کد خبر: ۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۲

امام جمعه شیراز: بی‌تدبیری‌ها عامل بی‌ثبا‌تی ‌اقتصاد است

امام جمعه شیراز گفت: اگر برخی بی‌تدبیری‌ها در چند ماه اخیر نبود تحریم نمی‌توانست این‌گونه بر مسائل معیشتی و اقتصادی مردم تاثیر بگذارد.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: 14 خرداد 1368 روز معرفی مقام معظم رهبری به عنوان رهبر این کشور و ولی امر مسلمین جهان است.

وی افزود: امسال وارد بیست و ششمین سال رهبری ایشان می‌شویم در حالی که دشمن از تمام امکانات خود برای تضعیف ولایت فقیه و به ویژه شخصیت رهبر معظم انقلاب بهره می‌برد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: دوستان انقلاب نیز به دلیل برخی ملاحظات از قبیل حجاب معاشرت نسبت به بازگو کردن شخصیت این مرد آسمانی آنچنان که باید به صحنه نمی‌آیند.

ایمانی خاطرنشان کرد: دوستان به دلیل منافع یا ملاحظاتی که دارند فضائل را تعقیب نکرده و در بیان نمی‌آورند و دشمنان پی در پی عیب‌جویی و تهمت را آشکار می‌سازند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی معرفی این رجل آسمانی بر همگان ضرورت دارد.

ایمانی تصریح کرد: چهره مقام معظم رهبری به عنوان مدیر در بحران‌ها بسیار درخشان است.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در شرایطی مدیریت کشور را بر عهده گرفتند که جنگ زیرساخت‌ها را نابود کرده بود و روحیه‌ها وضعیت ویژه‌ای داشت.

وی بیان کرد: دشمن صف آرایی کرده بود تا بتواند از خلا رهبری سوءاستفاده کند اما مقام معظم رهبری توانست کشور را از بحران‌ها عبور داده و به اینجا برسانند که امروز از نظر علمی، سیاسی، فناوری و اجتماعی در اوج قله عزت است.

ایمانی در ادامه گفت: جنگ اول خلیج فارس دامی بود که بوش پدر به بهانه دفاع از کویت برای ایران گسترده بود و حتی برخی صاحب‌نظران در داخل کشور گفتند اکنون صدام خالدبن ولید و سیف‌الاسلام است و باید از وی حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با هوشیاری بیان کردند که ما در جنگ باطل با باطل دخالت نمی‌کنیم.

قتل‌های زنجیره‌ای، یکه‌تازی مطبوعات در شکستن ارزش‌ها، ملتهب کردن به عمد فضای جامعه، شبه کودتای 18 تیر 1378، پیگیری پروژه‌هایی مانند «نافرمانی مدنی»، «براندازی خاموش»، «استحاله از درون» و «فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا»، مواردی بود که ایمانی در فهرست توطئه‌های مدیریت شده توسط رهبری به آن اشاره کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحصن نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استعفای پی در پی وزرا و مدیران استانی نیز به خیال شکستن نظام انجام شد.

ایمانی ابراز داشت: پس از این بحران‌سازی‌ها، 11 سپتامبر اتفاق افتاد که آمریکا گفت تمام کشورهای دنیا یا با ما هستند یا بر ما و باز در حمله به عراق و افغانستان شاهد درایت مقام معظم رهبری بودیم.

وی اضافه کرد: فتنه سال 88 که هشت ماه کشور را معطل کرد، مدیریت بیداری اسلامی، پیروزی مسلمانان در جنوب لبنان، جنگ 33 و 22 روزه و بسیاری موارد دیگر که برخی اکنون نیز ادامه دارد به ما نشان داد که این مرد آسمانی چگونه توانسته است کشور را از امواج متلاطم عبور دهد.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: اگر برخی بی‌تدبیری‌ها در چند ماه اخیر نبود تحریم نمی‌توانست این‌گونه بر مسائل معیشتی و اقتصادی مردم تاثیر بگذارد.

وی به برخی نقل قول‌ها از حضرت امام (ره) اشاره کرد که در دوران حیات پربارشان مقام معظم رهبری را «سرمایه انقلاب»، «شایسته رهبری» و «عالم به دین و سیاست» خطاب کرده و فرموده بودند «با وجود آقای خامنه‌ای خلا رهبری در این کشور نخواهد بود».

ایمانی تصریح کرد: باید ببینیم که مقام معظم رهبری کشور و مردم را چگونه تحویل گرفت و آن را به کجا رساند و زمانی در این معنا تعمق کنیم بهترین نعمت خود را نعمت رهبری خواهیم دانست.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخنرانی تاریخی حضرت امام در فیضیه به تشریح تاریخچه شکل‌گیری قیام 15 خرداد پرداخت.

ایمانی 15 خرداد را آغاز شکل‌گیری عنصر مقاومت در تاریخ کشور و روز تولد دوباره اسلام توصیف کرد و افزود: امام 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد چرا که گرامیداشت آن گرامیداشت اسلام و عاشورا و مقاومت در برابر زشتی‌ها و ناهنجاری‌ها است.

وی همچنین به تبیین نقش حضرت امام در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در میان عوامل پیروزی انقلاب به طور قطع جامعیت و اثرگذاری شخصیت حضرت امام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

امام جمعه شیراز بیان کرد: اخلاص امام در بین خصلت‌های دیگر ایشان برجسته محسوب می‌شد، به گونه‌ای که وی فنا در ذات لایزال الهی بود و هر چیز را برای خدا می‌خواست.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان