کد خبر: ۳۹۵۹۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
سید محمد انجوی نژاد:

روی نظرسنجی ها حساب نکنید/بنده هنوز به نتیجه نرسیدم

حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد در جلسه هفتگی کانون رهپویان وصال شیراز با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: یکی از چیزهایی که در کانون ما نسبت به آن حساسیم و نباید هزینه بشود، وحدت ما و شأن ماست
به گزارش شیرازه حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد در جلسه هفتگی کانون رهپویان وصال شیراز با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: یکی از چیزهایی که در کانون ما نسبت به آن حساسیم و نباید هزینه بشود، وحدت ما و شأن ماست.

مشروح سخنان انجوی نژاد را در ادامه بخوانید:

اولا شور و شوق انتخاباتی اقتضائاتی دارد که ان‌شاءالله رعایت شود. هنوز آحاد جامعه به صحنه نیامده اند ولی الحمدالله نوع تبلیغات تا اینجا هم اسراف کمتری دارد و هم از مانورهای خیابانی خبری نیست و تا اینجایش جای خوشحالی دارد. تبلیغات ریاست جمهوری نباید به سطح خیابانی و مانور و کارناوال بکشد؛ که غیر قانونی هم هست. اما اگر عده ای بریزند و کارناوال بگیرند نمی شود با آن ها برخورد کرد، یعنی از آن قانون هایی‌ست که نمی شود جلویش را گرفت. درخواست قوای انتظامی این است که این کارها انجام نشود و شما هم از این کارها نکنید. 4 تا موتور بردارید و بوق زدن در خیابان ها چه مدل تبلیغات برای رئیس جمهور است !؟ چه معرفتی در این هست؟ از طرف مقابل و این طرف و آن طرف هم می آیند و یک دفعه می رسد به جایی که همه دارند در خیابان بوق می زنند!


 مطلب دوم؛ اخلاقی‌ست که گمشده ی تمام کاندیداهای مطرح است. این از ضعف مبانی عقیدتی ما نشأت می گیرد و ان‌شاءالله بعد از انتخابات، هرکسی رئیس جمهور شد، من با مدرک از دوستان در همین جا، ثابت می کنم که اخلاق چقدر گم شده. از همه ی جناح ها. و الان 90 درصد کار تبلیغات دست ژورنالیست هاست که از روش های تبلیغاتی و ترفندهای این مدلی استفاده می کنند؛ بدون اینکه فکر کنند آیا این ترفند عواقب اُخروی دارد یا نه؟ برای قبر و قیامت‌شان ضرر دارد یا ندارد؟ اصلا به این چیزها فکر نمی کنند. وقتی مقصد این شد که یک نفر بالا برود، دیگر نمی شود طرفی که الان داغ وسط ماجراست را توجیه کرد که تو داری بی اخلاقی می کنی. بهترین جوابی که می دهد این است که آن ها هم دارند بی اخلاقی می کنند!

بنابر این خیلی توقعی نباشد که ما در این تبلیغات ورود پیدا کنیم و ورود هم نخواهیم کرد. ان‌شاءالله مردم بروند به هر کسی دوست دارند رأی بدهند.

اندازه ی ریاست جمهوری، که این شخص در اندازه ی ریاست جمهوری هست یا نه، ظاهرا قرار بود در مناظرات مشخص بشود، که با این مناظره ی زیبایی! که برگزار کردند به نظر می رسد که مشخص نخواهد شد!
بنده خجالت کشیدم 8 نفری که شأن ریاست جمهوری دارند با این وضعیت بنشینند و بهشان بگویند یک دقیقه و نیم می توانید صحبت کنید و تمام! روش مناظره این نیست. این یک شوی تبلیغاتی بود که نتیجه ی خاصی نخواهد داشت مگر اینکه ساختارش عوض شود.

چهارم فروردین عرض کردم که تخطئه جواب نمی دهد و الحمدالله دیدیم که هیچ کس تخطئه نکرد! و هیچ کس نگفت من خوبم و 7 نفر دیگر باید بروند، بنده تشکر می کنم!

یکی از چیزهایی که در کانون ما نسبت به آن حساسیم و نباید هزینه بشود، وحدت ما و شأن ماست. برای آدمی که آمده و می خواهد به مقامی از دنیا برسد. یک زمان وظیفه است بزنیم وسط گود، ولی وقتی بحث بین خودی هاست ما ورود پیدا نمی کنیم. دخالت هم نمی کنیم. از الان تا انتخابات بنده باید بشوم مسئول شورای حل اختلافات بین شماها! امید داریم که برادران و خواهران بیشتر دقت کنند؛ این جمع جزء نعمت های معنوی است، شما اجازه ندارید حراجش کنید برای مسائل سیاسی. اینجا جایی‌ست که در کنار شما 14 نفر شهید شدند. شما اجازه نداری ارتباطت را با خواهرت و برادرت بخاطر «هیچ»، بخاطر کسی که دقیقا نمی دانی چه می شود، خراب کنی. الان اینجا مصالح جهان اسلام که نیست. بین رئیس جمهور اسرائیل و حسن نصرالله که نمی خواهیم یکی را انتخاب کنیم! چند نفر آدم خودی هستند.

هرکس برای خودش رأیی دارد. اگر می بینید تبلیغات‌تان کنار همدیگر باعث دلخوریتان از هم می شود، کنار هم تبلیغات نکنید. خب این روی کاندیدایش تعصب دارد تو هم تعصب داری، چرا کنار هم تبلیغات می کنید؟ به کاندیدایش علاقه دارد. چه اصراری دارید!؟ وحی نازل شده که شما تمام دوستانت را هدایت کنی؟ قانع نمی شود. بگو ما نوکر شما هستیم برو به هرکسی دوست داری رأی بده. ما با هم دوست و رفیقیم، 10 - 15 سال است با هم بزرگ شده ایم، رفت و آمد داریم، سر یک سفره نشسته ایم.

چیزی که دغدغه ی من است، جمع های حزب اللهی بعد از انتخابات تبدیل به چندین جمع نشوند. یک جمع بمانند. شما که شیراز هستید و با هم بزرگ شدید، بعد از انتخابات این هایی که تهران هستند که کاری با شما ندارند! شما می مانید که چشم در چشم هم هستید، در جلسه و محله و ... با هم هستید.
اگر یک مقداری خط مرزی پررنگ تر بشود، شاید همه ما وارد شویم. ولی الان خط مرزی اصلا پررنگ نیست.
 در جمع هایی که با هم هستیم همه نوع تفکری هست، باید سعه صدر خودتان را بالا ببرید.

سفید نمایی و سیاه‌نمایی نکنید. هیچ کدام از این چند نفر، آنقدری که مخالفین‌شان می گویند سیاه نیستند و هیچ کدام آنقدری که طرفداران‌شان می گویند سفید نیستند. مقدس سازی نکنید.

نامه به احمدی نژاد

بنده سال 84 یک نامه به آقای احمدی نژاد نوشتم، در مرحله دوم. گفتم الان داریم پشت سر شما می آییم، 5 تا اشکال دارم به طرفداری از شما. اصولگراهای شیراز ریختند سر ِ ما که این چه وقت نامه نوشتن بود. تضعیف جبهه فلان! و ...

ما ولایی هستیم، نه مثلا احمدی نژادی.

مطلق انگاری نکنید

برادر من، خواهر من، از این 8 نفر هیچ کدام آنقدرها سیاه و هیچ کدام آنقدرها سفید نیست. مطلق انگاری نکنید. باز پدیده ی هزاره ی دوم و پنجم و ششم راه نیندازید. مؤمن چقدر باید از این داستان ها چوب بخورد!؟


دغدغه ی بعدی ام این است که، دغدغه ی شخصی است، شاید عده ای از شما با این دغدغه من همراه نباشند. چه اشکالی دارد؟ شما قرار نیست که حتما اصولگرا باشی -
دغدغه ی شخصی بنده این است که کسی که رئیس جمهور می شود، بعدا بگویند رئیس جمهور حزب اللهی است. وقتی حزب الله را در یک نفر محصور کنید،
اینقدری که شما دارید همدیگر را می کوبید، اگر دوهفته دیگر این وضع ادامه پیدا کند و نظرسنجی ها بالا بیاید و احساس رقابت جدی شود، یک کاری کنید هرکسی رأی آورد بگوییم حزب اللهی است. نه اینکه همه بگویند دیدی حزب الله رأی نیاورد!

هر هشت نفر برای ما محترم هستند

حزب اللهی و ولایی و پای کار باشد. ممکن است کسی هم دغدغه اش این باشد که یک اصلاح طلب رأی بیاورد؛ هیچ شکالی ندارد و نظرش هم محترم است. بعدش باز هم می آییم می نشینیم سینه می زنیم، گریه می کنیم و حرف هایمان را می زنیم. راجع به این ها بحثی نداریم.
هشت نفرند، همه‌شان از فیلتر نظام گذشته اند. هشت نفرشان برای ما محترم اند. ولی دغدغه ی من این است که یکی از این 4- 5 نفر که رفت بالا، بگویند کاندیدای حزب الله است.


شما اگر خودت را حزب اللهی می دانی، سعی کن انحصارش نکنی در 2 - 3 نفر. تا اگر فردا یک نفر دیگر رأی آورد، نگوییم ما رأی نیاوردیم! رأی آوردیم. الان در جامعه حزب اللهی ها در 5 - 6 نفر کاندیداها پخش اند. مثلا در شهرستان ها بستگی به این دارد که بزرگان‌شان دنبال چه کسی باشند. ائمه جمعه، مسئولین، بچه های دفاع مقدس، بچه های ارزشی، نهادهای حزب اللهی و .. . این ها هرکدام یک سری طرفدار دارند. امت حزب الله 5 میلیون نیستند، از نظر ما آمارشان خیلی بالاتر است.


برای کسی روزه بگیر که نظر آقا و امام زمان (عج) روی اوست

دغدغه ی بعدی من این است که برخی از تبلیغات ما و فشار سفیدنمایی و سیاه‌نمایی باعث بشود اگر کاندیدای ما رأی نیاورد، یک قسمتی از حزب الله احساس سرخوردگی کند. اگر می خواهی برای کسی روزه بگیری، برای کسی بگیر که نظر آقا و امام زمان (عج) روی اوست؛ نه برای آدم خودت. بعد سرخورده می شوی.
بنده اگر صلواتی هم بفرستم، صلواتی می فرستم که آقا فرمودند امام زمان (عج) به قلب مردم بیندازد به چه کسی رأی بدهند.
احساس می کنم الان بعضی نوجوان ها و جوان هایی که در گود هستند، اگر کاندیدایشان رأی نیاورد بعدا دچار سرخوردگی بشوند؛ سرخوردگی یعنی ناامیدی یک جوان از آرمان های انقلاب.

اگر مخالف فکری ما رای آورد حتما مصلحتی بوده است

امان (ره) به ما نوجوان های زمان جنگ می گفتند وقتی می زنید به خط، یادتان باشد اینهمه ذکر گفتید، نذر کردید، روزه گرفتید امشب برویم خط را بشکنیم، بشکنید یا نشکنید پیروزید. اول این را به ما گفتند، بعد گفتند بزنید به خط. که یک وقت ما سرخورده نشویم بگوییم زدیم به خط و نشد. وظیفه ی شرعی ات می دانی برای هر کاندیدایی کار کنی، دستت را هم می بوسیم. ولی یادت باشد کسی که امام زمان و آحاد مردم انتخاب می کنند، حرف آخر است. دوهفته دیگر هرکسی رئیس جمهور شد، بنده همین جا می آیم تشکر می کنم؛ از ملت، از جمع خودمان، از آقا. هرکسی بشود.
بنده اعتقاد دارم کسی که در جناح فکری مخالف من هم هست، اگر رأی بیاورد، یک مصلحتی برای انقلاب اسلامی بوده. خیلی وقت ها ما شاید یک بازنگری لازم داریم. خیلی وقت ها مست بودن از قدرت باعث می شود ما به اشتباهات عملکرد خودمان فکر نکنیم. مگر چقدر قرار است عمر کنیم؟

بنده توقعم این است سرخورده نشوید. برای هر کاندیدایی می خواهی کار کن، اما نیت اصلی ات این باشد که مردم هرکاری بکنند ان‌شاءالله درست است. روزه می گیرم، صلوات نذر می کنم، نه برای پیروزی آقای الف و ب؛ برای صلاح نظام و جمهوری اسلامی. برای صلاح مملکت. چیزی که من صلاح می دانم الزاما صلاح اصلی  انقلاب نیست، صلاح را خدا تشخیص می دهد.

اگر اختلافات بیشتر بشود، متدینین دردمندتر خواهند شد و دشمنان شادتر. در پازل شادی دشمن و دردمندی متدینین جامعه قدم برندارید. این برایتان یک عذاب آخرتی خواهد داشت.
 
کاری نکنیم قهقه دشمن و شیطان به آسمان رود

اگر کاندیدای تو قابلیت این را دارد که بدون تخریب و نفی بقیه تبلیغش کنی، تبلیغ کن. اگر نه، نکن! اگر می خواهی این کار را بکنی، عمومی و رسانه ای اش نکنید. چهارم فرودین هم عرض کردم و گفتم هیچ کس گوش نخواهد داد، الان هم می گویم و باز هم هیچ کس گوش نخواهد داد! بنده وظیفه ی شرعی ام است بگویم.
در پازل دشمنید؛ هر یک نفری که از نفر دیگری دلخور می شود، قهقهه ی شیطان به آسمان می رود.
 
هنوز کاندیدای خود را انتخاب نکردم
 
اسم این را نگذارید روشن‌گری و شفاف سازی؛ دارید دلخوری ایجاد می کنید. این جوان انتخابش را کرده، مثل من نیست که تا چهارشنبه انتخابم معلوم نیست! زود به نتیجه رسیده. بنده 3 سال است گزینه در ذهنم است هنوز به نتیجه ی اصلح مابین نرسیده ام. شاید تا روز انتخابات چیزی گفت که با مبانی من جور در نیامد! سریع می کشم کنار.
دقت کنید دلخوری ایجاد نکنید.

به نظر سنجی ها اعتباری نیست

استقبال مردمی از کاندیدای ریاست جمهوری و نظرسنجی ها، دو مطلبی است که الان، ابداً نشان دهنده ی شخصی که نامش از صندوق روز جمعه در خواهد آمد، نیست. ما در انتخابات قبلی این اشتباه را کردیم.

از همه بدتر نظرسنجی های اینترنتی است. فقط کافی‌ست هزار نفر آدم حرفه ای را بنشانند پای کار و بگویند سرچ کنید برای نظرسنجی ها و هرچه آمد بزنید! یک آی‌پی چنجر هم بگذارند، و اینگونه می توانند کل نظرسنجی های اینترنت را با هزار نفر در دست بگیرند.
این که اصلا قابل قبول نیست، نظرسنجی های نهادهای رسمی هم اصلا ملاک مردم نیست. مردم ما مردمی کاملا غیرقابل پیش‌بینی هستند. یک دفعه ممکن است پنج شنبه آخر، کل نظرها عوض شود! تلاش تبلیغاتی‌تان را بکنید، اما به نظرسنجی ها و استقبال مردمی ابدا تکیه نکنید.
اولا در خیلی از شهرستان ها، هر آدم بزرگی برود همه می آیند، ثانیا این هایی که می آیند که نگفتند رأی می دهیم!
این را دقت بفرمایید. سری قبل نظرسنجی ها و استقبال های مردمی و کارناوال های خیابانی، سه دلیلی شد که عده ای بگویند تقلب شده. روی این سه مورد اصلا حساب نکنید.

در فضای اینترنت هم، بچه های ارزشی که مال هرجا و هرگروهی هستند، اینقدر در اینترنت وقت تلف نکنند؛ آنجا زیاد رأی نخوابیده. آحاد مردم ایران وقتی به صحنه بیایند، این سیلاب نه اینترنت می شناسد نه روزنامه. وقتی بیایند تو را زیر پاهایشان له می کنند و رد می شوند. خودتان را در اینترنت علاف نکنید.

تبلیغات کانیدای خود را به کف خیابان ببرید

اگر می خواهی برای کاندیدایت کار کنی برو کف خیابان، میدان، برو در فامیل، در روستا و محله ات کار کن. این توصیه تبلیغاتی به کل بچه های ارزشی برای هر 6 - 7 نفر کاندیدا. در اینترنت خودتان را علاف نکنید. بازیچه شده الان. مطمئن هم باشید هفته آخر کل نظرسنجی ها در اینترنت بر می گردد سمت دو سه نفر. چون آن هزار نفر می آیند پای کار، تاکتیک و تکنیک‌شان از ما بالاتر است، می ریزند و کل نظرسنجی ها را عوض می کنند. بعد هم با همین می خواهند استدلال کنند. چند بار باید در اینترنت بازی بخوریم !؟

در زمین دشمن بازی نکنید. تنها کاری که می کنی لو رفتن تمام ضعف های خودت است. حرف می زنی، رقیبت هم از خود است. تو ضعف های او را می گویی، او ضعف های تو را می گوید، می ریزید در دامین آمریکا! سازمان سیا دارد روی این ها تحلیل می کند: کجاها دارند کار می کنند، چه گزینه هایی داریم برای اختلاف، کدام مجموعه چه کار می کند؛ تمام ضعف ها و حُسن ها. در زمین دشمن بازی نکنید. اسرار نظام است.

آقا فرمودند آحاد مردم که به صحنه بیایند، توهم متوهمین را نقش بر آب خواهند کرد.
خودتان را فریب ندهید. بنده ادعایی ندارم، به اندازه ارتباطی که دارم می دانم مردم با این فضاها بیگانه اند. مردم به تلویزیون و رادیو و روزنامه و بعضا به ماهواره نگاه می کنند. مردم به یک سری نکاتی توجه دارند که فارغ از آن گفتمان های مبنایی ماست که در ذهن‌مان داریم این ها را با هم بحث می کنیم.

و این ضعف مبنایی مردم بر می گردد به ضعف مبلغین و امثال من و تو، که چندین بار گفتیم اینقدر دیر نیایید پای کار. اگر بخواهیم در المپیک بعدی پیروز شویم، باید از روز پایان المپیک قبلی شروع کنیم. ده روز است پای کار آمده و می خواهد همه را قانع کند من آدم خوب ِ اصلح ِ صالح هستم!


احساس تکلیفی که شما کردید، باید حداقل با یک پشتوانه ی دو ساله باشد برای چنین قضیه ی مهمی.
مردم را به این سادگی نمی شود راضی و قانع کرد.

دوستان اگر جایی احساس کردند مثمر ثمرند، بروند وسط خیابان و کف جامعه، در تاکسی و اتوبوس، کار کنند. بولتن و نشریه چاپ کنید، خیلی نمی خوانند! همان 50 صفحه برنامه ات را در 5 - 10 جمله تسلط داشته باش به چند نفر بگو، به نظر من تاثیرش بیشتر است.

 موضع کانون را هم که عرض کردیم. موضع و دغدغه ما این است که بعد از انتخابات ان‌شاءالله شما کماکان برادر و خواهر بمانید و باز هم کنار همدیگر زیارت برویم و مجلس بگیریم.

و اگر خط مرزی مشخص شد، بله ما می آییم. ولی الان مشخص نیست. ان‌شاءالله همه موفق باشند.
خود بنده هم زیاد دغدغه ندارم چه کسی رئیس جمهور می شود. هرکسی از این 5 - 6 نفر بشود خوشحال می شویم، نشود هم مصلحت انقلاب اسلامی بوده.

بعضی صحبت هایی که کردیم و ممکن است با برخی مبانی جور در نیاید، به اقتضای شرایط وحدت‌شکن امروز بنده اینقدر کوتاه می آیم. ان‌شاءالله روزی عقلانیت مردم به جایی برسد که به وحدت برسند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید صادقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
3
احسنت :
بعضی صحبت هایی که کردیم و ممکن است با برخی مبانی جور در نیاید، به اقتضای شرایط وحدت‌شکن امروز بنده اینقدر کوتاه می آیم
ناشناس
ببخشيد آقا سعيد ميشه ايشونو كمي معرفي كنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
2
یعنی واسه همینه مجموعه رهپویان شده در خدمت ستاد تبلیغاتی قالیباف ؟!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
2
بنده خدا فکر کرده نظرش خیلی مهمه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
2
سلام
آقا و خانم ناشناس نظر آقا سید برای شما مهم نباشه برای ما و خیلی های دیگه خیلی مهم ...
پس لطفاً جای خودتون و در حد خودتون نظر بدید
من آقو و خانم ناشناسم
علي آقو حالو چرو چسبوندي مي كسي جوي شومو نظر داده
صدري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
3
شنبه ساعت 6 عصر آقا سيد تو جلسه كادر حمايتشون رو از قاليباف اعلام مي كنن