کد خبر: ۴۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
مديركل حفاظت محيط زيست فارس اعلام کرد:

تجهیز 82 درصد از صنایع استان به سيستم هاي تصفيه فاضلاب پيشرفته

در 3 ماهه اول سال جاري 7 واحد صنعتي و معدني و خدماتي به دليل عدم رعايت اصول بهداشتي زيست محيطي در استان فارس تعطيل و يك مورد پس از رفع آلودگي مجدداً بازگشايي گرديدند.
مديركل حفاظت محيط زيست فارس گفت: 82 درصد از صنایع استان به سيستم هاي تصفيه فاضلاب پيشرفته مجهز و تحت نظارت دائم مي باشند. همچنين ساير صنايع درصدد تكميل احداث تصفيه خانه هستند.
ابراهيمي كارنامي در ادامه به پايش و كنترل صنايع آلاينده زيست محيطي در استان تاكيد كرد و با اشاره به اين كه در 3 ماه اول سال جاري حدود 62 واحد صنعتي، معدني و خدماتي مورد بازديد و بررسي به منظور كنترل و رفع آلودگي و اجراي سيستم كنترل كننده آب، خاك، هوا و صدای محل استقرار قرار گرفتند، افزود: همچنين به 13 شكايت رسيدگي و نظريه كارشناسي اعلام گرديده و طي سه ماهه اخير براي 33 واحد صنعتي، معدني و خدماتي در استان فارس به علت ايجاد آلودگي و عدم رعايت مسائل زيست محيطي اخطار رفع آلودگي صادر شد.
وي افزود: در 3 ماهه اول سال جاري 7 واحد صنعتي و معدني و خدماتي به دليل عدم رعايت اصول بهداشتي زيست محيطي در استان فارس تعطيل و يك مورد پس از رفع آلودگي مجدداً بازگشايي گرديدند.
وي اظهار داشت: 217 مورد درخواست جهت صدور گواهي تاسيس، احداث و استقرار و صدور گواهي بهره برداري به اداره كل ارائه شده كه با 166مورد آن موافقت شده است.
مديركل حفاظت محيط زيست فارس تصريح كرد: در راستاي حفظ محيط زيست استان همچنان فعاليت كليه صنايع آلاينده را تحت كنترل و نظارت داريم و كارشناسان محيط زيست در ساعات مختلف به صورت سرزده اقدام به نمونه برداري غبارهاي خروجي از دودكش كارخانه هاي آلاينده مي كنند و اين امر نقش بسزايي در كنترل مستمر صنايع بزرگ استان فارس به طور شبانه روزي دارد.

وي افزود: همچنين تعدادي واحد صنعتي به سيستم آنلاین اداره كل پيوسته اند كه كنترل به صورت لحظه اي و شبانه روزي انجام
مي شود و با فعاليت 18آزمايشگاه فعال و معتمد در استان فارس خوشبختانه در بحث آزمايشات، منابع آلاينده آب، فاضلاب، هوا، فعاليت و اندازه گيري پارامترهاي آلاينده صنايع به خوبي انجام مي شود.

نظرات بینندگان