کد خبر: ۴۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

برگزاری جشنواره منطقه ای عروسکی با حضور 18 گروه نمایشی از 8 استان

پانزدهمین جشنواره منطقه 4 کشور به میزبانی استان فارس در سه روز نهم، دهم ویازدهم تیرماه سال جاری در دانشکده فنی وحرفه ای واقع در سه راه دارالرحمه برگزارمی گردد.
به گزارش شیرازه، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس درنشست خبری با توجه به برگزاری جشنواره منطقه ای عروسکی به میزبانی استان فارس گفت: پانزدهمین جشنواره منطقه 4 کشور به میزبانی استان فارس در سه روز نهم، دهم ویازدهم تیرماه سال جاری در دانشکده فنی وحرفه ای واقع در سه راه دارالرحمه برگزارمی گردد.
 مجتبی حق پرست با توجه به دوبخشی بودن این جشنواره عنوان کرد: جشنواره منطقه ای عروسکی در دو بخش اعضاء کانون و مربیان برگزار می گردد که  18 گروه نمایشی  از گروه های نمایشی برتر 8 استان خراسان رضوی، کردستان، سیستان وبلوچستان، زنجان، البرز، لرستان، گیلان واستان فارس که میانگین از هر استان 2 گروه نمایشی اعزام می شوند تا برای رقابت به اجرای نمایش بپردازند.

 وی با توجه به اجرای مجدد هرنمایش برای عموم ادامه داد: همزمان با این جشنواره برای هریک از گروه های برجسته استان های مختلف 3 اجرا در شیراز پیش بینی گردیده است که یک اجرا در دانشکده فنی وحرفه ای واقع در سه راه دارالرحمه و2 اجرا در مراکز شعب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز واقع در سه راه آستانه، پارک قوری و چهار راه حافظیه برگزار می گردد که در این سه مکان بازید برای عموم آزاد می باشد.
 حق پرست با توجه به سه گروه نمایشی منتخب از استان فارس خاطرنشان کرد: استان فارس با سه گروه نمایشی منتخب که 2گروه از شیراز با عنوان دوستی های مُجاز یا مَجاز از گروه اعضا کانون و یار مهربان از گروه مربیان و یک اثر از شهرستان خرامه با عنوان در انتظار قایق های کاغذی به این جشنواره معرفی شدند.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با استان فارس این جشنواره در 3 استان خراسان جنوبی، کهکیلویه وبویر احمد واردبیل برگزار می گردد و در نهایت برگزیدگان این جشنواره ها در شهریور ماه 92 در جشنواره کشوری که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد حضور پیدا خواهند کرد.
 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با توجه به فعالیت های 6 ماهه اول سال 1392 خاطر نشان کرد: اولین برنامه در دست اقدام که اجرا گردیده امانت کتاب و بالا بردن مطالعه در جوانان می باشد که با برنامه ریزی انجام شده انشاا... نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش خواهیم داشت و تقویت حضور اعضاء در مراکز که حضور کودکان پررنگ تر از نوجوانان دیده شده لذا با اجرای برنامه های متععد از جمله پویا نمایی بتوانیم حضور نوجوانان را پر رنگ کنیم.
حق پرست رویکرد دینی در مراکز کانون یکی از برنامه های اجرایی دیگر دانست و گفت: بیش از 40 نوع فعالیت به مربیان ارسال گردیده تا با برنامه ریزی برای اعضاء استعداد های جوانان را شکوفا تر کنند لذا در کنار آن توجه به عفاف و حجاب در مد نظر کانون می باشد.
 وی با توسعه کانون ها یادآور شد: 3شعبه به کانون ها اضافه گردید که اولین تابستان کاری خود را شروع خواهند کرد، اولین شعبه در شهرستان رستم که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است افتتاح گردید که با افتخار می توان گفت آخرین مصوبه سفر مقام معظم رهبری را به پایان رسید. همچنین دومین کانون در شهرستان جهرم به همت خیر مرحوم سرکار هنر خیز وسومین آن در شهرستان داراب افتتاح گردید.
نظرات بینندگان