کد خبر: ۴۰۱۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲

24 خردادماه در خرامه چه گذشت؟

حماسه سیاسی سال 92 با حضور پر شور مردم شهرستان خرامه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار شیرازه از خرامه، بيش از 1200نفر عامل اجرايي انتخابات در قالب 46 شعبه ثابت و 17 شعبه سيار، انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا را در خرامه برگزار کردند.

مسئولین برگزاری انتخابات شهرستان خرامه از آغازین ساعات 24 خرداد، در حال تدارک مقدمات حماسه سیاسی سال 92 شدند.

فرمانداری شهرستان خرامه نیز مشغول به توزیع و سازماندهی مسئولین حوزه های انتخاباتی شد. در همین زمان خبرنگارانان حضور فعال خود را اثبات نموده و از ابتدای شروع این حماسه در محل فرمانداری خرامه حاضر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه شهر ستان خرامه و حجت السلام موفق قانعی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خرامه در اولین ساعات برگزاری انتخابات پای صندوق رای حضور یافتند .

حجت السلام صباحی اظهار داشت مردم شهرستان خرامه با شور و وحدت غرور آفرینی امروز پای صندوق های رای برای خلق حماسه سیاس حضور پیدامی کنند

از ابتدای شروع رای گیری با حضور گسترده مردم مواجه بودیم. الحمدالله امروز مثل همیشه مردم همیشه در صحنه ایران مثل همه صحنه ها دشمنان قسم خورده انتخابات را ناکام میگذارند و عزت روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی و قولی را  به امام و شهدا داده اند به بهترین نحو ایفا می کنند امیدواریم تا آخرین لحظاتن رای گیری همه مردم عزیز ما و مردم شهرستان خود را این حضور ارپر رنگ و پر غرور ادامه بدهند و نتیجه انتخابات هم  عزت مقام معظم رهبری و انقلاب و سرافرازی ملت ایران باشد.

یکی از اهالی شهرستان خرامه در گفتگو با خبرنگاران گفت : اقتدار نظام ما وابسته به تبعیت پذیری مردم از مقام معظم رهبری است و پیروزان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به وعده خود عمل کنند و حرف هایی را که در تبلیغات خود زده اند به یاد داشته باشند .

یکی از رای اولی ها گفت : از اینکه برای اولین بار می توانم در سرنوشت کشورم تاثیر گذار باشم خوشحالم.

اداره ثبت احوال خرامه نیز در حماسه 24 خرداد ایفای نقش کرد. این اداره از ساعت 8 صبح همزمان با آغاز انتخابات کار خود را آغاز نمود.

ظهر جمعه، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه خرامه در خطبه های نماز جمعه گفت : امروز جشن ملی ماست و دشمن باید این سوال را از خود بپرسد که چرا مردم پای صندوق های رای می آیند؟ مردم در جواب می گویند ما خودمان برای کشورمان تصمیم می گیریم و قدرت این تصمیم را به هیچ بیگانه ای نمی دهیم. مردم می آیند تا به غرب بگویند فشارهای اقتصادی جلوی تصمیم ما را نخواهد گرفت. نظام سیاسی کشور پشتوانه مردمی دارد و با رای مردم سرکار آمده و ادامه و قوت آن با حضور مردم است.

وزارت کشور در اطلاعیه شماره 21 ضمن تشکر از حضور پرشور ملت ایران که در پیروی از امر رهبری معظم انقلاب اسلامی در آستانه خلق حماسه سیاسی هستند، اعلام کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه کشور مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی و نظر به موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در کلیه انتخابات به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 (8 شب) در سراسر کشور تمدید شد.

بلافاصله پس از پایان انتخابات، کار شمارش آراء ماخوذه آغاز شد و در ساعت 23:30 آمار حوزه روستای صادق آباد به عنوان اولین آمار انتخاباتی شهرستان اعلام شد.

پس از آن با فواصل مختلف، صندوق های رای وارد فرمانداری شده و این روند تا ساعت 10 صبح 25 خرداد ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرامه، داریوش دهقان اظهار داشت: بر اساس نتایج شمارش آراء ریاست جمهوری، حسن روحانی 18594 رأی، سعید جلیلی 5974 رأی، محمدباقر قالی باف 4116 رأی، علی اکبر ولایتی 1683 رأی، محسن رضایی 2183 رای و سیدمحمد غرضی 351 رأی را کسب نمودند. مجموع آمار کل شهرستان 32901 رای می باشد که حسن روحانی بیشترین آراء را به خود اختصاص داد.

براساس نتایج شمارش آرای انتخابات شورای اسلامی شهر خرامه، اسماعیل بذرافکن با 4241 رأی، صحبت اله کرمی با 3832 رأی، سید نورالدین ایزدی با  3818 رأی، سکینه دهقانی با  2937 رأی، ذبیح الله محسن زاده با 2893 رأی، یوسف زارعی با 2666 رای و محمد مسعود کشاورز با 2591 رای به عنوان اعضای اصلی شورای اسلامی شهر خرامه و الهام ایزدی با 2488 رأی، الیاس کشاورز با 2386 رأی و محمد بخشی با 2306 رأی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

مردم فهيم شهرستان خرامه هميشه در صحنه هاي مهم نظام و انقلاب حاضر شده و عشق و علاقه خود را نسبت به نظام و انقلاب و تبعيت پذيري از مقام معظم رهبري را به اثبات رسانده اند.

اما آنچه که قطعا در حضور گسترده مردم نقش بسزايي دارد رهنمودهاي رهبري است که به عنوان چراغ راهي براي ملت ايران است و مقام معظم رهبري اين چراغ راه را در ابتداي سال 92 به عنوان حماسه سياسي نشان داد و مردم ايران با تبعيت از رهبري از نور اين چراغ بهره خواهند برد.

فرماندار و امام جمعه شهرستان خرامه طی پیامی از مردم شهرستان خرامه تشکر نمودند. در بخشی از این پیام آمده است : حضور باشکوه و مثال‌زدنی مردم در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا پاسخ مثبت به ندای رهبر معظم انقلاب با حیرت و خشم دشمنان همراه شد، زیرا همانگونه که رهبری انقلاب پیش‌بینی کرده بودند، "بر خلاف خواست و طراحی دشمنان انتخابات 24 خرداد، فرصت بزرگ نظام جمهوری اسلامی خواهد بود". و ملت ایران به توفیق الهی و با حضور خود و عزم راسخ، به همه این ترفندهای دشمنان، پاسخ قاطع و کوبنده داد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
1
چرا از تقلب گسترده در این انتخابات شورا شهر خرامه چیزی ننوشته اید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
2
الحمدلله یکی از سالم ترین انتخابات خرامه انتخابات امسال بود- یه جوری میگن تقلب گسترده هرکی ندونه میگه چه خبر بوده