کد خبر: ۴۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۲

مدیر کل امور بانوان استانداری فارس:اختصاص 100 میلیون تومان تسهیلات برای زنان کار آفرین

بانوان نشان داده اند که علاوه بر رسیدگی به امور خانواده توانایی انجام فعالیت های اقتصادی را نیز دارند.
به گزارش شیرازه، رئیس شورای بانوان بازرگان اتاق بازرگانی شیراز در نخستین نشست کمیته تخصصی بانوان کار آفرین و کارفرمای استان فارس عنوان کرد: با توجه به فعالیت های گسترده بانوان استان فارس و در راستای حمایت از این گروه، کمیته تخصصی بانوان کار آفرین و بازرگان در اتاق بازرگانی شیراز راه اندازی می شود.
راهدار با اشاره به نرخ بسیار پایین مشارکت زنان در مباحث اقتصادی یادآور شد: طبق آمارهای رسمی کشور نرخ مشارکت بانوان در مباحث اقتصادی 11.37 درصد است در حالی که نرخ مشارکت آقایان پنج برابر این آمار است.

وی تصریح کرد: این وضعیت در حالی برای بانوان به وجود آمده که 14.83 درصد جمعیت فعال کشور را تشکیل می دهند.

راهدار با بیان اینکه تا کنون هیچ کدام از سازمان ها و نهادهای اجتماعی نتوانسته اند در بحث فرهنگسازی اشتغال بانوان حرکت های موثری داشته باشند، یادآور شد: اتاق بازرگانی شیراز طی سه سال گذشته فعالیت های مختلفی را در عرصه توسعه اشتغال و کار آفرینی بانوان انجام داده که به مرور زمان ثمره این فعالیت ها دیده خواهد شد.
وی با اشاره به آمار روز افزون فارغ التحصیلان دانشگاهی و پیوستن آن ها به صف طویل جویندگان کار گفت: یکی از دلایل به وجودآمدن این صف طویل عدم معرفی صحیح کارآفرینان به این قشر و سعی در الگو ساختن آن ها برای جوانان جویای کار است. راهدار در پایان بهترین راه جذب جمعیت فعال زنان در بازار کار را رواج کارآفرینی عنوان کرد و افزود: در این راستا تفاهمنامه خوبی بین بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) و بخش دولتی منعقد شده است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در ادامه این نشست نیز گفت: 100 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای زنان کار آفرین و خود اشتغال استان فارس در نظر گرفته شده است.
ناهید شمس اظهار داشت: اتاق بازرگانی شیراز برای حضور پر رنگ بانوان در عرصه اقتصادی و کار آفرینی استان فارس گام های بلندی برداشته است.
وی افزود: هم اکنون 270 تعاونی بانوان در فارس فعال است که نشان از علاقه مندی بانوان استان به حضور در عرصه اشتغال و کارآفرینی دارد.
 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه باید نگرش جامعه به فعالیت های بانوان را تغییر داد، یادآور شد: بانوان نشان داده اند که علاوه بر رسیدگی به امور خانواده توانایی انجام فعالیت های اقتصادی را نیز دارند.

وی با بیان اینکه باید به گونه ای حرکت کنیم که دستگاه های مختلف استان نیز از فعالیت های بانوان حمایت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است در صورت ابلاغ نهایی یک درصد از درآمد دستگاه های دولتی به امور بانوان و خانواده اختصاص داده شود. به گفته وی بخش خصوصی می تواند به عنوان بزرگترین حامی فعالیت های اقتصادی بانوان، حرکت های منسجمی را انجام دهد که در این راستا اتاق بازرگانی شیراز فعالیت های مستمر و اثرگذاری را انجام داده است.
نظرات بینندگان