کد خبر: ۳۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
پس از یک هفته تلاش:

آنچه در هفته تبلیغات در آباده گذشت

یک هفته سخت، حساس و سرنوشت ساز تبلیغاتی نیز با تمام زیبایی ها و کاستی ها گذشت و همه بی صبرانه در انتظار خلق حماسه تاریخی دیگری هستیم.

به گزارش خبرنگار شیرازه، از اوایل امسال گرمای تب انتخابات در سرتاسر ایران کاملا ملموس بود و رفته رفته بیشتر شد و اوج مرحله اول این گرمای حضور در روز آخر تبلیغات کاملا به چشم می آمد.

در روز اول شروع تبلیغات عده ای از کاندیداهای شورای شهر از همان دقیقه اول اعلام شروع زمان تبلیغات انتخاباتی اقدام به پخش پوستر های تبلیغاتی در خانه های شخصی مردم شهر کردند و شروع کار خود را از تک تک خانه های مردم شهرستان شروع کردند، البته تعداد این کاندیدایی که اینگونه شروع کردند به تعداد انگشتان دست نمی رسید.

گرچه عده زیادی از کاندیداها و طرفداران آن آنطور که سابقه آنها نیز شهادت می دهد در رعایت و پایبندی به قانون مطیع کامل بودند ولی عده ای دیگر نیز همچنان که در گذشته نیز نشان دادند برای کسب کرسی قدرت از هر حربه ای استفاده کردند.

عده ای با مدد از فتوشاب و صورت زیبا تلاش در جلب نظر مردم کردند و عده ای دیگر با سیرت و برخورد قانون مدارانه و با پشتوانه سوابق مدیریتی و تجربه خود. نه اینکه شنیدیم، دیدیم که عده ای تمام آنچه را که می توانستند جهت اثبات کارایی خود ارائه بدهند در زرورق ساندویچ پیچیدند و رایگان پخش کردند.

آنچه این دوره هم کاملا به چشم می خورد و حتی یک روز قبل از شروع زمان قانونی تبلیغاتی انتخابات در سطح شهر دیده می شد، حضور افراد غیر بومی شهر آباده و روستاهای اطراف جهت حمایت یکی از کاندیداهای شهر آباده بود و به شهادت مردم شهر آباده 90 درصد افراد حاضر در ستاد این کاندیدای محترم افراد ناشناس شهر های اطراف بودند که دور گذشته نیز با همین ترفند شخص مورد نظر خود را راهی شورای شهر کردند.

نگفتند، دیدیم که علی رغم کشمکش های چند روزه مسولین احراز صلاحیت با نامزدهای دور قبل ظاهرا دوستان صلاح دیدند که تصمیم گیری جهت حضور مجدد این افراد را با وجود تمام حرف و حدیث هایی که در سطح شهر پیچیده بود، به عهده و صلاح دید مردم بگزارند لکن نکته ای که مبهم است نظر توده مردم و بزرگانی مانند امام جمعه شهرستان در موضع گیری های مکرر خود در باب عملکرد ضعیف شورای قبلی بود که ظاهرا به گوش دوستان بالا نرسیده است.

تنها چیزی که ندیدیم و شنیدیم خبر خرید رای هر نفر به مبلغ یکصد هزار ریال توسط دو نفر از نامزدهای شورای شهر بود که چیزی بر آن نخواهیم افزود ولی تنها جمله ای که میگوییم ضرب المثلی مشهور است که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.

کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز از شهر ما غافل نماندند و فعالیت می کردند، اگر چه در تعدد تعداد نامزدهای شورای شهر و حساسیت بالای آن برای مردم شهرستان فعالیت کاندیداها و طرفداران این بزرگواران در شهر زیاد به چشم نمی آمد.

اکنون شهر پس از یک هفته هیجان و هیاهو آرام گرفته است و نیرو می گیرد تا فردا شاهد خلق حماسه عظیم دیگری از تک تک مردم ولایت مدار و انقلابی شهرمان باشد تا مردم آباده و سراسر ایران سرنوشت چند سال آینده خود را با سر انگشت انتخاب خود رقم بزنند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان