کد خبر: ۳۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۲

آیا جلیلی واقعاً گزینه جریان انحرافی است؟/بی بی سی چه می گوید؟

در پشت پرده این سناریو، یک اتاق فکر مشترک وجود دارد؛ اتاق فکری که از محبوبیت و مقبولیت دکتر جلیلی در میان مردم سراسر کشور اطلاع دارد و به همین دلیل به دنبال برچسب زدن به وی و تلاش برای کاهش رای اوست.
به گزارش شیرازه رجا نوشت: شبکه تلویزیونی ملکه بریتانیا، با انتشار گزارشی، منشا و خط اصلی تخریب دکتر سعید جلیلی و تلاش برای همراه دانستن وی با دولت و جریان نفوذی در دولت را مشخص کرد تا روشن شود که برخی رسانه های داخلی، با دامن زدن به این شایعه، با کدام رسانه خارجی مشغول پاس کاری هستند.
حسین باستانی که از همکاران دولت اصلاحات و بولتن نویس دولت در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی است، در مقاله‌ای که اخیرا در سایت اینترنتی تلویزیون انگلیس منتشر کرده، تلاش کرد تا سعید جلیلی را نماینده احمدی‌نژاد معرفی کند. بی‌بی‌سی در این زمینه نوشته است: "مطالعه دیدگاه ها، سوابق و درگیری های تیم محمود احمدی نژاد با رقبایش در سال های اخیر، نام جریان سیاسی حامی آقای جلیلی یعنی "جبهه پایداری انقلاب اسلامی" را به عنوان متحد قابل تصور این تیم در آینده برجسته تر می سازد. اگر قرار باشد مبنای قضاوت را "رفتار سیاسی" جبهه پایداری قرار دهیم، به نتیجه متفاوتی می رسیم: از هنگام تاسیس جبهه پایداری در سال ۱۳۹۰، تقریبا در هر مورد که منتقدان و موافقان دولت احمدی نژاد در حکومت به صف آرایی عملی در مقابل یکدیگر پرداخته اند، این جبهه به صورت تشکیلاتی رویاروی مخالفان قرار گرفته است."
 
باستانی در این مطلب، دقیقا الفاظی را انتخاب کرده و به کار برده که تاکنون در برخی رسانه‌های وابسته به نامزدهای انتخاباتی خاص درباره دکتر جلیلی به کار برده میشد. "جلیلی نفوذی احمدی‌نژاد است"، مطلع مشترک این تحلیل‌ها است که بی‌بی‌سی درباره آن نوشته است: "دشمنی مشترک تیم دولت دهم و جبهه پایداری با محافظه کاران سنتی و مدیران نسل اول جمهوری اسلامی، گرایش مهمی است که همچنان زمینه اتحاد عملیاتی این دو تیم را در عرصه سیاست ایران فراهم می کند و ممکن است اولین زمینه بروز آن، انتخابات مجلس دهم در ۱۳۹۵ باشد. در صورتی که وقوع حوادثی غیرمترقبه منجر به حذف قهرآمیز تیم دولت دهم از عرضه سیاست ایران نشود، تحقق سناریوی فوق می تواند جبهه پایداری را به "اسب تروای" جریان موسوم به "انحرافی" در داخل جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند."
 
نگاهی به رویکرد خصمانه تلویزیون دولتی انگلیس نسبت به دکتر جلیلی و تلاش برای انتساب این دیپلمات انقلابی به جریان انحرافی از سویی و مواضع رسانه‌های اینترنتی و مکتوب برخی جریانات سیاسی در این زمینه، کارشناسان و فعالان سیاسی را به این نتیجه رسانده که در پشت پرده این سناریو، یک اتاق فکر مشترک وجود دارد؛ اتاق فکری که از محبوبیت و مقبولیت دکتر جلیلی در میان مردم سراسر کشور اطلاع دارد و به همین دلیل به دنبال برچسب زدن به وی و تلاش برای کاهش رای اوست.
 
گفتنی است که در روزهای اخیر، برخی رسانه های داخلی منتسب به یک کاندیدای خاص، در رویکردی مشترک، تلاش ویژه ای را برای دامن زدن به این شایعه و منتسب کردن کاندیداتوری دکتر جلیلی به جریان فعلی حاکم بر دولت کرده است. به نظر می رسد گزارش امروز این رسانه انگلیسی واقعیت های جدیدی را از پشت پرده این تلاش رسانه ای روشن کند.
نظرات بینندگان