کد خبر: ۴۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۲
فرماندار شیراز خبر داد:

تشكيل شركت تعاوني توسعه و عمران شيراز/حق عضویت در این شرکت 20 هزارتومان است

اين تعاوني براساس مصوبه مجلس و دستور‌العمل ابلاغي هيات ‌وزيران و پس از تشكيل هيات موسس و گروه نمايندگان هيات موسس، با ايجاد بسترهاي لازم، كار خود را آغاز كرده است.
به گزارش شیرازه، فرماندار شيراز گفت: پس از مدت‌ها تلاش، رايزني و برنامه‌ريزي، شركت تعاوني توسعه و عمران شيراز تشكيل شده و پذيره‌نويسي براي عضويت در آن از شنبه هفته آينده آغاز خواهد شد.
جواد زرين‌كلاه در جمع خبرنگاران افزود: اين تعاوني براساس مصوبه مجلس و دستور‌العمل ابلاغي هيات ‌وزيران و پس از تشكيل هيات موسس و گروه نمايندگان هيات موسس، با ايجاد بسترهاي لازم، كار خود را آغاز كرده است.
وي گفت: براساس قانون اين شركت تعاوني از ميان تمام افراد حقيقي ساكن يا شاغل در شيراز مي‌تواند عضو بپذيرد و هر عضو نيز مي‌تواند حداكثر تا نيم‌درصد سرمايه شركت، سهام خريداري كند.
فرماندار شيراز با تاكيد بر اينكه استمرار عضويت منوط به اشتغال يا سكونت در شهرستان شيراز نيست، گفت: هر فرد حقيقي علاقه‌مند مي‌تواند با پرداخت 200 هزار ريال، به عضويت اين شركت تعاوني درآيد.
فارس، فاقد ساختار مناسب براي جذب سرمايه‌گذار است
نماينده مردم شيراز و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي نیز در این نشست گفت: شركت تعاوني توسعه و عمران شهرستان شيراز، يكي از راهكارهاي قانوني و موثر در راستاي توسعه سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌گذار در بخش‌هاي مختلف محسوب مي‌شود.
جعفر قادري در تشريح كاركرد شركت‌هاي تعاوني توسعه و عمران، افزود: يكي از مشكلات استان فارس، نبود ساختار مناسب براي جذب سرمايه‌گذار است و با توجه به وجود خلاء قانوني براي ايجاد اين ساختار، طرحي تهيه و به مجلس ارائه و تصويب شد. قادري كه طراح و پيشنهاد دهنده طرح تاسيس اين شركت تعاوني‌ها به مجلس شوراي اسلامي است، گفت: اين شركت نمي‌خواهد رقيب بخش خصوصي باشد يا مزاحمتي براي فعاليت آن ايجاد كند بلكه به‌دنبال بسترسازي فعاليت‌ها و ايجاد انگيزه لازم در توسعه سرمايه‌گذاري‌ها و جذب سرمايه خواهد بود.
وي با تصريح اينكه اين نوعي جديد از شركت‌هاي تعاوني‌است كه مزاياي شركت‌هاي تعاوني و سهامي را در خود دارد و عيوب هر يك را تا حدودي مرتفع مي‌كند، گفت: هر عضو در اين شركت تعاوني به تناسب تعداد سهام خود حق راي دارد اما سقف تعداد سهم براي هر فرد، نيم درصد پيش‌بيني شده است.
قادري با بيان اينكه زمينه براي حضور شخصيت‌هاي حقوقي نيز فراهم شده است، گفت: 49 درصد از كل سهام مي‌تواند به شخصيت‌هاي حقوقي ارائه شود اما هر يك شخصيت حقوقي بيش از 5 درصد كل سهام را نمي‌تواند داشته باشد، بدین ترتیب از ايجاد انحصار جلوگيري خواهد شد.
وي تاكيد كرد: اين شركت‌ها راساً به‌‌عنوان سرمايه‌گذار وارد عرصه‌هاي سرمايه‌گذاري نمي‌شود بلكه بستر را براي سرمايه‌گذاري و فعاليت‌هاي اقتصادي فراهم مي‌كند و الزام دارد كه تمام فعاليت‌هاي خود را در سطح شهرستان انجام دهد.
قادري گفت: امكان ورود اين شركت در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، ورزشي، فرهنگي، هنري و ساير فضاهايي كه احتمال جذب سرمايه‌گذار وجود دارد، هست.

نظرات بینندگان