کد خبر: ۳۹۴۰۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
دین یا دنیا

«آیت الله مصباح» به دنبال چیست؟

این که احمدی نژاد بر سر این اصول نماند و این مساله را پای مردم، خواصی مثل علامه مصباح و حتی رهبری نظام نوشتن مغلطه ای تاریخی است که امروز خیلی ها می خواهند با استفاده از آن پایه های اعتقاد به علما و حتی رهبری را بزنند.
شیرازه-سجاد توکلی/ این خطوط نه برای دفاع از نامزد یا گروه و جریان خاصی به رشته تحریر درآمده بلکه هدف از آن دفاع از مردی است که این روزها و بهانه های مختلف موج تخریب بر علیه او به کار افتاده است. نمی خواهیم مجددا بگوئیم که او مطهری زمان است و علامه طباطبایی دوران؛ سال هایی که عده ای در لباس روشنفکری در روزنامه هایشان نوشتند و گفتند "علیه خدا هم می شود تظاهرات کرد" تنها کسی که یک تنه ایستاد و سینه سپر کرد او بود. این رفتار مجاهدانه بود که رهبر انقلاب اوصافی که ذکر شد را برای این فیلسوف به کار بردند.
مجال نیست که بگوئیم زمانی که بسیاری از مدعیان در وقایع سال 88 روزه سکوت گرفته بودند، چه کسی علم روشنگری و بصیرت را به دوش کشید.

علامه مصباح یزدی در طول زندگی، بویژه در حیات سیاسی خود ثابت کرده که تمام عیار پای ارزشها و اصول اسلامی که امام خمینی پرچم دار احیای آن بود، یعنی "اسلام ناب محمدی" می ایستد. بدگویی، توهین و تهمت نمی تواند این شاگرد راستین مکتب امام را از میدان به در ببرد.

آنچه به دنبال بیانش هستیم، نه بررسی سوابق آیت الله مصباح یزدی است بلکه نگاهی ظریف به علت حمایت وی از افراد خاص در انتخابات های گذشته و پیش روست.

احمدی نژاد 84 که در حال حاضر با آنچه بود فاصله گرفته، مصداقی است عینی از درستی تحلیلی که در ادامه می خوانید.

در میان نامزدهای انتخابات 84 تنها کسی که بی پروا از لزوم بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب و اسلام حرف زد، کسی نبود جز محمود احمدی نژاد. همان کسی که به تعبیر رهبر انقلاب در زمان دولت نهم، توانست قطار انقلاب را به ریل خود برگرداند.

رئیس موسسه امام خمینی و شاگردانش به همراه خیل عظیمی از جوانان و مردم مومن و زجرکشیده از کسانی بودند که از آمدن شخصی که در بحبوحه کارزار انتخابات و در میان شعارهای رنگارنگ توسعه و آزادی و ژست های مانکنی نامزدها، یک تنه شعار بازگشت به اصول انقلاب و اسلام را سر می دهد، دفاع کردند.

این که احمدی نژاد بر سر این اصول نماند و این مساله را پای مردم، خواصی مثل علامه مصباح و حتی رهبری نظام نوشتن مغلطه ای تاریخی است که امروز خیلی ها می خواهند با استفاده از آن پایه های اعتقاد به علما و حتی رهبری را بزنند.

در تاریخ داریم که پیامبر عظیم الشان اسلام برای دو نفر عبارت عجیب و بلند «منا اهل البیت» را به کار برده اند. یکی سلمان و دیگری زبیر!

زبیری که به واسطه انحرافش از اصول، از اوج عزت به دره غفلت سقوط کرد و در مقابل ولی مطلق خدا شمشیر کشید و آتش بیار معرکه جمل شد. به آنانی که این قبیل سوالات را می کنند باید گفت که براساس این استدلال شما چاره ای نیست جز این که بپذیریم شخص نبی مکرم اسلام نیز (نعوذ بالله) دچار اشتباه و خطا شده است.

و البته رحمت خدا بر امامی که سال ها قبل فرمود: "ملاک حال فعلی افراد است" و این گفتار خط بطلان این ادعاها است.

اما چرا عالمی همچون علامه مصباح یزدی در این شرایط برای اولین بار و به صورت واضح و روشن علاوه بر بیان اصول و قواعد از اشخاص نام می برد؟ کامران باقری لنکرانی که قبل از تائید صلاحیت در دیدار با علامه مصباح از وی به عنوان اصلح در نامزدها نام برده شد با عملکردش در برابر نظر شورای نگهبان ثابت کرد که نظر آقای مصباح بی دلیل نبوده است.

اما چرا وی بعد از نبودن نام لنکرانی در میان احراز صلاحیت شده ها و پس از دو روز از شروع برنامه های تبلیغاتی نامزدها در رسانه ملی، مجددا اعلام نظر و با نام بردن از سعید جلیلی به صورت مصداقی از یک نامزد دفاع کرد سوالی است که می خواهیم به آن پاسخ دهیم.

نگاه به گفتار و رفتار و سابقه کسانی که با حضور در وزارت کشور برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کردند و چهره ای که 8 نامزد تائید صلاحیت شده در این چند روز تبیلغات رسمی از خود به نمایش گذاشتند نشان می دهد که کسانی که نماینده مردم قم در خبرگان رهبری از آن ها اسم برده است، تنها کسانی هستند که بی پیرایه از لزوم تاسی و تمسک به اسلام ناب گفته اند.

تنها نامزد تائید صلاحیت شده که به صورت واضح و روشن سخن از لزوم بازگشت به شعارهای امام و انقلاب  به میان آورد، سعید جلیلی بود. در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو، تنها جلیلی بود که از اسلام ناب محمدی به عنوان راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی یاد کرد. آیت الله مصباح در دیدار با جلیلی به این نکته اشاره کرد و گفت: «امیدواریم که احیای ارزش‌های اسلامی به دست ایشان (جلیلی) اتفاق بیفتد و ایشان بهترین یاور رهبری باشند.»

در یک جمله باید گفت: افرادی مانند آیت الله مصباح یزدی ملاکش در حمایت از هر فرد و شخصی مطابقت گفتار و عملکرد و سابقه آن شخص با اصول اسلام است. او برای انجام وظیفه، عمارگونه تکلیفش را انجام می دهد. کاری که هم طرازان وی علی رغم نیاز جامعه اسلامی به روشنگری و هدایت کمتر انجام داده و می دهند. هزینه کردن آبرو برای اسلام، از فدا کردن جان هم ارزشمندتر است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
0
تحلیلتان بسیار غیر منصفانه و مغلطه امیز بود من کار به کسی ندارم بنده به مصباح اعتماد کردم و او را شخصی بصیری دانستم و به احمدی نژاد رای دادم الان هم پشیمانم و مقصر اصلی را مصباح و ... میدانم و بس دیگه هم به کسی اعتماد ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
0
دیروز بی بی سی در گزارشی به نقل از دن شوفتان، رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه حیفا نوشت: “احمدی نژاد چهره زشت رژیم ایران است. بنابراین از نظر اسرائیل او برای نشان دادن ماهیت رژیم به افرادی که شاید ساده لوح باشند بسیار مفید بوده است.”

این مقام اسرائیلی به بی بی سی فارسی همچنین گفت: “اگر شخص باهوش تری جای او بود اما همچنان به ساخت بمب اتمی ادامه می داد، از تروریسم در دنیا حمایت و با مردمش وحشیانه برخورد می کرد، کار ما برای متقاعد کردن افکار عمومی جهان سخت تر می شد. اما احمدی نژاد کار ما را راحت کرد. بنابراین ما به نوعی از پایان دوره رئیس جمهوری او متاسفیم.”
حقیقت گو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
0
خدا وکیلی با این تحلیلی مزخرف صدمه زدی به آیت الله.جلیلی با زور ودیکتاتوری میخواین ریس جمهور کنین؟حالا دیگه برنامه ندارین میخواین از دین واسلام و روحانیت مایه بذارید؟
سید هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
2
احسنت کاملا درست است تنها کسی که شعار دین داد و احیای ارزشهای اسلامی بین این هشت نفر دکتر جلیلی است و گرنه بعضی از این اقایان که شرمشان می شود دم از دین و نظام دینی وارزشها بزنند و این مسائل در ذهن و فکر مادی انها نیست
حامیان جلیلی استان فارس
http://jalele1392.blogfa.com/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
0
زبیر نبود بلکه ابوذر بود
مسلمان ايراني
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۲
0
دين امده تا برنامه اي باشد براي سعادت در دنيا و آخرت
دين يا دنيا مغلطه ي شماست.
هم دين و هم دنيا و هم آخرت باهم!!!
دوس داريد سرتون رو بكنيد زيره برف...
كاش شما خوارج دوران معاصر ،دست از سره اين اسلام و شيعه ي مظلوم برمي داشتيد...
هم اسلام و هم مملكت رو داريد نابود ميكنيد.
خسارت و دشمني در ظاهر اسلامي كه شما و امثال شما ميكنيد در حق اسلام وشيعه ، كافران و صهيونيست ها هم از عهدش برنمي آيند.
منظورم به تفكر امثال شيرازه و رجا و پايداري هاست
اگر شرف داريد بدون سانسور چاپ كن شيراز