کد خبر: ۴۰۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
بررسی تخصصی و راهنمای خرید گوشی های هوشمند؛
کدام مدل گوشی همراه را باید انتخاب کرده و بخرید؟ این گیج کننده است وقتی که می خواهید یگ گوشی مناسبتان را شناسایی واقدام به خرید کنید. ما به شما کمک می کنیم تا بدانید کدامیک برای شما مناسب است.
تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

به گزارش شیرازهبه نقل از باشگاه خبرنگاران، کدام گوشی را باید بخرم!!؟این سوالی است که بسیاری از افراد می پرسند. با رونمایی از Samsung Galaxy S4 و HTC One و اضافه شدن به گوشی های BlackBerry Z10، Nokia Lumia 920 و 980 همچنین Apple iPhone 5، گزینه های خرید بیش از پیش می شوند.

نیمه ی پر لیوان این است که داشتن گزینه های زیاد چیز خوبی است. البته اگر دارای اطلاعات لازم برای یک خرید مناسب خودتان را داشته باشید. در ادامه برای بررسی گوشی ها و سیستم عامل ها با ما همراه باشید.





کدام سیستم عامل برای من مناسب تر است؟

iOS، Android، Windows Phone و BlackBerry. هر کدام از آن ها مزیت ها و کاستی های خودشان را دارند و مقایسه ی آن ها بر این اساس است که شما به کدام یک نیاز دارید.

قدرت iOS و فروشگاه قوی و پر محتوای آن و رابط کاربری مناسب آن نقاط قوت آن محسوب می شوند. اما متاسفانه شما برای تهیه ی برماکه های آن به iTunes وابسته هستید.

Android یکی از انعطاف پذیرترین سیستم عامل هاست و قابلیت شخصی سازی بالایی دارد. در واقع میتوان آن را دنیایی برای برنامه نویسان و شخصی سازان دانست. البته بیشتر بودن قابلیت شخصی سازی باعث کاهش سرعت به روز رسانی سیستم عامل توسط شرکت شده و کارایی گوشی در هنگام خرید کم تر از زمانی است که شخصی سازی شده است. قبل از خرید گوشی های دارای این سیستم عامل، دقت کنید که گوشی کدام ورژن از آن را پشتیبانی می کند. بهترین ورژن اندروید تا کنون اندروید 4.2 است. البته ورژن های 4.1 و 4.0 نیز مناسب هستند.

Windows Phone 8 سیستمی شاداب با شکلی ساده است. اما کسانی که کشش و انعطاف زیادی از گوشی خود می خواهند، آن را زیاد نخواهند پسندید. فروشگاه ضعیف (البته در حال رشد) این سیستم عامل نقطه ضعف دیگر آن است.

سیستم عامل BlackBerry 10 با قابلیت ارتباط و ایمیل و قابلیت های محافظتی قدرتمند خود دل طرفداران قدیمی خود را به آسانی به دست می آورد. البته سیستم عامل تازه و درحال رشد آن نمی تواند کاربران راضی سیستم عامل های دیگر را به استفاده از این سیستم عامل تشویق کند.



از گوشی خود چه می خواهم؟

سوالی که باید از خودتان بپرسی این است که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید. اگر می خواهید از گوشی خود به عنوان یک دوربین دم دست، اجرای بازی های گرافیکی، استفاده ی زیاد از اینترنت، نگه داری عکس ها و فیلم های فراوان، خواندن کتاب هاب الکترونیکی، گوش کردن به موسیقی و کارهایی از این قبیل استفاده کنید، در این صورت یه گوشی پیشرفته برای شما مناسب است.این گونه گوشی ها باید دارای صفحه ی بزرگ با رزولوشن بالا و فضای ذخیره ی زیاد و دوربینی پرقدرت باشند. همچنین باید توانایی مناسبی در نگه داری باتری داشته باشند تا بتوانند زمان بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند.

البته باید دقت کنید که برای داشتن گوشی قدرتمند تر، پول بیشتری مورد نیاز است و هرچه قدرت گوشی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.



طراحی گوشی چگونه باشد؟

تلفن همراه یک وسیله ی بسیار شخصی می باشد و شاید یک طراحی مورد پسندتان قرار گیرد ولی طرح دیگری را دوست نداشته باشید. اگر شما یک گوشی با قیافه ی سادی می خواهید، خبر خوش برای شما این است که بسیاری از گوشی ها به رنگ سیاه و خاکستری تیره می باشند. اگرچه رنگ سفید اخیرا مورد توجه بیشاری قرار گرفته است. رنگ های دیگری مانند قرمز و زرد و ... نیز برای گوشی ها وجود دارند.




صفحه نمایش گوشی چه اندازه باشد؟

مهمترین ویژگی فیزیکی یک گوشی اندازه ی صفحه نمایش آن می باشد.بزرگترین گوشی اندرویدی از نظر صفحه نمایش Huawei Ascend Mate می باشد که دارای صفحه ی 6.1 اینچی است. سپس Samsung Galaxy Note 2 با 5.5 اینچ و HTC One با 5 اینچ و قابلیت تفکیک 1080p HD(یا به عبارتی دیگر، 440 نقطه در هر اینچ مربع) می آیند.



چقدر به دوربین گوشی اهمیت می دهم؟

اگر می خواهید از گوشی خود برای ثبت لحظاتی از زندگی خود استفاده کنید، بهتر است قبل از خرید به این ویژگی توجه نمایید.

گوشی های Lumia 928 با توانایی عکاسی خود در تاریکی، Galaxy S4 با دوربین 13 مگاپیکسلی و iPhone 8 با قدرت عکاسی مناسب در نور کم و اشیای کوچک در صدر لیست قرار دارند. همچنین گوشی های از HTC که از فناوری Ultrapixel بهره می برند نیز توانایی خوبی در گرفتن عکس های سریع با کیفیت مناسب و رنگ های طبیعی دارند.




سرعت گوشی من چگونه باشد؟

گوشی های امروزی در زمینه ی قدرت پردازش و سرعت با یکدیگر (و همچنین با رایانه های قدیمی!) رقابت دارند و این فاکتور، یکی از مشخصات مهم هر گوشی است. مثلا کمپانی Apple از پردازش گر A6 جدید خود رونمایی کرده است که سرعت پردازش دو برابر نسبت به نسخه ی قبلی خود دارد.

Galaxy S4 نیز دارای پردازش گر های 4 هسته ای و در بعضی نسخه ها 8 هسته ای می باشد.

البته بسیاری از گوشی های کنونی دارای پردازش گرهای Qualcomm چهار هسته ای یا دو هسته ای می باشند که مناسب می باشند. سرعت پردازش گوشی رابطه ی مستقیمی با سرعت اجرای برنا مه ها و روان بودن اجرای گوشی دارد.






تهیه شده توسط قاسم عین اله زاده خبرنگار افتخاری دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
0
نتیجه صدرا چی شد
نظرات بینندگان