای مجلس خبرگان رهبری درباره انتخاب رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام خمینی(ره) افزود: چیزی از قبول قطع‌نامه نگذشته بود و دشمن هنوز امید به بازگشت داشت و هنگام ارتحال امام تمام قدرت‌های استکباری جهان آماده بودند برای اینکه از این فرصت استثنایی به قول خودشان استفاده کنند اما مجلس خبرگان رهبری در دوره اول تصمیمی به موقع و به‌جا گرفت که این 24 سالی که از آن حاثه گذشته هر سال و هر روز نشان می دهد که چه
تصمیم گیری صحیح، لحظه‌ای و به موقع انجام گرفت.
امام جمعه شیراز تعیین رهبری را مهمترین مسئله در تعیین سرنوشت مسلمانان دانست و گفت: امروز مدیریت، بینش سیاسی، تدبیر و رهبریِ رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف زبانزد خاص و  عام است. همه دیپلمات های بزرگ جهان به عظمت مدیریت رهبر معظم انقلاب صحه گذاشتند و این چهره بلند تاریخ انقلاب اسلامی را به‌عنوان برترین مدیر در سطح جهان معرفی کردند و این کاری است که مجلس خبرگان رهبری انجام داد.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز شرائط ویژه کشور اقتضا می کند که ما افکار و اندیشه های حضرت امام راحل را مد نظر داشته باشیم. امام راحل فرمودند آمریکا یک ببر کاغذی و یک طبل توخالی است. 34 سال است که ما با آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنیم و در تمام مصاف‌ها آمریکا عقب نشینی کرده است و این  یک امر ساده‌ای نیست. همه این ها به برکت رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: آمریکا امروز تمام قدرتش را در سوریه پیاده کرده و الان دست خالی بر می گردد، آمریکا یک روز همه قدرتش را در جنگ تحمیلی پیاده کرد و دست خالی برگشت. آمریکا آمد در خلیج فارس برای اینکه شناسنامه جمهوری اسلامی را باطل کند و شجری طیبه انقلاب اسلامی را بخشکاند و امروز دست از پا درازتر برگشته است.

آیت‌الله ایمانی ضمن یادآوری اینکه شرایط امروز ویژه‌ است و آمریکا در ضعیف‌ترین مراحل قدرتش قرار دارد، تاکید کرد: ما باید از این موقعیت استفاده کنیم و این ضعف آمریکا به ما نشان می‌دهد که آنچه امام راحل فرمودند در حال پیاده شدن است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تصریح کرد: ما باید اندیشه‌های امام راحل را تبیین کنیم و در این قضایا همه دستگاه‌های فرهنگی و فرهنگ ساز ما این حرکت را دنبال بکنند، در این شرائط ما باید حضورمان را و حمایتمان را از بنیان‌گزار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب بیش از گذشته نشان بدهیم و اثبات کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: امام شخصیتی است که باید قرن‌ها بگذرد تا چهره واقعی ایشان برای دنیای بشریت روشن بشود، امام جزو نمونه‌هایی بود که خدا او را انتخاب کرده بود. انتخاب خدا براساس انتخاب‌هایی بود که خود امام انجام داده بود. یعنی اگر امام در طول عمرش خدا را انتخاب نکرده بودند، خدا هم او را انتخاب نمی کرد اما عین نکاتی که خدای متعال برای حضرت موسی، ابراهیم، نوح، عیسی، پیامبر در انتخاب او در استفاء او و برگزیدن این چهرهای بلند به‌کار گرفته، همان وضعیت را برای امام عزیز ما به‌کار گرفته و این به این خاطر بود که در تمام عمر چیزی جز خدا نخواست.

آیت‌الله ایمانی افزود: این امام با این شرایط، جا دارد که همه ساله مردم ما برای رفتن به مزارش و زیارت ضریح مطهر او در سالگرد او، حضور حماسی خودشان را به نمایش بگذارند. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطرنشان كرد: شاخ و برگ ساختاری که امام به وجود آورد، درحال سایه افکندن بر سر مردم دنیا است و پیشگویی های او یکی پس از دیگری عملیاتی می شود.
امام فرمودند که به زودی مناصب کلیدی دنیا در اختیار حزب الله قرار می گیرد و ما شاهدیم که این مناصب یکی پس از دیگری در حال انجام است.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد: ما موظف هستیم که از تفکر امام، خط امام، فکر امام و راه امام، دفاع لازم را داشته باشیم. امام جمعه شیراز تاکید کرد: همه مسئولین باید در این عرصه، حضور فعال و چشم‌گیر داشته باشند و هرچه می توانند به‌کار ببندند. آنچه داریم از برکت وجود امام راحل است. ایشان حقی به عهده همه انسان ها دارد. همه انسان‌ها باید این حق را ادا کنند و جایگاه مسئولین نظام جمهوری اسلامی و مردم بیشتر از سایرین و دیگران است.
نظرات بینندگان