کد خبر: ۴۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۲
عضو چهارمین دوره شورای شهر شیراز:

نیروهای نالایق را از بدنه شهرداری جدا می کنیم/ فارس باید صنعتی شود

شهرداری، سازمانی خدوم و تلاشگر است اما معدود عناصری که باعث نارضایتی مردم می شوند، باید از بدنه این دستگاه جدا شوند.
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در شورای آینده توزیع عادلانه امکانات شهرداری، مشکل حمل و نقل و ترافیک، ایجاد روح در شهر و پاکسازی شهرداری از نیروهای نالایق را پیگیری خواهیم کرد.
غلام مهدی حقدل در گفتگو با خبرنگار شیرازه با انتقاد از وضعیت نقاط محروم شهر شیراز اظهار داشت: رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار شهر، وظیفه مسئولین است و باید نیازهای این نقاط برآورده شود.
وی همچنین ترافیک را از مشکلات اساسی شهر عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه چاره اندیشی اصولی شود تا وقت مردم در ترافیک هدر نرود.
حقدل با بیان اینکه باید در شورای چهارم، فرهنگ در راس امور قرار گیرد و نگاه فرهنگی بر مسائل عمرانی حاکم شود، گفت: ایجاد روح در شهر از طریق فعالیت های فرهنگی میسر می شود که در این خصوص، شهرداری را موظف خواهیم کرد هر طرح عمرانی که اجرا می کند، یک پیوست فرهنگی هم برایش لحاظ کند.
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز همچنین اشاره ای به درآمدهای شهرداری کرد و اظهار داشت: نباید صرفا درآمد شهرداری متکی به عوارض مردم باشد بلکه باید به دنبال درآمدهای پایدار دیگر برای این سازمان باشیم.
حقدل با انتقاد از رفتار بد برخی از نیروهای شهرداری با مردم گفت: در این مورد بی تفاوت نخواهیم بود، کسی حق ندارد با مردم بد برخورد کند.
وی ادامه داد: شهرداری، سازمانی خدوم و تلاشگر است اما معدود عناصری که باعث نارضایتی مردم می شوند، باید از بدنه این دستگاه جدا شوند.
حقدل ضمن درخواست از شهرداری برای ارائه طرحی اساسی در جهت کاهش بروکراسی اداری، گفت: بروکراسی پیچیده، مردم را دلسرد می کند و باعث می شود خدمات خوب شهرداری به چشم نیاید. وی با تاکید بر اینکه در مسائل ریز شهرداری دخالت نخواهیم کرد، بیان داشت: شورا وظیفه دارد به شهرداری خط مشی دهد و به نمایندگی از مردم بر کارها نظارت کند.
اجازه ورود تنش و مناقشه به صحن شورا را نمی دهیم
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: نهاد شورا با سابقه سه دوره ای، نهادی جوان است و چنین نهادی قطعا به توانمندی لازم نرسیده، البته هر دوره بهتر از گذشته بوده است.
عضو جبهه متحد اصولگرایان استان فارس در پاسخ به این سوال که با توجه به عضویت اکثر اعضای شورا در جبهه متحد اصولگرایان چه تاثیری در روند تصمیم گیری ها شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: قطعا با توجه به این موضوع، انسجام بیشتری را در صحن شورا شاهد خواهیم بود و اجازه نخواهیم داد هیچ تنش و مناقشه ای به این صحن وارد شود.
وی افزود: وقت و انرژی و توان شورا باید صرف امور مردم شود و شورای چهارم شورای خادم مردم خواهد بود چرا که هر چه داریم از مردم است و باید برای آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
شورای استان به مسائل کلان بپردازد
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص عملکرد شورای استان با بیان اینکه در شورا باید کلان نگری اصل باشد، گفت: شورای استان فارس باید به مسائل کلان استان بپردازد و خود را در گیر مسائل خرد نکند. حقدل افزود: در شورای استان باید به مسائل مهمی همچون اشتغال، بیکاری، رشد و توسعه متوازن استان پرداخته شود.
وی پیگیری مطالبات مردم استان را از وظایف شورا دانست و ادامه داد: در این راستا شورای استان باید با دولت و نمایندگان مجلس ارتباط داشته باشد.
شورا زبان گویای مردم است
حقدل خطاب به مسئولین هم گفت: مسئولین باید بدانند شورا زبان گویای مردم است و برای تجلیل و تمجید نمی آید بلکه برای حل مشکلات مردم انتخاب می شود و با شناسایی ضعف های قابل حل، آن ها را پیگیری و خواستار حل آن ها می شود. وی ادامه داد: ما به نمایندگی از مردم، کارهای شایسته را تجلیل می کنیم و ضعف ها و مشکلات را هم تذکر می دهیم.
آقای رئیس جمهور، فارس را صنعتی کنید
حقدل در خصوص انتظار مردم از رئیس جمهور آینده گفت: آقای رئیس جمهور باید بداند فارس مظلوم واقع شده است و در سه دهه بعد از انقلاب با شعار اداره شده است. وی ادامه داد: استان گل و بلبل، شهر ادب و پایتخت فرهنگی، سرمایه های عظیم و پتانسیل های بالقوه ای دارد اما متاسفانه در صنعت رشد نکرده است.
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه از رئیس جمهور آینده انتظار داریم فارس را صنعتی کند، افزود: وقتی صنعتی شویم، آمدن یا نیامدن باران، سیل و غیره به ما آسیب جدی وارد نمی کند.
وی اظهار داشت: امروزه صنعت، استان اصفهان را اداره می کند و این چیزی است که باید به دنبال آن در استان فارس باشیم و تا زمانی که صنعتی نشویم کل درآمدهای دامداری، کشاورزی و صنایع استانمان معادل 20 درصد صنایع فولاد اصفهان هم نیست.
حقدل گفت: اینکه نرخ بیکاری بالای 20 درصد است گویای آن است که باید یک صنعت خوب داشته باشیم که اشتغال پایدار به دنبال داشته باشد.
وی تاکید کرد: انتظار داریم رئیس جمهور، فارس را از این وضعیت که شایسته استان نیست، خارج کند.
نظرات بینندگان