کد خبر: ۳۹۸۸۱
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۲
گزارشی تاسف بار از بی عفتی در شیراز

کار از بی حجابی گذشته، کشف حجاب مد شده است / مسئولین کفن پوش شوند!

ضمن پوزش از درگاه الهی و مردم غیور و ارزشی استان فارس علیرغم حضور در روزهای سراسر نور رمضان، آنچه باعث انتشار این مطلب شد درد و دل های مخاطبان گرامی از اوضاع نابسمان حجاب بود.
شیرازه- مساله ای که همگان برای اصلاح آن دست به دعا برمی داریم و ضمن طلب غفران الهی برای خودمان به دلیل کم توجهی، برای مسئولین جرات و جسارت اقدام و برای مبتلایان به این موضوع هدایت الهی را مسالت می کنیم.

پدر افراط و تفریط بسوزد که یا از این طرف پشت بام می افتیم یا از آن طرف! روزگاری به جای این که برای اشاعه فرهنگ حجاب که تجلی عفاف و حیا در جامعه و فرد است، کارهای تبیلغی و گفتمانی انجام دهیم، با روش های سلبی و نامطلوب به اسم مبارزه با بی حجابی پرداخته شد.

امروز هم که وضعیت پوشش زنان و مردان این گونه شده است همگی خمارآلوده دوران بی خیالی و بی تفاوتی را طی می کنیم.

چند روز قبل وقتی این تصاویر و فیلم ها به شیرازه رسید، با دوستان تحریریه جلسه ای اضطراری گرفتیم. کار بیخ پیدا کرده بود. همه به اصطلاح امروزی ها هنگ کرده بودند.

این بار صحبت از چند تار موی دخترکان و شلورا تا باسن پائین آمده پسرکان نبود. این بار حرف از بی غیرتی و بی حیایی در ملا عام بود که رخ می داد و بدتر از همه آنکه این اتفاق در آخرین روزهای ماه شعبان و در آستانه ماه رمضان و روز عفاف و حجاب روی می داد.

قصه از این قرار بود که آرشیوی توسط یکی از مخاطبان به تحریریه شیرازه ارسال شده بود که نشان می داد در حواشی یکی از باغ های تاریخی شیراز خبرهایی است.

عروس و دامادهایی که برای ضبط فیلم عروسی اشان با راهنمایی فیلمبرداران کاملاً هنرمند(!) به خیابان مجاور باغ می آیند و با درخواست فیلمبردار و البته بر اساس عقاید خودشان صحنه هایی را رقم می زنند که در حافظه تاریخ بماند. غافل از این که دوربین خداوند هم ناظر است و این صحنه ها را ضبط می کند.

انجام رقص و پایکوبی، اظهار به نوشیدن مشروب و مسایلی دیگر که از اظهار آن شرم داریم، صحنه هایی است که در انظار عمومی و در مقابل دیدگان رهگذران اتفاق می افتد. این موضوع حتی به رفتارهای خاص که جنبه خصوصی دارند نیز ختم می شود. و هیچ کس نیست که به این آقای به اصطلاح داماد بگوید که مگر هرچه فیلمبردار بگوید وحی منزل است که تو زنت را وادار به انجام آن می کنی؟! حرکاتی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد و تنها می توان آن ها را در فیلم های هالیوودی آمریکایی و بالیوودی هندی دید.






.......

.....

....

... و تصاویر دیگری که از انتشار آن معذوریم!

شب عروسی یا کلکسیون گناه؟!

اگر فلسفه تشکیل خانواده حفظ حیا و عفت، ایجاد و تقویت انسجام میان زوجین است، رفتارهای این چنینی که مظهر بی قیدی و بی تعصب بودن نسبت به ناموس است چه چیزی را نشان می دهد؟

مسئولین کفن بپوشند

به نظر می رسد اگر امام جمعه، استاندار، اعضای شورای شهر، فرمانده سپاه، رئیس دادگستری، دادستان فارس، فرمانده نیروی انتظامی و همه کسانی که دغدغه اسلام، ارزشها و خون شهدا را دارند کفن پوشان در خیابان حاضر شوند و برای اصلاح این موضوع از تکاپو نیافتند و انقلابی عمل کنند کار بزرگی نکرده اند.

گرچه مجموعه هایی مثل ارتش جمهوری اسلامی که مدیریت و کنترل این باغ را در اختیار دارد نیز در این امر خطیر مسئولیتی سنگین دارد.

شورای فرهنگ عمومی عزای عمومی اعلام کند. 14600 شهید از همین کوچه پس کوچه های شهر و استان رفتند و جان ندادند که امروز جان کندن ارزش ها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را ببینیم!

عفیف آباد یا بی عفت آباد؟

برخی اوقات که از کنار تابلو کوچه ها و خیابان ها رد می شویم تنها چیزی که مشاهده می شود عدم تناسب بین اسم و مسماست!

اگر این باغ عفیف آباد است مصادیق بی عفتی در آن چه می کنند؟ ملاصدرای شیرازی آن فقیه، عالم و فیلسوف شیعه چه تناسبی با "ملاصدرای" شیراز دارد؟ ستارخان همان سردار غیرتمند ایرانی را با بی غیرتی ها و بی عفتی های "ستارخان" چه ارتباطی؟!

کاش کمی بیاندیشیم.

انتهای پیام/523/1


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زمانی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
9
حتما باید بنویسند که لخت شدن تا شما بفهمی بی عفتی روی داده
این که زن و مرد معاشقه علنی کنند و شراب بخورند بی عفتی نیست، پس چیه؟!
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
14
چه بی عفتی شده؟
آقوی بچه ها
شما اصلا فشار به خودت نیار راحت باش
زاینده رود
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
14
اصفهان و تهران از این خبرهای نیست
شیراز چه خبره زشته زشت
خوشا شیراز
نه اصلا یه سری به همون زاینده رود بزن مخصوصا پارک ناژوان ببین بخاطر همون بی عفتی شب ها سگ رها می کنند. یه خرده کمتر بخواب و از چشمات بیشتر استفاده کن و حقایق ببین
طنین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
7
یک شب هزار شب نمی شه
همشون با همین توجیه این کار ها رو می کن
m.a.n
چه قدر زیاد شنیدیم داستان افرادی که با گناه یک شب عبادت هفتاد سالشون رو از بین بردن
عسل زمردیان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
5
؟؟؟!!!
یعنی همه کار می کنند؟ مردم چه بی تفاوتن شاید هم می ترسن چیزی بگن
رستم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
3
تو فیلم جالبه. خاک بر سر داماد هرچی فیلمبردار می گه انجام میده معلوم نیست زن خودش یا فیلمبردار و یا مردم. خاک...
ناشناس
دوستان کار این هموطنان ما زشت بد یا بدتر ...اما از آ« بدتر و قبیح تر اصطلاحاتی که در نظرات می گذاریم هست که شامل حق الناس و دین می گردد که نه در اخلاق و در شریعت اسلامی جایی دارد نقل است که نهی کننده باید خودنهی شده و امر به معروف شده باشد . عفت در کنار حجاب به حتم عفت در کلام و نوع بیان محتوا هم هست .
sanaz
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
31
خفه شو امل پاپتی
متحجرها انتظار دارید عزاداری کنن؟
m.a.n
یعنی از نظر شما باید عروس و داماد وسط خیابون روابط زناشویی داشته باشن؟؟
نکنه عکس خودت هس؟؟
حسین
فکر نکنم کسی دوست داشته باشه این کار ها
رو خودش
در کف خیابان انجام بده.
محمد
کسی نگفته عزاداری کنن مملکت اسلامی هس و شیراز هم سومین حرم اهلبیت و شهر 14600 شهید و شهدایی مث شیرعلی سلطانی و مرتضی جاویدی ازت خواهش میکنم زندگینامه این دو شهید بزرگوار رو بخون بعد این حرفا رو بزن
آقوبچه ها
شمو بوگو غیرت و عفت چند بخشه
چجوری میخواین بفهمین
سارا
عزیزم تو خودت رو ناراحت نکن میخوای برا عروسی خودت لخت شو بیا وسط خیابون
بله عروسی است نه عزاداری نباید عزاداری بکنن که باید شادی کنند شادی شما یعنی لخت شدن در وسط خیابان این مفهومی است که شما از شادی و آزادی دارید
این جامعه ای که ما میبینیم داره به همین سمت حرت میکنه که روزی همین ساناز خانم را جای این عروس ولی با وضعی که الان اصلا فکرش نمیکنیم در خیابان مشاهده کنیم
متاسفانه افتخار هم میکنند
خوشا شیراز
بدت هم نمیاید
سروش
اتفاقا من که از شما متمدنها خیلی خوشم میاد...راستی یه عکس عروسیتو بذار ببینیم شمااا از فرهنگ و تمدن چقدر بهره بردی...
رها
انتظار داریم شب عروسی زیباییش و عشقش برای خودشون خصوصی باشه تا لذت بیشتری ببرند فقط خودشون نه مردم یه شهر!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
17
این کار شما که زشتتر هست رفتی از زن مردم عکس گرفتی.شب عروسی که نمیشه چادر سر کنی دعای ندبه بخونی.باید برای گردوی کیلو 50 هزار تومان کفن پوشید.باید برای دست فروشی جوونای این شهر و استان کفن پوشید .مملکتی که رئیس جمهورش احمدی نژاده و کارگردانش ده نمکی شماها هم باید وبلاگ نویسش باشی.اگه مردی چاپ کن
رهگذر
با نظر شما اگر گرونی بیشتر از این بشه باید مردم لخت بیان تو خیابون!
وقتی کسی نتونه مسایل اخلاقی و اقتصادی رو از هم تفکیک کنه چی باید گفت؟
ناشناس
از کسی که فرق وبلاگ و سایت رو نمی دونه بیشتر از این توقع نیست!
چه برسه به درک یک ناهنجاری اجتماعی
m.a.n
دوست عزیز به نظرت زشت نیست که دو نفر وسط خیابون معاشقه کنند؟؟؟؟
اگه کسایی مثل اصغر فرهادی هستند که طلاق گرفتن رو یاد میدن و وضع ایران رو توی جهان وحشتناک جلوه میدن و خانواده های ایرانی رو ....
کسانی مثل ده نمکی هم هستن که با خندوندن مردم جوونمردی یاد میدن
و به همه کارگردان ها نشون میدن که اگه می خواهین فیلمتون فروش بره لازم نیست لباس هایی که پوست دوم اند رو بر بازیگر ها کنید
قبول دارم که وضع اقتصادی خوب نیست
اما همین احمدی نژاد مگه نبود که برای اولین بار توی تاریخ ایران به جا هایی سفر کرد که حتی بخشدار هم اون جا نرفته بود
و رییس جمهور های قبلی اصلا مردم اون جا ها رو جز ایران حساب نمی کرند
حسین
آدم خودش از لحاظ خانوادگی
حیا و عفت داشته باشه و گرنه دیگران و
جامعه کمتر تاثیرگذاره.
حاجی
یاد گرفتم که :
٫ با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنیای احمقانه خویش خوشبخت زندگی کند.
با وقیح جدل نکنم چون چیزی برای از دست دادن ندارد و روحم را تباه می کند .
ولی ای ناشناس چند وصیت شهدا را برایت مینویسم بخوان و ببین سطح فکرت تا چه اندازه است:
شهيد حسين سجودي ـ اما اي خواهران گرامي! در جامعه در حفظ حجاب خود بکوشيد؛ سعي کنيد با اعمال و رفتارتان در آن دنيا با حضرت فاطمه (سلام الله عليها) محشور شويد؛ اين دنيا زودگذر است و بزودي همگي ما براي پاسخ در ميز محاکمه الهي حاضر مي شويم و آن موقعي است که از شما سؤال مي شود: اي زنان آيا پيرو حضرت فاطمه بودي [يد] يا نه؟ چه جوابي داري [يد] بدهي [يد]؟
شهيد محمد محمودي ـ ديگر سخنم با خواهران است، آخر تا کي، چقدر شهدا وصيت کنند که خواهران حجاب، حجاب؛ چرا از زينب و زهرا (سلام الله عليهما) درس نمي آموزيد. ديگر بقيه با وجدان خودتان. آخر کمي هم به آخرت فکر کنيد.
شهيد محمدرضا جمشيديان ـ اي خواهرم حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است. من با خونم و تو با حجابت هر دو پاسدار اسلاميم.
شهيد علي رضا جاموسي ـ حجاب شما به خون ما رنگ مي بخشد.
شهيد محمدرضا شيخي ـ شما اي خواهران... حجاب خود را حفظ کنيد که حجاب تو کوبنده تر از خون من شهيد است، حجاب تو وقار توست، وقار تو افتخار ما، وقار تو شرف تو و عفت توست.
ناشناس
آقا چکار زن مرذم دارید
صلاح مملکت خویش را خسروان داند
به خدا مسایل دیگه ای هم تو این مملکت هستاااااااااااا
ناشناس
جناب حاجی.اول بنا به قران پیامبر برای مکارم اخلاقی مبعوث شدند پس عفت کلام رویه پیغمبر است.دوم امثال شما فکر میکنند با اسم حاجی رو خودشون گذاشتن و کپی کردن وصیتنامه شهدا به درجه ای میرسند که لیاقت مباحثه داشته باشند.میخوای با زور بهشون بگی کارتون بده یا با قهر.اگه زور جواب میداد رضا خان از همه قلدر تر و پرزور تر بود چرا نتونست حجاب رو از سر زنها برداره؟اگه زور جواب میده چرا امریکا به قول خودتوت با جنگ نرم وارد میشه مگه امریکا ابر قدرت نیست؟تو میخوای دین ما رو به ما یاد بدی؟اگه بخوایم با زور چادر سرشون کنیم سر میکنند بی انکه بهش اعتقاد داشته باشند و این از بی حجابی بدتره.هر کسی گفت کار کنید و برنامه داشته باشید ضد دین و شهید نیست.اگه شهید دیروز امروز زنده بود بیشتر از انکه به وضع امروز اعتراض کنه به عملکردها اعتراض میکرد .
حاجی
اولا امیدوارم که فقط همین چند تا وصیت نامه شهدا که من کپی کردم رو نخونده باشی جهت اطلاع شما من خودم برادر شهید هستم وفکر نکنم حس من و امثال منو وقتی که این بی حجابیها رومیبینیم بدونی در ضمن من در هر ضمینه ای که بخوای از شهدا وصیت دارم همه انها را جمع اوری کرده ام هر کدوم را در موقعش در اختیار همه قرار میدهم فقط یک سووال به نظر شما اگر ما این همه شهید نداده بودیم اگر کشورمان در اختیار بیگانگان بود الان چه وضعی داشتیم. اگر اونا رفتن و شهید شدن به خاطر اینکه ناموسشون رومیخواستند ناموسشون تمام زنان ایران بود اما الان چی مرد ناموسشو در شب ازدواجش بر میداره میبره در ملع عام و میگه بیاید نگاه نموس من کنین اما باید خدمت شما عرض کنم که ما هیچ موقع نگفتیم به زور و اجبار چادر سر کنیم .چون که بیشتر زنان وخواهران و مادران ما پیروحضرت زهرا(س)مییباشند و خود مسئولیت خودشان را میشناسند اما برای ان عده ای که عقیده ای به حجاب ندارند باید بگویم که:
اگر حجابتاشان را یک پیام بدانند، و یا یک اسلحه، در محیط کفر هم بروند از خودشون دورش نمی کنند، اما اگر ندانید چرا حجاب دارید و یا چادری می پوشید هر از گاهی در مقابل جوانی که می ایستید سعی می کنید در برابر باد باشید تا کمکی باشد برای کنار رفتن چادرتان، همان چادری که ندانستید چرا پوشیدید.
بله خواهرم حجاب شما می تواند یک عادت باشد، یک تظاهر باشد، و یا یک اجبار باشد، اما بیائید کاری کنید که حجاب شما یک انتخاب عاقلانه و حافظ پاکی و عصمتان باشد،حجابت نمایی از بندگیتان باشد.
سروش
حالا که گردو گرون شده تو هم لخت شو برو کف خیابون شاید ارزون شد...
ضحی رستمی فیروزآبادی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
5
به نظر نمی آد آدم هایی که به راحتی و وسط خیابون و جلوی چشم مردم و عابرین این کارها رو می کنن و فیلمبردار داره ازشون عکس می گیریه براشون مهم باشه دیگران اون هارو ببینند
من شنیدم که از صحنه های دیگه ای که عروس و داماد دارن هم فیلم می گیرن. میگن مد شده؟ شما شنیدید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
3
جناب رهگذر من این نظر رو دادم که اگه نگیم 100 درصد 90 درصد ناهنجاری های فرهنگی ریشه در فقر داره.فقر هم با اقتصاد رابطه مستقیم.این دستاورد فرهنگی کیه؟ در این 30 سال فرهنگ دست کی بوده؟ چه کسی باید براش برنامه ریزی میکرده؟ این دستپخت شماست و امثال شما.این نتیجه همین طرز تفکر شماست.که فکر میکنی اقتصاد و فرهنگ و اخلاق جداست.وقتی بزرگترین دستاورد فرهنگی در این 30 سال میشه بستن خانه سینما.یعنی فرهنگ در اختیار سیاست یعنی یک ادم سیاسی در راس وزارت فرهنگ.دخالت سیاست در فرهنگ یعنی حذف غیر خودی و حذف غیرخودی یعنی حذف یک تفکر یعنی تک روی و این نتایجش خواهد شد.تفکیک مسایل اخلاقی و اقتصادی یعنی در اولویت قرادادن دیگری.یعنی اول اقتصاد رو ذدرست کنیم بعد به فرهنگ بپردازیم یا برعکس در دو حالت این اشتباهه.در مورد اون دوست عزیز هم که گفته من فرق وبلاگ و سایت رو نمیدونم عرض کنم این یک اصطلاحه دوست عزیز
ناشناس
Singapore
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
2
این فیلم ها را شب عروسی برای همه میهمانان میگذارند کلی هم کلاس میگذارند ....زمانی که برای قیلمبرداری هزینه 6 ملیونی پرداخت بشود ....زمانی که برای هزینه ارایش زوج یک ملیون هزینه بشود ...........این پول ها حتما با زحمت به دست نیامده ...........اینها هم دارند کلاس میزارند ..................به اینها بگیید دینتان چی هست میگن اسلام مرجع تقلیدشان بپرسید اسم یک مراجعی را میبرند که اگر به انها بگوییند مقلدین شما دارن این کار میکنند اعلام برائت میکنند ..........................................................................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
4
واقعا متاسفم وقعا شیراز لجن بازار شده
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
خشت اول گرنهد معمار کج تاثریا میرود دیوار کج
این که روزاولش باشه وای به حال بقیش والی به حال آینده
سرزده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
جواب اونایی که ماروامل پاپتی میدونن واقعابرای عدم عفت وغیرت شمادوست محترم متاسفم ازلحاظ اسلامی نمیگم ولی شماحاضری ناموست واینجوری حراج کنی بین نامحرمان
ناشناس
شما بحث رو نفهمیدی فقط شعار میدی.اینها حاصل کم کاریه.فرهنگ باید از خانه و مدرسه و دانشگاه و اجتماع تزریق بشه. خانواده ای که این فرهنگ سینه به سینه چرخیده و موروثی شده چطور میتونه فرهنگ ساز باشه.از 7 سالگی میری مدرسه تا 27 سالگی که از دانشگاه میای بیرون اصلا فرهنگ رو بلدی بنویسی چند واحد درس فرهنگی پاس میکنی؟ چقدر در مورد فرهنگ بحث میکنی؟ فارغ التحصیل دانشگاهی ما میتونه فرهنگ رو معنی کنه؟ ما نمیگیم این کارها خوبه شما فکر زن رو اصلاح کنید زن خودش میدونه چه لباسی برازنده اوست.شما معتقد به دین فرهنگی هستید و ما معتقد به فرهنگ دینی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
2
ســــــــــلام.

واقعا این کار ها در خور مردم شیراز نیست.

و تشکر می کنم از شیـــــــــرازه که بی تفاوق رد نشدی.


موفق باشـــــــــــــــی.
مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
اون برادری که به رییس جمهور زحمت کشی چون احمدی نژاد وکارگردانی چون دن نمکی توهین میکنه همون ده نمکی که فیلماش تو تاریخ پر فروش ترین فیلمها هستن باید بدونه حقش همون آمریکاییا هستن که بیان ورو سرش حکومت کنن نه حکومت اسلامی ما که حکومت نائب امام زمانه
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
تو ساحلی از باغ صفا تا عَلَم یه آرایشگا هس شبیه خونه شکلاتیه. همیشه عروسو دوماد تو پیاده رو روبروش بابی عفتی میان بیرون فیلمبردار فیلم میگیره
وقتی شب عروسی میان جلوشاهچراغ میرقصن و عروسو اوجوری میخوان ببرن تو دیگه چه انتظاری از عفیف! آباد داری. وضع شهرم که...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
فقط میتونم بگم برا این عروس و داماد و اونایی که دارن طرفداریشون میکنن متاسفم, واقعا سومین حرم اهلبیت باید اینجوری باشه. مسئولین ما خوابن؟ بابا استان فارس و شیراز شهر شهید شیرعلی سلطانی ها و مرتضی جاویدی هاست واقعا نباید از شهدا خجالت بکشیم؟ به دوستی هم که میگه دعای ندبه بخونیم باید بگم لازم نیست دعای ندبه بخونی عروسی با عفت و بدون گناه هم میشه برگزار کرد. ایشالله خدا همه رو هدایت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
اولش از افراط و تفریط گفتی آخرش خودت از کفن پوشی و عزای عمومی گفتی! تکلیفت رو مشخص کن...راهش این نیست...راهش فرهنگ سازیه...

ضمنا نگران اسم ها هم نباش! تازگیا اسم ها کامل داره عوض میشه و مطابق میل شما میشه! ببینم تغییر اسم ها تاثیری داره؟!!!
دیار لامرد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
شاید یه خاطی بخواد از چراغ قرمز عبور کنه . ما تا یه جایی میتونیم راهنماییش کنیم که این کار باعث اختلال در رفت و آمد وسایل و بهم خوردن نظم و مقررات میشه بعد از این مرحله نصایح ما هیچ تاثیری در رفتار غلط او نداره و وقتی از چراغ قرمز عبور کنه باعث میشه نظم و انظباط چهار راه بهم بریزه و رفتار اون منتج به ترافیک میشه در این موقع قانون فصل الخطاب قرار میگیره و با مجازات خاطی زمینه ارتکاب جرم بعدی این فرد و باب شدن هنجار شکنی برای دیگران تا حده زیادی کاهش پیدا میکنه . امر به معروف و نهی از منکر هم 3 مرحله داره . 2 مرحله اول از باب دوستی ، نصیحت ، ارشاد و راهنمایی هستش ولی اکر موثر نیفتد برای جلوگیری از اشاعه منکر باید از مرحله سوم یا همان قوه قهریه استفاده کرد
سعید رضایی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
اولا" متاسفم برای عقاید فمنیستی و باطل بعضی ها
دوما" زندگی مسالمت آمیز تنها در سایه سار میثاقنامه ملی همه مردم ایران که همان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران میباشد محقق خواهد شد . و هر کشور تنها بر اساس قوانین داخلی خود حکومت میکند و به آن پایبند است و رعایت آن بر همه افراد آن جامعه لازم الاجراست و تخطی از آن زیر پا گذاشتن تمامی قوانین مصروحه و توهین به تک تک افراد آن جامعه و اجتماع میباشد

اینو اضافه کنم که دقیقا" همانند اینکه اون خطا ممکنه منجر به مرگ و جرح بشه رعایت نکردن حجاب و شیوع بی عفتی و بی بند و باری هم باعث ترویج گناه و ریختن قبح حیا ، سخت شدن شرایط زندگی زناشویی ، از هم پاشیده شدن ارکان مقدس خانواده ، و به تبعات آن کاهش نرخ زاد و ولد ، افزایش سن ازدواج ، افزایش نرخ طلاق و در نهایت سست شدن پایه های اجتماعی و ساختاری آن جامعه میشود که باعث کفران نعمت و رخت بر بستن برکت و رحمت الهی از آن جامعه میشود و آن جامعه به دره های عمیق و تاریک رذالت و پستی سوق داده میشود . البته اگر چشمان بینا داشته باشیم به روشنی میبینیم نعمت و برکت الهی اندک اندک در این جامعه در حال کاهش است و هر روز بیشتر از دیروز به مشکلات روزمره و دنیوی آمیخته تر میشویم و در کار خود وا میمانیم و همه این موارد بر میگردد به این نکته که هر روز نقش "دین" بعنوان تنها راه سعادت و نجات بخش در افعال و کارهایمان در حال کاهش یافتن است
aria
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
Inja haram sevome ja be jaye inja torbate pake shohadast.ruze ghiamat zolaykha ro miaran migan vaghti un pishnahado be yusof dad az botesh sharm kard az sang. Ma Dar mahzare Khoda be rahati gonah mikonim!
آقوبچه ها
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
من نمیدونم چرا الان بعضی از آقایون نمیگن
روحانی مچکریم
آباده ای
United States of America
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
نمیدونم چرا بی حیایی شده کلاس!!!
بعضی ها واقعا چیزی جز بی عفتی برای فیلمبرداری ندارن.
هیچ کدام از دوستان با عروسی و شادی مخالف نیستن مشکل اینجاست چرا در انظار عمومی این مسائل صورت میگیرد!؟
حقیقت گو
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
3
ممکنه برید وپیگیری کنید کدوم حجاب وعفاف؟
این مسایلی است که بزرگان جامعه خیلی بهتر از من وشما میدونند ومیبینند .ولی اونها میدونند که همین سوپاپ اطمینان واسه سرپوش گذاشتن روی مسایل ومشکلات دیگه هست.
گیرم که گیر دادن ومثل دهه 60 کمیته هم راه افتاد .میدونی چی میشه؟اولین کسی که باید جواب پس بده همین شماها هستید که پول مفت مملکت رو میخورید ودیگرون نمیخورند.
تبعیضها ونابراریها معلوم میشه.پس فکر نکن دیکرون نمیدونند وخودت فقط به فکر هستی.
از اون بالامیدونه تا این پایین.فضا رو جوری درست کردند که خودشون مجبورند باج بدهند.گردن خودشون شما هم جوش نزن.هرکسی رو تو قبر خودش میخوابونند.تو کار زن وشوهر که دیگه نمیشه دخالت کرد هیج جای قانون هم ننوشته که این گونه روابط خلاف هست.
ناشناس
خیلی توجیه مسخره ای بود ...

البته ببخشیدا
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
2
انشاءالله تعالی با حضور برادران محترم و خواهر گرامی از جبهه متحد اصولگرایان وضع شیراز بهتر و مذهبی تر خواهد شد!!!
ها بله، صد هزار تومان
هم مسجدی
جناب علی اکبر سلطانی عزیز .شما چرا!!!؟؟؟
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
نه کسی گفته شب عروسی عزاداری کنید نه دعای کمیل بخونید ؛ میتونید به متون و منابع اسلامی مراجعه کنید راه و روش هم نشون داده ...

اما بابا ما اروپا هم رفتیم ؛ خداوکیلی اینجوری نیست

اینجا بیشتر شبیه ندید بدید بازی هست تا عروسی

هر جامعه یه خطوط قرمزی داره که کسی نباید اون رو رد کنه تا حقی از بقیه سلب نشه ؛ تعریف آزادی اینه ...
reza
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
باور بکن این شهر جای زندگی نیست
تا نا خدایانند جای بندگی نیست

دین دارهای شهر ما در خواب رفتند
اهل نماز و عشق بازی آب رفتند

چشمی دگر از ترس داور غرق نم نیست
بی دین و دنیا پیشگان در شهر کم نیست

هر راد مردی با غم و غصه قرین است
هر اهل دل در شهر ما خانه نشین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
5
خجالت بکشین کافرا... ادعا مسلمونیتون میشه... با آبرو مردم بازی نکنین ناکسا... به شما چه ربطی داره آخه... دین مسیحی این نیست والله... چه برسه به اسلام
ناشناس
بذار یادت بیارم که کسی که علنا فسق میکنه غیبتش جایزه .. و اما به ما ربطی نداره ؟؟؟ روایت هست اگه امر به معروف و نهی از منکر نکنین و خدا ظالمان را رهبرتون میکنه و از شر به خدا پناه هم ببرید خدا جوابتون نمیده...
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
اینا که با حجابن
پاشید یه روز ظهر بیاید قم آباد و ساحلی قصردشت دیگه شنل هم روی سرش نیست و تقریبا بالاتنه لخت تشریف دارن و انواع و اقسام فیگورها رو هم میگیرن
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
سلام. ببخشید اینجور میگم ولی بعضی افراد هست:
اگر لخت و عريان بودن فرهنگ است تمامي حيوانات از انسانها با فرهنگ ترند!!!
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
سلام
این کارا برای من و شما بی حیایی و بی عفتی محسوب میشه...
وگرنه واسه اونا کمال افتخاره...
...
کاربر های محترم
عفت کلام هم بد چیزی نیستا...
یک کلمه حرف حساب
United States of America
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
2
30 مملکت دست کی بوده!!! جالبه ها خودتون این بلاهارو سر مردم آوردین .خودتون با رفتارهاتون مردم و از دین و ایمان دور کردید حالا طلبکار هم هستین... حالا دوستان جواب میدن کار بد یکنفرو نمیشه به پای اسلام گذاشت.اما باید گفت پرچم دین دست کی هست مردم نگاه می کنند به مجریان دین... ضمنا همین یکنفر ها به اطرافیانشون میگن و اونها هم بدبین میشن.همینطور جمع میشه و به کل جامعه تعمیم پیدا می کنه.
ناشناس
-
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
1
ماكه كفن مان را تواين 8 سال جمع كرده بوديم حالا باز مياريمش
طاهر25
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
چرا خدا در شهر شما غریب است؟ مغازه دار ها راحت روزه خوری می کنند و زنان بی حجاب در سطح شهر ظاهر می شوند
1111
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
مال لقمه حرام است....لقمه حرام ...لقمه حرام .... و از طرفی امنیت هست اگه امنیت نبود لات و لوتها همین عروس ودومادو تو خیابون تیکه پارشون میکردن و قبل از داماد فاتحه عروسو میخوندن ... پس بیحجابها در سایه امنیت خون شهدا دارن هر کاری میکنن1!!!!
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
یکی نیس بگه به شما چه شماها چرا زورتون اومه واقعا که همتون فوضول هسید.
واقعا براتون متاسفم مگه خودتون مشکل ندارین که اومدین سنگ اینارو به سینه میزنید فوضولا...
نعیمه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
تازه کلاتونو بندازید هوا شنل داره عروس خانم.من شش سال پیش تو آستارا این موضوعو دیدم اونم عروس بدون شنل وبا لباس دکلته
حسین
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
سلام.
واقعا متاسفم بــرای این بی حیایــــی ها
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
در شب عروسی همه برای رقم زدن لحظات خوش ناچارند به حرف فیلم بردار گوش دهند
ناشناس
Kazakhstan
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
باسلام اول ميخوام به اون كسي كه گفته شايد عكس از خودته بگم :بنده خدا مگه شما كجاي اين بلاد ي كه اين واقعيت تلخ راباور نداري كه اينجوري نظر دادي .....اما صحبت دومم اگرافراد به حجاب وپوشش منطقي كه فراخور مجامع عمومي است به عنوان يك حق اجتماعي نه فردي نگاه كنند فكر نميكنم اينگونه درملا عام ظاهر شوند لب مطلب حجاب وحيا وپوشش درست يك حق اجتماعي است پس تك تك ما نسبت به هم در اين مقوله موظف ومسئوليم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
واقعا اخر زمانه
تکتان صارمی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
سلام به دوستان متمدن اسلامی ، من مید انم که ببخشیدا مردهای ایرانی بی غیرت شدند، چون به بی عفتی بعضی ها نمی شه گفت به خودشون ربطی داره وفتی مردی بی غیرت و بی عفت باشه جلوی حجاب بد زنشو را نمی گیره مگرنه در بعضی از عروسی هایه مناطف جنوب عروس اصلا خودش را جلوی نامحرم اغت نمی کنه عروس باید عفت داشته باشه ونبایدبه خواسته های بد همسرش جواب مثبت بده البته این جور دامادهایی نصب دینشون کامل نمی شه با چنین عروسی هایی بلکه باشیطان دوست ورفیق اند و نسلشون هم کثیف متولد می شن وفقط باید راه خدارا ری اگر میخواهی تو هر چیزی موفق بشی وشیراز که خیلی کثیف و داغونه وپراز آدم های کثیف زننده است وحیف این حرم که توشیرازه ....
تکتان صارمی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
سلام ماباید جلوی بی غیرتی هارا بگیریم که همش بدبختیها روی ماهواره هاست و واتساب هاست .
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲
0
سلام. وای بر شما همفکران شیرازه، شما مانند دکتری هستید که به جوشهای صورت بیمار سرطانی میپردازید چرا شما بخاطر فروش علنی مواد مخدر در شیراز کفن پوش نمی شید همه می دانند در محله های کوزه گری و سعدی و مهدی آباد و ..‌ مواد مخدر شیشه تولید میشه و بخاطر همین ماده خطرناک سالیانه هزاران کانون گرم خانواده از هم پاشیده میشه هزاران قتل و دزدی و تجاوز میشه جامعه داره بخاطر همین ماده مخدر شیشه از هم پاشیده میشه ولی یکی از شما دلواپسان بی حجابی کفن پوش نمیشید چرا چرا چراااااااااااااااااااااا؟